Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

12 Οκτωβρίου 2015

Καστοριανός 13 χρονος βίασε τρεις φορές 7χρονο στο Παπάφειο - Προσπάθεια κουκουλώματος για να μη δυσφημιστεί το Ίδρυμα



Διώξεις σε βάρος του διευθυντή και του διοικητικού συμβουλίου του ιδρύματος παρήγγειλε η εισαγγελέας Εφετών


Το περιστατικό με τραγικό θύμα τον ανήλικο θα έμενε στην αφάνεια εάν το άτυχο παιδί δεν βιαζόταν ακόμη δύο φορές από τον ίδιο τρόφιμο, τρεις μήνες μετά το πρώτο περιστατικό, τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου. Το παιδί λόγω της κατάστασής του διακομίστηκε στο νοσοκομείο και τότε άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της αποκάλυψης
Του Κώστα Καντούρη, kantouris@hotmail.com

Ποινικές διώξεις για “κουκούλωμα” υπόθεσης βιασμού ανηλίκου από ανήλικο, που ήταν τρόφιμοι του Παπάφειου ιδρύματος Θεσσαλονίκης, παρήγγειλε η εισαγγελέας Εφετών μετά την αποκάλυψη ότι η διοίκηση του ιδρύματος και ο διευθυντής φέρονται ότι κρατούσαν κρυφή σχετική αναφορά κοινωνικής λειτουργού, προκειμένου να μη βλάψουν το όνομα του ιδρύματος. Η υπόθεση αποκαλύφτηκε όταν οι βιασμοί επαναλήφθηκαν λίγους μήνες μετά με θύμα το ίδιο ανήλικο αγόρι και τότε έγινε αναφορά στις εισαγγελικές αρχές.

Όλα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2012. Τρόφιμος του Παπάφειου, ηλικίας μόλις 7,5 χρόνων τότε, τρομοκρατημένος απευθύνθηκε στην κοινωνική λειτουργό του ιδρύματος, υποστηρίζοντας ότι το προηγούμενο βράδυ μεγαλύτερος σε ηλικία τρόφιμος, συγκεκριμένα ένας 13χρονος, τον βίασε. Η επιστήμονας αμέσως ενημέρωσε τον διευθυντή και τη διοίκηση του Παπάφειου, για να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, ειδικά όμως να ενημερωθούν οι αρμόδιες αρχές για την αντιμετώπιση του ζητήματος. Ωστόσο, όπως φαίνεται από τη δικογραφία που ήδη έχει σχηματιστεί και εκκρεμεί στην ανάκριση, πέραν της αρχικής αναφοράς από την επιστήμονα, κανείς δεν ενημέρωσε κανέναν. Το περιστατικό αντιμετωπίστηκε σαν να μην έγινε ποτέ και ο άτυχος 7χρονος έμεινε απροστάτευτος.

Η διεύθυνση του Παπάφειου το μόνο που έκανε, περίπου 15 ημέρες αργότερα, ήταν να στείλει έγγραφο στην εισαγγελία Καστοριάς, ζητώντας να απομακρυνθεί ο 13χρονος από το ίδρυμα, επειδή “παρουσιάζει αντικοινωνική συμπεριφορά”. 

Το έγγραφο στάλθηκε εκεί, επειδή η εντολή φιλοξενίας του ανήλικου στο Παπάφειο δόθηκε από τον εισαγγελέα Καστοριάς, με σχετική διάταξη.

ΞΑΝΑ ΒΙΑΣΜΟΣ

Το περιστατικό με τραγικό θύμα τον ανήλικο θα έμενε στην αφάνεια εάν το άτυχο παιδί δεν βιαζόταν ακόμη δύο φορές από τον ίδιο τρόφιμο, τρεις μήνες μετά το πρώτο περιστατικό, τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου. Το παιδί λόγω της κατάστασής του διακομίστηκε στο νοσοκομείο και τότε άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της αποκάλυψης. Οι υπεύθυνοι του Παπάφειου έστειλαν σχετική αναφορά στις διωκτικές και εισαγγελικές αρχές, και τότε σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος του 13χρονου για βιασμό ανηλίκου.

Η δικογραφία βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης στη Θεσσαλονίκη, όμως από τις εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές διαπιστώθηκε, από τα έγγραφα, ότι η υπόθεση των βιασμών στο Παπάφειο δεν ξεκίνησε τον Ιούνιο αλλά από τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου. Τότε ζητήθηκε να διαχωριστεί η δικογραφία και να γίνει ξεχωριστή έρευνα για ευθύνες των διοικούντων στο ίδρυμα, επειδή απέκρυψαν το πρώτο περιστατικό βιασμού.
Ανωμοτί καταθέσεις, ως ύποπτοι, έδωσαν ο διευθυντής του ιδρύματος και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, μεταξύ των οποίων και ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, ως πρόεδρος που είναι. Στις εξηγήσεις τους ανέφεραν ότι το περιστατικό εκτιμήθηκε ότι θα αντιμετωπιζόταν από τους επιστήμονες του ιδρύματος.

Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών που χειρίστηκε τη δικογραφία των ευθυνών πρότεινε να τεθεί η υπόθεση στο αρχείο, ως προς τους διοικούντες του Παπάφειου, θεωρώντας ότι δεν προκύπτουν ποινικά επιλήψιμες πράξεις. Η αρχειοθέτηση όμως δεν εγκρίθηκε από την Εισαγγελία Εφετών Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, η αντεισαγγελέας Εφετών Ειρήνη Χρυσογιάννη έστειλε πίσω τη δικογραφία στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, με την παραγγελία να ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του διευθυντή του ιδρύματος και όλων των μελών του διοικητικού συμβουλίου για τα αδικήματα της παράβασης καθήκοντος και της υπόθαλψης εγκληματία.

Πηγές αναφέρουν πως στην ξεχωριστή δικογραφία που σχηματίστηκε αποτυπώνονται όλες οι ενέργειες για το “κουκούλωμα” του πρώτου περιστατικού βιασμού του ανήλικου τροφίμου του Παπάφειου. Μάλιστα, περιλαμβάνεται και η σχετική αναφορά που έκανε από την πρώτη στιγμή η κοινωνική λειτουργός που πληροφορήθηκε το συμβάν από το ίδιο το παιδί-θύμα του βιασμού.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία» το Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου στήνει νομικό στρατηγείο



Η Ζωή Κωνσταντοπούλου στήνει νομικό στρατηγείο  - Κεντρική Εικόνα
Η πρώην πρόεδρος της Βουλής ενεργοποίησε το γραφείο της και ετοιμάζεται για δικαστικές μάχες εναντίον της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ






Του Δημήτρη Κουνιά

Στις δικαστικές αίθουσες επιστρέφει η Ζωή Κωνσταντοπούλου το επόμενο διάστημα, ενεργοποιώντας το νομικό της γραφείο επί της οδού Αραχώβης 19, στο κέντρο της Αθήνας. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να οφείλεται στην αποτυχία της Λαϊκής Ενότητας του Παναγιώτη Λαφαζάνη να εισέλθει στη Βουλή, με αποτέλεσμα και η ίδια να μείνει εκτός κοινοβουλευτικού «νυμφώνος» και να στραφεί στην προηγούμενη επαγγελματική ασχολία της, ωστόσο εμφανίζεται αποφασισμένη μέσω της επαναλειτουργίας του γραφείου της να συνεχίσει την πολιτική διαδρομή της.

Πώς θα το επιτύχει αυτό; Οσοι συνομιλούν τακτικά μαζί της υποστηρίζουν ότι δεν θα αφήσει σε ησυχία την κυβέρνηση Τσίπρα το επόμενο διάστημα, καθώς «θα την ταράξει στη νομιμότητα». Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι στόχος της πρώην προέδρου της Βουλής είναι να φέρει σε δύσκολη θέση τον ΣΥΡΙΖΑ και να τον εκθέσει στα μάτια των αριστερών ψηφοφόρων, αναδεικνύοντας μεθοδικά και τεκμηριωμένα την αντισυνταγματικότητα νομοσχεδίων και μνημονιακών μέτρων που έχουν ψηφιστεί και θα έρθουν, απευθυνόμενη ακόμα και ενώπιον δικαστηρίων, εντός ή εκτός Ελλάδας. Στην κατεύθυνση αυτή, υπάρχει σκέψη στο επιτελείο της να αξιοποιηθεί το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, έργο του οποίου είναι ο έλεγχος της εφαρμογής από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα

Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), η οποία υιοθετήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 1950. Η σύμβαση προστατεύει, μεταξύ άλλων: το δικαίωμα στη ζωή, το δικαίωμα σε δίκαιη δίκη, πολιτική ή ποινική, το δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής, την ελευθερία της έκφρασης, την ελευθερία της σκέψης και την ιδιοκτησία. Σημειώνεται ότι το 2012 είχε προσφύγει στο ίδιο ευρωπαϊκό νομικό όργανο κατά του πρώτου Μνημονίου ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών από κοινού με το
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (πρόεδρος του οποίου τότε ήταν ο σημερινός υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης), κάνοντας λόγο για κατάφωρη παραβίαση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών από την εφαρμογή του.

Στην κατεύθυνση αυτή, αναμένεται να αξιοποιηθεί και το ζήτημα του δημόσιου χρέους -κάτι που αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας της κ. Κωνσταντοπούλου στην προεδρία της Βουλής, μέσω της Επιτροπής Αλήθειας, που η ίδια σύστησε- αλλά και το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων, όπως και αυτό της Siemens.

ΕΜΠΕΙΡΙΑ

 «Η κ. Κωνσταντοπούλου έχει μακρά εμπειρία από τον χειρισμό σημαντικών υποθέσεων ενώπιον ευρωπαϊκών δικαστηρίων», αναφέρουν συνομιλητές της πρώην προέδρου της Βουλής, προκειμένου να δώσουν μεγαλύτερη ένταση στις εν λόγω προθέσεις της. Συγκεκριμένα, από το 2003 ασκεί δικηγορία στον τομέα του Ποινικού Δικαίου και του Διεθνούς Ποινικού Δικαίου, με έμφαση στη δυναμική υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, έχοντας χειριστεί πολλές υποθέσεις που απασχόλησαν την κοινωνία και την κοινή γνώμη. Για παράδειγμα, αρκετοί θυμούνται ότι συνέταξε και υπέβαλε, τον Ιούλιο του 2003, στον εισαγγελέα του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου μήνυση για διεθνή εγκλήματα που διαπράχθηκαν από Βρετανούς αξιωματούχους στο Ιράκ. Παράλληλα, από το 2007 είναι πρόεδρος της Επιτροπής Νέων Ποινικολόγων της Διεθνούς Ενωσης Ποινικού Δικαίου, με μέλη ακαδημαϊκούς, δικηγόρους, δικαστές και εισαγγελείς από όλο τον κόσμο.
Ως φοιτήτρια, ήταν μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Φοιτητών Νομικής (ELSA), ιδιότητα με την οποία συμμετείχε στον Συνασπισμό Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων για το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο, παρακολουθώντας τις εργασίες της Προπαρασκευαστικής Επιτροπής του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη και το Διεθνές Διπλωματικό Συνέδριο στη Ρώμη, από όπου και έστειλε ως πρώτη ανταπόκριση την είδηση της ψήφισης του Καταστατικού του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου.

Τα μέλη της ομάδας και οι πολιτικοί φίλοι

Παράλληλα με τις σπουδές της, η Ζωή Κωνσταντοπούλου έκανε πρακτική στη Μόνιμη Αντιπροσωπία της Ελλάδας στον ΟΗΕ και παρείχε δωρεάν νομική βοήθεια σε πολίτες χαμηλού εισοδήματος, των οποίων η στέγαση κινδύνευε.

Επίκεντρο αυτής της δραστηριότητας της κ. Κωνσταντοπούλου θα είναι το δικηγορικό της γραφείο στο Κολωνάκι, που το τελευταίο διάστημα, μετά την πρόωρη λήξη της θητείας της στο Κοινοβούλιο, έχει μετατραπεί σε «στρατηγείο» της ομάδας συνεργατών που είχε στο πλευρό της ως πρόεδρος της Βουλής.
Ρωσίδης, ο δημοσιογράφος από την ΕΡΤ Ν. Κορόβηλας, ο στενός συνεργάτης της και δικηγόρος Νίκος Ανέστης και ο πρώην γενικός γραμματέας της Βουλής Γιώργος Θαλάσσης.

Οι παραπάνω συσκέπτονται με την κ. Κωνσταντοπούλου για τα επόμενα βήματά της και στην πολιτική έδρα της, σε γραφείο που βρίσκεται στο κτίριο της Βουλής επί της οδού Μητροπόλεως, στο Σύνταγμα.

Μεταξύ των πιο έμπιστων συνομιλητών και υποστηρικτών της, που περνούν συχνά το κατώφλι του γραφείου της, ξεχωρίζουν η πρώην βουλευτής Ραχήλ Μακρή και η πρώην σύμβουλός της Αννα Ζωηρού, η οποία, για όσους δεν θυμούνται, υπήρξε επιλογή του Γιώργου Καρατζαφέρη, ο οποίος την περίοδο που βρισκόταν στην κυβέρνηση Παπαδήμου την είχε τοποθετήσει στο Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ.

Επίσης, οι πρώην βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Μπόλαρη, Μ. Παπαδημητρίου, Θ. Σκούμας, Γ. Σταθάς, καθώς και η ευρωβουλευτής Σοφία Σακ




  εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Όλα τα μέτρα του πολυνομoσχεδίου που θα "βουλιάξουν" την ελληνική κοινωνία


Η ΕΦΟΡΙΑ ΑΠΟΚΤΑ ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΤΗΝ...ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ
 

 
16:02
12/10/2015
 
Μια ολοκληρωτική καταστροφή θα φέρουν τα προαπαιτούμενα που επιζητά να περάσει σήμερα η κυβέρνηση από την Βουλή, καθώς από τα μέτρα - σοκ του πολυνομοσχεδίου δεν ξεφεύγει κανείς, και ειδικότερα οι φτωχοί και τα μεσαία στρώματα θα απιτηθεί να κάνουν πολύ μεγάλες προσπάθειες για να επιβιώσουν πλέον βιολογικά στα χρόνια που έρχονται.

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις και βαριά φορολόγηση που μπορεί να συγκριθεί μόνο με καιρούς Τουρκοκρατίας. Αυτό που ανησυχεί είναι ότι η Εφορία αποκτά εξουσίες "Δικαστή Ντρεντ" αντίθετα ο πολίτης δεν θα μπορεί να προστατευθεί από πουθενά.

Πάντως σύντομα η κυβέρνηση θα πρέπει να απαντήσει πως θα έρθει ανάπτυξη εφαρμόζοντας τέτοια υφεσιακά μέτρα.

Φορολογία

1. Αύξηση των συντελεστών φόρου για τα εισοδήματα από ακίνητη περιουσία τα οποία αποκτήθηκαν ή πρόκειται να αποκτηθούν εντός του 2015.
Η αύξηση ισχύει αναδρομικά από 1/1/2015.
Για ετήσιο ποσό μισθωμάτων μέχρι 12.000 ευρώ ο συντελεστής φόρου αυξάνεται από το 11% στο 15%, ενώ για κάθε ποσό μισθωμάτων πέραν των 12.000 ευρώ το χρόνο ο συντελεστής φόρου αυξάνεται από το 33% στο 35%.

2. Επέκταση της φορολόγησης με τους νέους αυξημένους συντελεστές 15% και 35% και στα ποσά των μισθωμάτων που δεν καταφέρνουν να εισπράξουν οι ιδιοκτήτες από τους ενοικιαστές τους, καθώς καταργείται το δικαίωμα των ιδιοκτητών να εκχωρούν στο Δημόσιο τα ανείσπρακτα ενοίκια, οπότε οφείλουν κι αυτά να τα δηλώνουν στην εφορία και να φορολογούνται και γι' αυτά, παρά το γεγονός ότι δεν τα έχουν εισπράξει. Αυτή η διάταξη επιβάλλει στους πολίτες να πληρώνουν εισοδήματα τα οποία ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ, ακριβώς όπως γίνεται και με τα τεκμήρια διαβίωσης.

3. Μείωση από τα 5 ευρώ στο 1 ευρώ του ορίου του ποσού του ΕΝΦΙΑ που δεν θα αναζητείται από το Δημόσιο για είσπραξη. Οποιοδήποτε ποσό άνω του 1 ευρώ του ΕΝΦΙΑ θα πρέπει να καταβάλλεται στην εφορία, διαφορετικά θα καταστεί ληξιπρόθεσμο χρέος και οι φορολογούμενοι θα επιβαρυνθούν με τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

4. Άσκηση ποινικής δίωξης για μεγάλα αδικήματα φοροδιαφυγής ανεξαρτήτως του εάν ο φορολογούμενος έχει ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή ή προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια! Ούτε το δικαστήριο θα σώζει λοιπόν τον φορολογούμενο, ο οποίος αντίθετα θα είναι εκτεθειμένος στις αποφάσεις των εφοριακών.

5. Κατάργηση των προστίμων που επιβάλλονται σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες για μη έκδοση ή ανακριβή έκδοση αποδείξεων και λοιπών φορολογικών στοιχείων.

6. Κατάργηση των προστίμων που επιβάλλονται για έκδοση ή λήψη πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων.

7. Μείωση προστίμων που επιβάλλονται σε περίπτωση διαπίστωσης από τη φορολογική διοίκηση ότι ο φόρος που προέκυψε από τη φορολογική δήλωση είναι μικρότερος από τον φόρο που βεβαιώθηκε από τον φορολογικό έλεγχο. Αν το ποσό του φόρου που προκύπτει με βάση φορολογική δήλωση υπολείπεται του ποσού του φόρου που προκύπτει από τον έλεγχο της Φορολογικής Διοίκησης, το πρόστιμο επί της διαφοράς στο οποίο υπόκειται ο φορολογούμενος:
- μειώνεται από 30% σε 25% του ποσού της διαφοράς, αν το ποσό αυτής υπερβαίνει το 20% και φτάνει μέχρι το 50% του φόρου που προκύπτει βάσει της φορολογικής δήλωσης,
- μειώνεται από 100% σε 50% του ποσού της διαφοράς, αν το εν λόγω ποσό αυτής υπερβαίνει σε ποσοστό το 50% του φόρου που προκύπτει με βάση τη φορολογική δήλωση και αποδεικνύεται ότι η ανακρίβεια οφείλεται σε πρόθεση του φορολογουμένου.

Πως θα αποδεικνύεται αυτό; Θα περνάνε τον φορολογούμενο από "ανιχνευτή ψεύδους";

8. Επιβολή προστίμων για παραβάσεις που αφορούν στον ΦΠΑ και οι οποίες διαπιστώνονται κατόπιν ελέγχου, ως εξής:


- Σε περίπτωση μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου ή έκδοσης ή λήψης ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο 50% επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο, ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα. Εξαιρείται της επιβολής κυρώσεων ο λήπτης που τελούσε σε καλή πίστη κατά την λήψη των στοιχείων.

- Σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται, κατόπιν ελέγχου, η υποβολή ανακριβών δηλώσεων ή η μη υποβολή δηλώσεων, υποβολή δηλώσεων, με συνέπεια τη μη απόδοση ή την μειωμένη απόδοση ή την επιπλέον έκπτωση ή επιστροφή ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με 50% επί του ποσού του φόρου που θα προέκυπτε από την μη υποβληθείσα δήλωση ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα.


- Σε περίπτωση άσκησης οικονομικής δραστηριότητας χωρίς να έχει υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών, παρά την ύπαρξη σχετικής υποχρέωσης, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό 50% επί του ποσού του ΦΠΑ που θα έπρεπε να είχε αποδοθεί για όλη τη διάρκεια λειτουργίας της οικονομικής δραστηριότητας.
- Σε κάθε πρόσωπο μη υπόχρεο σε υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ που εκδίδει φορολογικά στοιχεία με ΦΠΑ, χωρίς να έχει τέτοια υποχρέωση, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό 50% επί του αναγραφόμενου φόρου που δεν αποδόθηκε.

9. Μείωση του προστίμου που προβλέπεται σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης από την οποία θα προέκυπτε υποχρέωση καταβολής φόρου.
Το πρόστιμο μειώνεται από το 100% στο 50% επί του ποσού του φόρου που αναλογεί στη μη υποβληθείσα δήλωση.

10. Εκλογίκευση προστίμων για μη απόδοση παρακρατούμενων φόρων.
Σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης παρακρατούμενου φόρου από την οποία θα προέκυπτε υποχρέωση απόδοσης φόρου επιβάλλεται πρόστιμο ποσοστού 50%, από 100% που ίσχυε μέχρι σήμερα.

11. Απώλεια της ρύθμισης των 100 δόσεων σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής τρεχουσών οφειλών.
Η αποπομπή οφειλέτη από τη ρύθμιση που προβλέπει την τμηματική εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο έως και σε 100 μηνιαίες δόσεις θα γίνεται εφόσον αυτός δεν πληρώσει εμπρόθεσμα τρέχουσες φορολογικές οφειλές του εντός 30 ημερών από τη λήψη σχετικής ειδοποίησης για την τακτοποίησή τους και όχι εντός τριμήνου από τη λήξη της προθεσμίας εμπρόθεσμης καταβολής τους.

12. Ριζικές αλλαγές στη νομοθεσία για τις ποινικές κυρώσεις που επιβάλλονται σε όσους διαπράττουν αδικήματα φοροδιαφυγής.

Όποιος διαπράττει έγκλημα φοροδιαφυγής  τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών:

- Αν ο φόρος που αναλογεί στα φορολογητέα εισοδήματα ή στα περιουσιακά στοιχεία υπερβαίνει ανά φορολογικό έτος ή ανά φορολογική υπόθεση τις 100.000 ευρώ
- Αν το προς απόδοση ποσό του κύριου φόρου, τέλους ή εισφοράς που δεν αποδόθηκε ή αποδόθηκε ανακριβώς ή επεστράφη ή συμψηφίστηκε ή εξέπεσε ή διακρατείται υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ, εφόσον αφορά σε ΦΠΑ ή τις 100.000 ευρώ ανά είδος φόρου, τέλους ή εισφοράς σε κάθε άλλη περίπτωση.

13. Επιβάλλεται κάθειρξη αν το ποσό του φόρου, τέλους ή εισφοράς της προηγούμενης παραγράφου υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ εφόσον αφορά σε ΦΠΑ ή τις 150.000 ευρώ σε κάθε άλλη περίπτωση φόρου, τέλους ή εισφοράς.

14. Ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών 3 μηνών - που μπορεί ωστόσο να φτάσει και τους 12 μήνες - για όποιον εκδίδει πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία, καθώς και για όποιον αποδέχεται εικονικά φορολογικά στοιχεία ή νοθεύει τέτοια στοιχεία, εφόσον η συνολική αξία των εικονικών φορολογικών στοιχείων υπερβαίνει το ποσό των 30.000 ευρώ.

15. Ακριβαίνει η εξαγορά της ποινής φυλάκισης σε περίπτωση υποτροπής, καθώς ημέρα φυλάκισης υπολογίζεται από 20 έως 100 ευρώ.

16. Αυστηροποίηση του πλαισίου για φοροδιαφυγή άνω των 150.000 ευρώ με άμεση κατάσχεση.

17. Αυτόματη δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών και θυρίδων έως και στο 100% σε περίπτωση που δεν
αποδοθεί ΦΠΑ άνω των 150.000 ευρώ.
ΤΑΙΠΕΔ

18. Το πολυνομοσχέδιο απαλλάσσει τα ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ από τέλη και εισφορές.
Ασφαλιστικό

Σε ό,τι αφορά την καυτή πατάτα του ασφαλιστικού, με το πολυνομοσχέδιο καταργούνται όλες οι ευνοϊκές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο του 2015, καθώς μπαίνουν στο στόχαστρο όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στο δημόσιο, καθώς και το ύψος των συντάξεων.
Ειδικότερα:

19. Αναδρομική αύξηση από τις 19 Αυγούστου του 2015 των ορίων συνταξιοδότησης μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2022.

20. Επιβολή προστίμου επιπλέον 10% σε όσους επιλέξουν να συνταξιοδοτηθούν νωρίτερα από ό,τι προβλέπουν τα νέα όρια.

21. Το ποσό του κατώτατου ορίου σύνταξης που ισχύει από τις 19 Αυγούστου 2015  παραμένει αμετάβλητο μέχρι και την 31η Αυγούστου 2021.

22. Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων δεν θα υποχρεούνται σε αποχώρηση από την Υπηρεσία πριν από τη συμπλήρωση του 58ου έτους της ηλικίας τους.

23. Κατάργηση της δυνατότητας επιλογής έως δύο κατώτερων ασφαλιστικών κλάσεων στο ΕΤΑΑ (μηχανικοί, δικηγόροι, γιατροί).

24. Κατάργηση της δυνατότητας συμψηφισμού ληξιπρόθεσμων χρεών - μελλοντικής σύνταξης ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ.
Το σφικτό χρονοδιάγραμμα

Το πολυνομοσχέδιο - σκούπα έχει τεθεί σε διαβούλευση από το βράδυ του Σαββάτου έως και σήμερα Δευτέρα στις 9 το πρωί. Δηλαδή μιλάμε για ένα πολύ ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, το πολυνομοσχέδιο κατατίθεται στη βουλή.
Αύριο Τρίτη, θα συζητηθεί σε κοινή συνεδρίαση των αρμόδιων κοινοβουλευτικών επιτροπών, με στόχο την ψήφισή του, το αργότερο έως την Πέμπτη, με τη διαδικασία του επείγοντος.

Δείτε εδώ το πολυνομοσχέδιο




 ponews.gr