Ο κ. Τσίπρας
σε μια κυβερνητική φιέστα αλά Ερντογάν στο Μουσείο της Ακρόπολης, έριξε και πάλι το... μπαλάκι της ευθύνης στον λαό, υποστηρίζοντας πως τη
συμφωνία με τους δανειστές - στην οποία συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων το πρόσφατο ασφαλιστικό νομοσχέδιο-«λαιμητόμος» του κυρίου Κατρούγκαλου, ο γνωστός «κόφτης»
που καταλύει το ελληνικό κοινοβούλιο αν δεν επιτυγχάνονται οι
δημοσιονομικοί στόχοι, αλλά και την φορολογική «ταφόπλακα» με αυξήσεις
«φωτιά» που θα χτυπήσουν τον Έλληνα πολίτη μέχρι και το 2018 - την έχουν
επιλέξει οι πολίτες.
Όπως ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας, στόχος της κυβέρνησής του μέσα από όλα αυτά είναι να επιτευχθεί η
«δημοσιονομική σταθεροποίηση», να αποκατασταθεί η χρηματοδότηση του Τραπεζικού Τομέα και να προχωρήσουν οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις.
Παράλληλα, «πούλησε» πάλι το θέμα του
χρέους υποστηρίζοντας ότι
άνοιξε η συζήτηση για το θέμα της ελάφρυνσης.
Η αλήθεια βέβαια είναι πως δεν έχει υπάρξει καμία διαβεβαίωση από τους
δανειστές. Μόνο συζητήσεις φυλολογικού ενδιαφέροντος. Άλλωστε, η ίδια η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε σήμερα ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους.
Ταυτόχρονα ο πρωθυπουργός μίλησε και για την προστασία των λαϊκών
εισοδημάτων, τις αδύναμες εισοδηματικά ομάδες και τους μισθωτούς, που
βοήθησε η «αριστερή» κυβέρνηση με
αυξήσεις σε καύσιμα και ΦΠΑ, αλλά και με την φορολόγηση των κατώτατων μισθών κάτω από το ψυχολογικό «όριο» των 600 ευρώ.
«Το πρόγραμμα επιλέξαμε να είναι εμπροσθοβαρές: τα δύσκολα μέτρα
να ληφθούν το πρώτο έτος. Με την πρώτη αξιολόγηση ολοκληρώθηκε ο πιο
σημαντικός και δύσκολος κύκλος του προγράμματος.
Η πιο σημαντική εξέλιξη η απόφαση του Εurogroup να επανεξεταστεί το ελληνικό χρέος από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, με τρόπο αντικειμενικό και δεσμευτικό», είπε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας και συνέχισε:
«Κερδίσαμε και κάτι ακόμη πιο σημαντικό: οι συνολικές
δαπάνες για την εξυπηρέτηση του χρέους δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το
15% του ΑΕΠ ετησίως, δηλαδή λιγότεροι πόροι για εξυπηρέτηση χρέους και
περισσότεροι για κοινωνικό κράτος και ανάπτυξη. Για πρώτη φορά τα τελευταία 6 χρόνια έχουμε σταθερό μακροοικονομικό, δημοσιονομικό και επενδυτικό περιβάλλον».
Στη συνέχεια ο Αλέξης Τσίπρας
εξαπέλυσε επίθεση κατά των προηγούμενων κυβερνήσεων μιλώντας για
«δίκαιη ανάπτυξη», ένα όραμα που όπως είπε
«δεν έχει καμία σχέση με αυτό που νοηματοδότησαν ως ανάπτυξη, οι προηγούμενες κυβερνήσεις» και συνέχισε λέγοντας:
«Είναι χαοτικές οι διαφορές μας με όσους κατέστρεψαν τη χώρα. Για
εκείνους πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας είναι τα συντρίμμια που
άφησαν όπως συρρικνωμένοι μισθοί και συντάξεις, κατάργηση συλλογικών
συμβάσεων εργασίας και ασφυκτική συρρίκνωση του δημόσιου τομέα. Ως
ανάπτυξη αυτοί εννοούν τις επενδύσεις με χαμηλό κόστος εργασίας, real
estate χωρίς καμία μέριμνα για περιβάλλον, διανομή υπέρ των λίγων με
μείωση φορολογικών συντελεστών για τα υψηλά εισοδήματα, μία
νεοφιλελεύθερη δυστοπία».
Οι νέες υποσχέσεις Τσίπρα με «φόντο» την Ακρόπολη
Σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα, η αναπτυξιακή πρόταση της συγκυβέρνησης
ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δίνει φωνή και υπόσταση στο μεταρρυθμιστικό πρόταγμα για
βαθιές αλλαγές που ζητά η κοινωνία μας, δεκαετίες τώρα. "Οι
μεταρρυθμίσεις πετυχαίνουν όταν τις πιστέψει και τις αγκαλιάσει η
κοινωνία κι όχι όταν επιβάλλονται με τη μορφή εξωτερικών καταναγκασμών. Η
μόνη ασφαλής οδός για την απαλλαγή από την επιτροπεία και την εξάρτηση,
η ανάπτυξη και ο προοδευτικός μετασχηματισμός της κοινωνίας. Ο πυρήνας
γύρω από τον οποίο ξεδιπλώνεται ο αναπτυξιακός μας σχεδιασμός είναι η
αντιμετώπιση της ανεργίας που μειώνεται σταδιακά, επενδύσεις υψηλής
προστιθέμενης αξίας που εξασφαλίζουν νέες, σταθερές και καλά αμειβόμενες
θέσεις εργασίας. Μόνο έτσι θα σταματήσουμε τη μετανάστευση των πλέον
δημιουργικών δυνάμεων της χώρας και θα πείσουμε όσους βρίσκονται έξω, να
γυρίσουν και να συμβάλλουν στην ανοικοδόμηση της”, είπε ο πρωθυπουργός.
Παράλληλα, όπως σημείωσε:
- Η επανεπένδυση στην ελληνική οικονομία είναι εγχείρημα σύνθετο και
πολυδιάστατο. H ζημιά που έχει γίνει είναι τρομακτική. Από το 2007 έχουν
χαθεί τα 2/3 των συνολικών επενδύσεων. Οι ιδιωτικές επενδύσεις
μειώθηκαν κατά 67% το διάστημα 2009-2014.
- Η σημερινή κυβέρνηση κάνει μια μεγάλη προσπάθεια να αντιστραφεί αυτή
η πραγματικότητα. Για δεύτερη συνεχόμενη φορά, καταφέρνουμε να
αυξήσουμε το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κατά 250 εκατομμύρια. ευρώ.
- Η εμπιστοσύνη των Ελλήνων επενδυτών είναι το ισχυρότερο και το απαραίτητο σήμα για την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων.
- Η επικείμενη επαναφορά του waiver, η ένταξη των ελληνικών ομολόγων
στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, εξασφαλίζουν περισσότερη και
φθηνότερη ρευστότητα στην πραγματική οικονομία.
Εστιάζοντας στο του νέου αναπτυξιακού νόμου, ο πρωθυπουργός τον
χαρακτήρισε προϊόν πολύμηνης εντατικής διαβούλευσης με παραγωγικούς
φορείς, που αντανακλά όλη τη φιλοσοφία του αναπτυξιακού μας σχεδιασμού.
"Επιδιώκει τη δημιουργία καινοτόμων, εξωστρεφών, δυναμικών επιχειρήσεων,
την αύξηση της απασχόλησης, με έμφαση στο εκπαιδευμένο ανθρώπινο
δυναμικό, την αύξηση της προστιθέμενης αξίας. Στοχεύει στην αναδιάρθρωση
της ελληνικής οικονομίας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην
επανεκβιομηχάνιση και στους διεθνώς εμπορεύσιμους τομείς. Στηρίζει
περιοχές με μειωμένη αναπτυξιακή δυναμική”, επεσήμανε.
"Συνδέουμε τα κονδύλια του ΕΣΠΑ με τις προτεραιότητες του νέου
αναπτυξιακού νόμου: αγροδιατροφή, υγεία και φάρμακα, τεχνολογίες
πληροφορικής και επικοινωνιών, ενέργεια, περιβάλλον και βιώσιμη
ανάπτυξη, μεταφορές και εφοδιαστική αλυσίδα, υλικά και κατασκευές,
πολιτισμό και τουρισμό. Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου ενεργοποιούνται οι
προσκλήσεις από το νέο ΕΣΠΑ ύψους 9 δισεκατομμυρίων. Το μισό νέο ΕΣΠΑ
της επόμενης επταετίας θα έχει ήδη ενεργοποιηθεί. Σε όλα τα προγράμματα
του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ενθαρρύνεται η δημιουργία συνεργατικών σχημάτων.
Μέχρι το τέλος του 2016, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το
κλείσιμο του προηγούμενου ΕΣΠΑ 07-13, τα ΕΣΠΑ 14-20, τα αγροτικά
προγράμματα και τους πόρους του Αναπτυξιακού, υπάρχουν διαθέσιμα 6,75
δις. Και πέρα από αυτά, το πακέτο Junker. Ήδη έχουν εγκριθεί για ένταξη
42 επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους 5,6 δις”, ανέφερε.
Σε τρεις πυλώνες η διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων
Όπως είπε ο κ. Τσίπρας, η δημιουργία του νέου ταμείου αξιοποίησης της
δημόσιας περιουσίας, δίνει τη δυνατότητα της ορθολογικής και επωφελούς
για το Δημόσιο συμφέρον εκμετάλλευσης της κρατικής περιουσίας και
τονώνει την επενδυτική δραστηριότητα. Η διαχείριση των περιουσιακών
στοιχείων των επιμέρους συνιστωσών του νέου ταμείου θα ακουμπά σε τρεις
τρεις πυλώνες:
- Τα περιουσιακά στοιχεία των οποίων παραχωρείται το πλειοψηφικό
πακέτο μετοχών, σε τίμημα επωφελές για το ελληνικό δημόσιο, με όρους που
διασφαλίζουν τόσο την υλοποίηση νέων επενδυτικών σχεδίων όσο και τη
δημιουργία καινούριων θέσεων εργασίας.
- Πώληση μειοψηφικών μετοχικών μεριδίων με σκοπό τη συμμετοχή
στρατηγικών επενδυτών με στόχο μεταφορά τεχνογνωσίας και εισροή
ρευστότητας.
- Αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων, όπως τα τουριστικά ακίνητα και οι
μαρίνες μέσω συμβάσεων παραχώρησης για υλοποίηση επενδύσεων υψηλής
προστιθέμενης αξίας με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τουρισμό και ελληνική
οικονομία.
Ο πρωθυπουργός έθεσε ως προτεραιότητες:
- Ένα αποτελεσματικό και φιλικό προς τις επενδύσεις κράτος με
αντιμετώπιση γραφειοκρατίας, σαφές θεσμικό πλαίσιο, καταγραφή
διαδικασιών και προβλημάτων, σε συνεργασία με ΟΟΣΑ και Παγκόσμια
Τράπεζας.
- Ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα αδειοδότησης επιχειρήσεων, αρχικά στους
τομείς μεταποίησης, τροφίμων και ποτών, καταστημάτων υγειονομικού
ενδιαφέροντος και τουρισμού.
- One-stop business centres για επενδυτές και επιχειρηματίες.
- Την ταχύτερη απονομή της δικαιοσύνης με στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών και τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό του πτωχευτικού δικαίου.
Ερχόμενος στα έργα υποδομής, ο Αλέξης Τσίπρας επεσήμανε πως η
συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παρέλαβε πέντε συμβάσεις παραχώρησης οδικών
αξόνων, οι οποίες είχαν υπογραφεί το 2007 και προβλεπόταν να
ολοκληρωθούν το 2012. "Οκτώ χρόνια μετά την έναρξη των έργων, είχε
υλοποιηθεί μόλις το 40% των εργασιών. Ενεργοποιήσαμε τη διυπουργική
επιτροπή μεγάλων έργων και ξεκινήσαμε τις διαπραγματεύσεις με τους
Παραχωρησιούχους/κατασκευαστές, οι οποίες κατέληξαν σε συμφωνίες
έγκαιρης παράδοσης και λειτουργικής ολοκλήρωσης των έργων. Ήδη υπάρχει
επιτάχυνση του ρυθμού εκτέλεσης των εργασιών σε όλα τα κατασκευαστικά
μέτωπα των αυτοκινητοδρόμων. Οι 5 οδικοί άξονες
(Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, Μαλιακός-Κλειδί, Ολυμπία Οδός, Ιονία Όδος,
Ε65) θα ολοκληρωθούν εντός του έτους και ως το α’ εξάμηνο του 2017.
Ανάλογη περίπτωση το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Τέσσερα χρόνια μετά, η
κυβέρνηση μας τον Δεκέμβριο του 2015, έπειτα από διαπραγματεύσεις με την
ανάδοχο κοινοπραξία, συμφώνησε στην επανεκκίνηση των εργασιών για την
ολοκλήρωση του έργου. Επανεκκινούν οι εργασίες σε 4 σταθμούς, και
δημιουργούνται 1500 θέσεις εργασίας άμεσα εντός του καλοκαιριού. Και
πλέον, μπαίνει ο τελικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου που
περιλαμβάνει τη λειτουργία της βασικής γραμμής και την επέκταση μέχρι
την Καλαμαριά, εντός το 2020”, τόνισε.
Τα νέα έργα
- Εντός του 2016 δημοπρατείται το πρώτο τμήμα (Άλσος Βεΐκου –Γουδί)
της Γραμμής 4, για 14 σταθμούς, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,5 δισ. €.
Το τμήμα αυτό θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 200.000
επιβάτες και μάλιστα σε ορισμένες από τις πλέον πυκνοκατοικημένες
περιοχές της Αθήνας, ενώ παράλληλα θα μειωθούν η κυκλοφορία των ΙΧ
αυτοκινήτων και οι εκπομπές αερίων ρύπων.
- Στα τέλη Ιουλίου υποβάλλονται οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές
για το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, με
Σύμβαση Παραχώρησης. Στρατηγικής σημασίας αναπτυξιακό έργο υποδομής, που
θα αποφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη σε πολλούς κλάδους της οικονομίας
του νησιού, πέραν του τουριστικού. Το εκτιμώμενο ύψος του έργου είναι
κοντά στα 850 εκατομμύρια και αναμένεται εντός πενταετίας να έχει
ολοκληρωθεί.
- Ο Σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018, μετά
από 20 και πλέον χρόνια, ο σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ, γραμμή υψηλής ταχύτητας,
πλήρως ηλεκτροκινούμενη, από Πάτρα έως Ευζώνους, με πλήρως
διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Με την ολοκλήρωση του έργου, το ταξίδι
Πάτρα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες, ενώ το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα
διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά, από 6 ώρες σήμερα. Τα οφέλη, τόσο για το
επιβατικό κοινό όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές είναι
αυτονόητα.
- Η επέκταση του ΤΡΑΜ προς το Κερατσίνι. Πρόκειται για την διαδρομή
Λιμάνι Πειραιά - Λιμάνι Κερατσινίου, μήκους 3,8 χλμ. με 6 νέες στάσεις.
Ένα σημαντικό έργο ύψους 180 εκατομμυρίων που θα ξεκινήσει στα τέλη του
2018 και θα έχει ολοκληρωθεί σε μια τετραετία. Σε συνδυασμό με τα έργα
ανάπλασης και αξιοποίησης της λεγόμενης "περιοχής Λιπασμάτων", που με
απόφαση της Κυβέρνησης πέρασε από τον ΟΛΠ στον Δήμο
Κερατσινίου-Δραπετσώνας, θα μετατρέψουν αυτή την μέχρι τώρα
υποβαθμισμένη και εγκαταλελειμμένη περιοχή σε δημόσιο πόλο υπερτοπικής
εμβέλειας για την αναβάθμιση του δυτικού Πειραιά, με χρήσεις πολιτισμού,
εκπαίδευσης, υγείας, πράσινου και αναψυχής.
- Το τμήμα "Λαμία-Ξυνιάδα" του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε65.
Ξεκινά μέσα στο 2016 η κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε65,
προϋπολογισμού 310 εκ €., με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ
2014-2020. Με την ολοκλήρωση του τμήματος αυτού το 2020, ο Ε65 θα
συνδέεται με τον ΠΑΘΕ, εντασσόμενος έτσι λειτουργικά στο δίκτυο
αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
- Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος. Μέχρι σήμερα έχουν δημοπρατηθεί δύο
υποτμήματα του έργου, ενώ μέχρι το τέλος του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η
σειρά των δημοπρατήσεων και θα έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι. Το έργο ύψους
475 εκατομμυρίων θα ολοκληρωθεί στο σύνολό του το 2021, με
διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
"Προχωράμε με τη Στρατηγική Μελέτη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης
από πόρους του ΕΣΠΑ που σκοπό έχει να διατυπώσει σε χρηματοδοτικό και
τεχνικό επίπεδο ένα σχέδιο για ένα ολοκληρωμένο βιώσιμο έργο που θα
ενώνει τα Χανιά με το Λασίθι με έναν σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Το
σχέδιο αυτό θα εντάσσει το έργο στο πακέτο Γιούνκερ προκειμένου να
διασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για την ολοκλήρωση του. Το ύψος αυτού
του ζωτικού έργου υποδομής ανέρχεται στο 1,6 δις και με βάση τον υπάρχον
σχεδιασμό, θα ξεκινήσει το 2018 για να παραδοθεί στους πολίτες της
Κρήτης το 2023”, σημείωσε ο κ. Τσίπρας και μιλώντας για την ενέργεια
ανέφερε πως ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες κατασκευής του ελληνικού τμήματος
του Αγωγού Φυσικού Αερίου ΤΑΡ, που διατρέχει όλη την Β. Ελλάδα. "Ο
προϋπολογισμός είναι 2 δις η δε απασχόληση από την υλοποίηση του έργου
υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τις 8.000 θέσεις εργασίας. Ιδιαίτερα
σημαντική είναι η εμπλοκή ελληνικών επιχειρήσεων, ενώ οι πυκνές
διακλαδικές αλληλεξαρτήσεις του έργου, θα ωφελήσουν πληθώρα τεχνικών
επαγγελμάτων & θα ενισχύσουν την απασχόληση σε τοπικό επίπεδο.
Επίσης θα προχωρήσει η υλοποίηση ενός εκτεταμένου προγράμματος Εταιρικής
Κοινωνικής Ευθύνης, ύψους 32 εκατομμυρίων προς τις τοπικές κοινωνίες”,
υποστήριξε.
Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε τον σχεδιαζόμενο αγωγό Φυσικού Αερίου IGB ως
"γέφυρα" για την μεταφορά φυσικού αερίου προς τις χώρες της
νοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης, ενώ τόνισε πως οι αγωγοί TAP και
IGB, σε συνδυασμό με τη σχεδιαζόμενη δημιουργία του Πλωτού Σταθμού
Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην
Αλεξανδρούπολη, αλλά και με το έργο της αναβάθμισης του Σταθμού LNG της
Ρεβυθούσας αποτελούν εξαιρετικά σημαντικά ενεργειακά εγχειρήματα.
Αντιμετώπιση της ανεργίας
Κατά τον πρωθυπουργό, το όραμα της δίκαιης ανάπτυξης εμπεριέχει τη
σταδιακή ένταξη στην παραγωγή όλου εκείνου του δυναμικού που βρίσκεται
στη γκρίζα ζώνη της ανεργίας. "Κανείς δεν μπορεί να επαίρεται για τη
μεγέθυνση της οικονομίας αν η ανεργία παραμένει στα επίπεδα που την
έφεραν οι καταστροφικές πολιτικές της περασμένης περιόδου...6,75
δισεκατομμύρια θα πέσουν στην οικονομία μέχρι το τέλος του 2016 από το
τρέχον ΕΣΠΑ. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος προβλέπει συνολικές επενδύσεις
ύψους 13 δισεκατομμυρίων μέχρι το 2021. Η αναπτυξιακή μας στρατηγική
έχει μια συγκεκριμένη κατάληξη. Να μπει τέλος στον φαύλο κύκλο της
ύφεσης και της ανεργίας. Και οι στόχοι μας σε αυτό τον τομέα, έχουν
χαρακτήρα βραχυπρόθεσμο αλλά και μακροπρόθεσμο”, είπε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Τσίπρας ισχυρίστηκε πως σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΡΓΑΝΗ, στο
πρώτο πεντάμηνο του 2016 είχαμε λίγο περισσότερες από 200.000 νέες
θέσεις εργασίας. "Σχεδιάζουμε τα νέα προγράμματα ενεργητικής απασχόλησης
που θα τρέξουν άμεσα και παράλληλα με την ανάκαμψη της οικονομίας.
Εντός του 2016 έχουν σχεδιαστεί και είναι προς υλοποίηση προγράμματα
απασχόλησης και κατάρτισης για 164.847 ανέργους. Έχουμε όμως και
μακροπρόθεσμη στόχευση. Και αυτή συνδέεται άρρηκτα με το συνολικότερο
όραμα μας για την Ελλάδα του 2021. Και δεσμευόμαστε να εργαστούμε σκληρά
με όλες μας τις δυνάμεις έτσι ώστε εκείνη τη χρονιά, η Ελλάδα να έχει
καταφέρει να μειώσει την ανεργία στο μισό του σημερινού της ύψους. Είναι
ένας στόχος φιλόδοξος, αλλά πέρα για πέρα ρεαλιστικός και αναγκαίος,
κυρίως για τους νέους και τις νέες αυτής της χώρας που αξίζουν ένα
μέλλον δημιουργικό και ελπιδοφόρο. Να αναστρέψουμε αυτή την κατάσταση.
Να ενώσουμε δυνάμεις για να ζήσουμε σε μια χώρα της δημιουργίας και της
δικαιοσύνης. Της ανάπτυξης και της αναδιανομής. Μόνο έτσι μπορούμε να
πορευτούμε με σταθερό βηματισμό προς το μέλλον”, σημείωσε.