Απάντηση στον σύμβουλο του πρωθυπουργού Νίκο Καρανίκα για τα «αμόρφωτα εθνίκια» έδωσε ο Μητροπολίτης Βέροιας Παντελεήμων σε ομιλία που.
Ο κεντρικός ομιλητής στο συλλαλητήριο για Μακεδονία που πραγματοποιήθηκε χθες στη Βέροια υποστήριξε πως ο κ. Καρανίκας κακώς πληρώνεται από το ελληνικό κράτος. «Είτε είναι ανιστόρητος ή επικίνδυνος, πρέπει να φύγει», τόνισε
Ο κ. Παντελεήμων είπε:
«Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι οι γείτονές μας δείχνουν αυτήν την επιμονή και την εμμονή στα ιδεολογήματα πού τεχνηέντως καλλιέργησαν επί δεκαετίες εις βάρος μας, αλλά δυστυχώς βρίσκονται και Έλληνες πού υποστηρίζουν ανάλογες απόψεις και καθυβρίζουν όσους είναι αντίθετοι στο ξεπούλημα του ονόματος της Μακεδονίας μας, όπως συνέβη προ ημερών με τον συμπολίτη μας από την Αλεξάνδρεια, πού είναι σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού του πρωθυπουργού της χώρας μας. Πώς μπορεί ένας ανιστόρητος να κατηγορεί με τόσο προσβλητικό τρόπο τούς συμπολίτες του, λέγοντας ότι ἡ περιοχή της Αλεξάνδρειας δεν έχει σχέση με τον Μέγα Αλέξανδρο και ότι η σχέση της με τον Μακεδόνα στρατηλάτη είναι ένας μύθος.
Ναι, μπορεί να ήταν βάλτος ἡ περιοχή, αλλά σε αυτόν τον βάλτο πολέμησε ο Ελληνισμός, πολέμησαν οι Μακεδόνες, οι Μακεδονομάχοι, όσοι είχαν ελληνική συνείδηση, έστω και αν μιλούσαν τη σλαβική γλώσσα ή τη βλάχικη, για να ελευθερώσουν τη Μακεδονία και από τους Τούρκους και από τους Βουλγάρους και τούς συνεργάτες τους. Και πολεμούσαν, γιατί είχαν απόλυτη συνείδηση και συναίσθηση της ελληνικότητάς τους.
newsthessaloniki.gr
Θα σου απαντήσω – καί την απάντηση θα την προσαρτήσω στο κείμενο ως υστερόγραφο.
Δεν χρειάζεται πολύ ψάξιμο, γιά ν’ αντιληφθεί κανείς ότι από την ανάλυση παρέλειψα δύο παράγοντες: την (καθοδηγούμενη πεισματική πολιτική) βλακεία, καί τον διάβολο – δηλαδή, το χρήμα.
Αυτές τις παραμέτρους τις παρέλειψα επίτηδες, διότι: αφ’ ενός εύχομαι (ουτοπικώς, αν θέλετε) η πολιτική βλακεία να ΜΗΝ υπερβεί το πατριωτικό αίσθημα, αφ’ ετέρου πάγια θέση μου είναι πως το χρήμα δεν έχει θέση σε μιά διαμάχη κυρίως στο επίπεδο των ανωτέρων εννοιών κι αισθημάτων.
Εν πάσει περιπτώσει, η πραγματικότητα …διαφωνεί μαζί μου (μ’ αρέσει-δε μ’ αρέσει). Οπότε, εξηγώ.
(α) Πολιτική βλακεία των νεο-Ελλήνων.
Δυστυχώς, από το 1974 μέχρι σήμερα ελάχιστοι έδειξαν πως ξέρουν να φέρονται σωστά ως πολιτικά όντα. Η συντριπτική πλειονότητα ψηφίζει:
– «Επειδή έτσι». (Δηλ. επειδή ψηφίζουν οικογενειακώς το τάδε ή δείνα κόμμα.)
– Γιά τα ρουσφέτια. (Γιά να δείξουν «καλή κομματική συμπεριφορά», ώστε να τους κάνει το κόμμα τα χατήρια.)
– Από πείσμα, ψηφίζουν όχι τον άξιο, αλλά τα σκουπίδια – απλά γιά σπάσιμο στον αντίπαλο. (Κυρίως σε δημοτικές εκλογές.)
Απ’ αυτήν ακριβώς την τακτική φορτώθηκαν οι Αθηναίοι στην καμπούρα τους τη Δρακουλοκόρη καί τον Χαμίνη, κι οι Θεσσαλονικείς τον Μπουτάραγα.
Καί μετά (αφού, δηλαδή, ψηφίσουν βλακωδώς) παραπονιούνται!…
Ότι ο δήμαρχος δεν ενδιαφέρεται γιά τα προβλήματα της πόλης, ότι το ταμείο του Δήμου έχει ελλείμματα (τα οποία δεν δημιουργήθηκαν από μόνα τους, φυσικά – κάποιοι έβαλαν τη μακριά χερούκλα τους καί βούτηξαν το παραδάκι), ότι ο δήμαρχος κάνει άγρια ρουσφέτια διορίζοντας άχρηστους στις υπηρεσίες, ότι… ότι… ότι…
Ειδικά το τρίτο είδος ψήφου, ο σοφός λαός μας το χαρακτηρίζει διά της αισχράς παροιμίας: «Θύμωσ’ ο αγάς, κι έκοψε τ’ αρχίδια τ’!» (Έχει καί συνέχεια: «…Καί μετά ρωτούσε το χωριό, αν στεναχωρέθ’καν!» )
Όπως καταλαβαίνεις, στο δημοψήφισμα υφίσταται μέγιστος κίνδυνος να κατέβουν τα κομματόσκυλα του (φιλο)κυβερνητικού εσμού (Σύριζες, Ποτάμια, μεταμφιεσμένοι Πασόκοι, φιλελέδες, «μενουμευρώπηδες», κτλ) ως συντεταγμένος λόχος, καί να πούν ναί, να δοθεί το Όνομα. Γιατί; Διότι όλοι όσοι λέμε «Όχι» είμαστε «φασίστες», κι αυτοί θα κατεβούν φουριόζοι «να τους δώσουν ένα μάθημα τους παλιοφασίστες!».
Άρα, έχουμε έναν μέγιστο κίνδυνο να σκάσει μύτη αμέσως-αμέσως ένα ποσοστό κάπου 35% (ου μην καί παραπάνω), έτσι, γιά σπάσιμο στους «φασίστες»! Κι όχι από τόοοοση πιά έλλειψη πατριωτισμού καί λατρεία της προδοσίας.
Συνεχίζω σε δεύτερο σχόλιο.