Τα
τελευταία λόγια των αδικοχαμένων πιλότων, του Σμηναγού Χρήστου Μουλά
και του Ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, λίγο πριν τη συντριβή του
Canadair στην Κάρυστο, αποκάλυψε ο πυροσβέστης που επικοινώνησε μαζί
τους.
«Είχαμε επικοινωνία μαζί τους. Δεν μας
ανέφεραν κανένα πρόβλημα στο αεροσκάφος. Μας είπαν “είμαστε έτοιμοι να
επιχειρήσουμε. Πάμε για τελευταίο εφοδιασμό και φεύγουμε”.
Λίγα λεπτά αφού μιλήσαμε, μάθαμε από τον ασύρματο ότι το αεροσκάφος έπεσε».
Ακόμη, ο πυροσβέστης τόνισε: «Δεν
μπορώ ακόμη να πιστέψω ότι τρία λεπτά πριν μιλούσα μαζί τους και έπειτα
από 10 λεπτά ακριβώς έμαθα ότι το αεροσκάφος έπεσε».
Σε
αυτό το σημείο να προστεθεί ότι η Πολεμική Αεροπορία έχει ξεκινήσει
έρευνα για να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια που οδήγησαν στη συντριβή του
Canadair στην Κάρυστο και στον θάνατο των δύο χειριστών.
Γρηγόρης Κωνσταντέλλος: «Το Canadair κινείτο κόντρα στον ήλιο, μειώθηκε η ορατότητα»
Μιλώντας
νωρίτερα σε τηλεοπτική εκπομπή, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, πιλότος και
δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, αναφέρθηκε στην πράξη αυτοθυσίας των
δύο πιλότων, οι οποίοι βρήκαν τραγικό θάνατο όταν κατά τη διάρκεια της
επιχείρησης κατάσβεσης της φωτιάς στο μέτωπο της Καρύστου το δεξί φτερό
του Canadair προσέκρουσε σε δένδρο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να
οδηγηθεί στη μοιραία πτώση.
«Είναι ένα ακόμα
αεροπορικό δυστύχημα με πυροσβεστικό αεροσκάφος, κάτω από δύσκολες και
πιεστικές συνθήκες, από ανθρώπους που έχουν μπει σε ένα λειτούργημα, μία
αποστολή, την οποία εκτελούν γνωρίζοντας εξ αρχής το ρίσκο που παίρνουν
και τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε κάθε κίνηση και απόφασή τους», δήλωσε αρχικά.
Όπως εξήγησε ο ίδιος, τα Canadair λόγω της φύσης των αποστολών τους εκτελούν χαμηλές πτήσεις και αυτό οδηγεί σε μεγάλο ποσοστό πτώσεων.
Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος επεσήμανε πως το αεροσκάφος αυτό πετάει μέσα από ένα πλέγμα πολλών δυσκολιών. «Είναι
οι μεγάλες ταχύτητες σε χαμηλό ύψος, μεγάλες θερμοκρασίες, χαμηλές
ορατότητες. Οι αναταράξεις στη ζώνη ρίψης είναι κάτι το απίστευτο», υπογράμμισε και συνέχισε:
«Είναι,
ουσιαστικά, μία ακραία πτήση που καταπονείται το αεροσκάφος και το
πλήρωμα, που πρέπει να σκέφτεται ανά πάσα στιγμή τη θέση του αεροσκάφους
τα επόμενα δευτερόλεπτα και λεπτά κάτω από άγνωστο περιβάλλον, στο
οποίο οι συνθήκες μεταβάλλονται, αλλάζουν. Πρέπει να είσαι ψύχραιμος,
καλά εκπαιδευμένος και έμπειρος και να πάρει ελεγχόμενα ρίσκα για να
κάνεις επιτυχή κατάσβεση».
Μάλιστα, διευκρίνισε πως ο
κυβερνήτης και το πλήρωμα εκτιμά ανά πάσα στιγμή ποια είναι η
γεωμορφολογία, ποια είναι η θέση του αεροσκάφους και τι είδους ρίψη
μπορεί να κάνει. «Το να πούμε ότι ήταν χαμηλά ή ψηλά είναι υποκειμενικό. Πετούν χαμηλά, περίπου από 20 μέτρα ύψος. Όλες
οι πυροσβεστικές πτήσεις έχουν ρίσκο, γιατί δεν γνωρίζεις στη χαράδρα ή
στην πλαγιά που θα προσεγγίσεις ποιο είναι το μικροκλίμα που θα βρεις
μπροστά σου», σημείωσε ο ίδιος και κατέληξε λέγοντας:
«Το
αεροσκάφος κινείτο κόντρα στον ήλιο. Μειώνει πολύ την ορατότητα και
αυτός είναι ο λόγος, εκτιμώ, ότι διέλαθε της προσοχής τους η απόσταση
που είχε το δεξί φτερό με αυτή την συστάδα δένδρων».
Θρήνος στα Χανιά για τον Σμηναγό Χρήστο Μουλά
Την
ίδια ώρα, στα Χανιά, η σημερινή ημέρα είναι ημέρα πένθους, καθώς ο
34χρονος Σμηναγός Χρήστος Μουλάς, είχε περάσει την παιδική και την
εφηβική του ηλικία στον Αποκόρωνα με τους γονείς του να
δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στην περιοχή.
Σύμφωνα με
πληροφορίες η σύντροφός του είναι έγκυος περίπου 3,5 μηνών, ένα παιδί
που ο ίδιος δεν θα μπορέσει να γνωρίσει, αλλά εκείνο θα είναι περήφανο
για τον πατέρα του.
Η τραγική είδηση σκόρπισε βαθιά θλίψη στην
Κρήτη και ήδη συγγενείς και φίλοι του Χρήστου Μουλά με αναρτήσεις τους
εκφράζουν την οδύνη τους για τη νέα τραγωδία.
Στο πένθος η Θεσσαλονίκη και το Κιλκίς για τον Ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη
Παράλληλα,
στο πλευρό της οικογένειας του Περικλή Στεφανίδη στη Θεσσαλονίκη
βρέθηκαν αργά χθες το απόγευμα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας,
προκειμένου να παράσχουν ψυχολογική στήριξη στους δικούς του, καθώς το
κλίμα είναι εξαιρετικά βαρύ.