Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

25 Απριλίου 2017

Ξεπούλησαν και το λιμάνι Θεσσαλονίκης στους Γερμανούς

ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΟΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 
 
Οι Γερμανοί αρπάζουν μισοτιμής το δεύτερο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, με δανεικά απο ελληνικές τράπεζες και το αντίτιμο της αγοράς πηγαίνει πίσω στις γερμανικές τράπεζες, ενώ τα κέρδη από τη λειτουργία τα τσεπώνουν οι ίδιοι.

Η ΦΠΑ, ύστερα πό τα 14 αεροδρόμια, ξεπούλησε και το λιμάνι της Θεσσαλινίκης στους Γερμανούς. Από σήμερα, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ελέγχεται από άγνωστους Γερμαναράδες, αφού το κεντρικό επενδυτικό σχήμα που το αγόρασε, η «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», είναι αγνώστου ταυτότητας χωρίς καν ιστοσελίδα στο Internet. Προφανώς φτιάχτηκε ευκαιριακά και αποκλειστικά για την υφαρπαγή του λιμανιού με τσόντα τον Ιβάν Σαββίδη με την Belterra Investments Ltd  και την «Terminal Link SAS».
Πρόκειται για την παρόμοια συνταγή με τον έτερο «Καπαδόκη», τον αξιότιμο κύριο Κοπελούζο που μπήκε τσόντα στη Γερμανική Fraport για τα 14 αεροδρόμια. Οι Γερμανοί είχαν πάντα μαζί τους δικούς τους Μαυραγορίτες και Γερμανοτσολιάδες που θησαύριζαν και θησαυρίζουν σε κατοχικές καταστάσεις. Το ξεπούλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, διεκπεραιώθηκε από το γερμανοκρατούμενο  ΤΑΙΠΕΔ που υπάγεται στο λεγόμενο Υπερταμείο, όπου έχει περιέλθει το σύνολο της ελληνικής δημόσιας περιουσίας για 99 χρόνια. Σύμβουλος του ξεπουλήματος ήταν ποιος άλλος, ο κορυφαίος τραπεζικός Γύπας Morgan Stanley, με τσόντα την Τράπεζα Πειραιώς, την Freshfields Bruckhaus Deringer LLP, την  Αλεξίου – Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόρων, τη Hamburg Port Consulting (HPC) και Marnet. Όλοι τους προφανώς εισέπραξαν υψηλά αργύρια για τον κόπο τους.
Το αντίτιμο των 231,926.000 ευρώ από την πώληση της κερδοφόρας εταιρείας ΟΛΘ ΑΕ, θα πάει κατ’ ευθείαν στους δανειστές-κατακτητές της χώρας. Όπως έγινε και με την Fraport, μέρος του αντιτίμου εισπράχθηκε από τους Γερμανούς αγοραστές ως δάνειο από ελληνικές τράπεζες, ενώ τα κέρδη από τη λειτουργία του λιμανιού θα ενθυλακώνουν. οι Γερμανοί και κάτι λίγα η τσόντα, ο Ιβάν Σαββίδης.
Με άλλα λόγια, οι Γερμανοί αρπάζουν μισοτιμής το δεύτερο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, με δανεικά απο ελληνικές τράπεζες και το αντίτιμο της αγοράς πηγαίνει πίσω στις γερμανικές τράπεζες, ενώ τα κέρδη από τη λειτουργία τα τσεπώνουν οι ίδιοι. Πρώτης τάξεως μπίζνα, δόξα να έχει το ευρώ και οι Γερμανοτσολιάδες, κυβέρνησης, αντιπολίτευσης, ΜΜΕ και εξωνυμένων μεγαοεπιχειρηματιών.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, η  συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δις ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των 231.926.000 ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.
Προφανώς πρόκειται για ευχολόγια και νεφελώδεις υποσχέσεις για επενδύσεις που φυσικά δεν θα εκπληρωθούν, το όλο θέμα θα ξεχαστεί και οι Γερμανοί με τους Γερμανοτσολιάδες τους, θα έχουν κάνει τη δουλειά τους πολύ καλά.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί τις προσεχείς εβδομάδες στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές και την ικανοποίηση ορισμένων περαιτέρω προϋποθέσεων που προβλέπονται στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου