Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

02 Απριλίου 2022

Με συνθήματα η «υποδοχή» στη Θεσσαλονίκη: «Κάτω η χούντα του Μητσοτάκη»

Με συνθήματα η «υποδοχή» στη Θεσσαλονίκη: «Κάτω η χούντα του Μητσοτάκη» 

Υγειονομικοί εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν έξω από το Εκθεσιακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης»

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, βρίσκεται το Σάββατο (02/04) στην πόλη της Θεσσαλονίκης για το προσυνέδριο της Ν.Δ. και οι υγειονομικοί εργαζόμενοι τού επιφύλαξαν «θερμή υποδοχή».

Ένα από τα συνθήματα που ακούστηκε έντονα την ώρα που έφτασε ο Πρωθυπουργός στο Βελλίδειο, ήταν το «κάτω η χούντα του Μητσοτάκη», ενώ προχωρώντας ο Κυριάκος Μητσοτάκης άκουγε τα στελέχη του κόμματός του να τον παροτρύνουν λέγοντας «προεδράρα μη μασάς τίποτα».

Έτσι η άφιξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, όπου διεξάγεται το προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, είχε και… συνθηματική υπόκρουση, με συγκεντρωμένους υγειονομικούς να διαμαρτύρονται για τις αναστολές εργασίας και την ανύπαρκτη κυβερνητική πολιτική στήριξης του ΕΣΥ.

Συγκεκριμένα, το προσυνέδριο της Ν.Δ. πραγματοποιείται στο Εκθεσιακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» και πολλοί υγειονομικοί συγκεντρώθηκαν έξω από αυτό για να διαμαρτυρηθούν για τις αναστολές εργασίας.

Ακόμα, η συγκέντρωση των υγειονομικών πραγματοποιείται στη συμβολή των οδών Λεωφόρου Στρατού και 3ης Σεπτεμβρίου, κάτω από την επίβλεψη ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων πού βρίσκονται σε όλη τη γύρω περιοχή.


Μάλιστα, οι υγειονομικοί εργαζόμενοι φωνάζουν συνθήματα κατά της κυβέρνησης και ζητούν να σταματήσουν άμεσα οι αναστολές εργασίας.

.

 Από το pronews.gr

Δείτε επίσης:

Διανομή τροφίμων ΤΕΒΑ στην Π.Ε. Καστοριάς- Τελικά μόνο οι γύφτοι και οι λάθρο θα πάρουν οι οποίοι έχουν 5 και 6 παιδιά

 

ΚΡΑΤΟΣ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑΣ - ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ : Με απόλυτη ερημιά στην Καστοριά κρατούν "αναμμένα" τα φανάρια - "Στου κασιδι το κεφάλι"

Κ.Μητσοτάκης: «Οι αυξήσεις στις τιμές που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες ήρθαν για να μείνουν »

ΡΕΖΙΛΙ οι Ουκρανοί και τα κανάλια!!! Έπαιξαν ΒΙΝΤΕΟ από ηλεκτρονικό παιχνίδι για ΑΛΗΘΙΝΟ – Κατέρριπταν ΔΗΘΕΝ ρωσικά ελικόπτερα!

Αρθρα για την Καστοριά:

Για καταγγελίες:fyllokaiftero@gmail.com        

             Τηλέφωνο: 6978276141

Διαδώστε την ιστοσελίδα της αλήθειας!!

Χορηγοί

                                                "Bioflorina" - Βότανα Biokott

                                            Τηλέφωνο παραγγελιών 6982864084

                                                        

                                        

 







 

ΒΙΝΤΕΟ - Δρακόντια μέτρα για άφιξη Κ.Μητσοτάκη στο Συνεδριακό Κέντρο "Ι. Βελλίδης"στη Θεσσαλονίκη , τον φυλάγουν από τους περσινούς ήρωες υγειονομικούς τους ανεμβολίαστους εμβολιαστές του θανάτου




Από τις 09:30 έχει ξεκινήσει το προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας. Στο συνεδριακό κέντρο έφτασαν νωρίτερα υπουργοί και βουλευτές της κυβέρνησης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας καθώς και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, για να παραστούν στο προσυνέδριο.Σε λίγη ώρα αναμένεται να πραγματοποιήσει ομιλία ο πρωθυπουργός.

 Antonio News Web TV

 

Δείτε επίσης:

Διανομή τροφίμων ΤΕΒΑ στην Π.Ε. Καστοριάς- Τελικά μόνο οι γύφτοι και οι λάθρο θα πάρουν οι οποίοι έχουν 5 και 6 παιδιά

 

Ιδιοκτήτες φορτηγών: Πλαφόν στο diesel στο 1,10 ευρώ/λίτρο αλλιώς απεργίες από τις 13 Απριλίου


 2-2-2022 8:21πμ
 
γράφει ο
  Κυριάκος Πηλίδης

Έκτακτη γενική συνέλευση των οδικών μεταφορέων πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή στη Θεσσαλονίκη, στην οποία εκπροσωπήθηκαν οι επαγγελματικές οργανώσεις, η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών ΦΔΧ Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ), και το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), οι οποίες εκπροσωπούν το σύνολο των ενεργών Σωματείων του κλάδου σε όλη την Ελλάδα.

Σε αυτή, οι αυτοκινητιστές αποφάσισαν ομόφωνα να στείλουν επιστολή στη κυβέρνηση, ζητώντας την εφαρμογή πλαφόν στην τιμή διάθεσης του πετρελαίου κίνησης στους επαγγελματίες μεταφορείς, στην τιμή των 1,10 ευρώ/λίτρο πλέον ΦΠΑ, όπως και να ληφθούν και άλλα μέτρα στήριξης του κλάδου, αλλιώς θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις στις 13 Απριλίου.

Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, τα καύσιμα αποτελούν συνήθως περίπου το 45% του λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού οχήματος, αλλά το ποσοστό σήμερα αγγίζει το 70% λόγω της αύξησης της τιμής τους. Παράλληλα, η μετακύληση των αυξήσεων στους πελάτες των μεταφορέων είναι πρακτικά αδύνατη καθώς η αγορά αδυνατεί να ανταπεξέλθει.

Η επιστολή τους αναφέρει:

Θέμα: Επείγουσα ανάγκη για την παροχή υποστήριξης του κλάδου των οδικών μεταφορών, ο οποίος πλήττεται από την ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,

Την Κυριακή 27 Μαρτίου 2022 στην Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε Πανελλαδική Συνέλευση των Αυτοκινητιστών στην οποία εκπροσωπήθηκαν οι επαγγελματικές οργανώσεις η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών ΦΔΧ Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ), και το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), οι οποίες εκπροσωπούν το σύνολο των ενεργών Σωματείων του κλάδου σε όλη την Ελλάδα.

Στην συνέλευση συμμετείχαν περισσότεροι από 300 αυτοκινητιστές, με σκοπό να συζητήσουν το μείζον θέμα που απασχολεί τους επαγγελματίες του κλάδου και το οποίο απειλεί την βιωσιμότητά τους και ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή λειτουργία της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Παράλληλα, στην Συνέλευση είχαν προσκληθεί Βουλευτές και εκπρόσωποι όλων των Πολιτικών Κομμάτων της Βουλής των Ελλήνων, και τελικά παρευρέθηκαν Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ, της Ελληνικής Λύσης καθώς και ανεξάρτητοι Έλληνες Βουλευτές, σε όλους τους οποίους δόθηκε το βήμα για μια ολιγόλεπτη τοποθέτηση επί των καίριων προβλημάτων που έχουν φέρει σήμερα τον κλάδο των οδικών μεταφορών σε αδιέξοδο.

Η Ουκρανική κρίση έχει προκαλέσει τόσο ανθρωπιστική τραγωδία, όσο και οικονομική αναταραχή σε όλη την Ε.Ε. Η παροχή υποστήριξης από την Πολιτεία προς τον κλάδο των οδικών μεταφορών, ο οποίος πλήττεται ανεπανόρθωτα από την κατακόρυφη άνοδο της τιμής του πετρελαίου και άλλα συναφή κόστη, κρίνεται αναγκαία!

Από τις αρχές του 2021 έως τώρα, η τιμή των καυσίμων στην Ε.Ε. αυξήθηκε ακόμη έως και 80%, ενώ συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Για παράδειγμα, η τιμή διάθεσης για το diesel (το οποίο είναι το βασικό καύσιμο που χρησιμοποιείται στις οδικές μεταφορές) πριν από ένα έτος, στις αρχές του 2021 ήταν περίπου στο 1,10 ευρώ/λίτρο, ενώ σήμερα πωλείται από 1,90 έως 2,00 ευρώ/λίτρο!

Από τότε που ξεκίνησε η στρατιωτική επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη του Φεβρουαρίου 2022, και μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες, η τιμή των καυσίμων αυξήθηκε έως και 25- 30%. Έπειτα από την δεκαετή και πλέον οικονομική ύφεση που πέρασε η χώρα μας από το 2008, η οποία στην συνέχεια ακολουθήθηκε από την πανδημία που είχε τραγικές οικονομικές επιπτώσεις στις εταιρείες οδικών μεταφορών, αυτή η ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου ήταν και η χαριστική βολή που έχει φέρει πολλούς μεταφορείς στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης.

Τα καύσιμα αποτελούν περίπου το 45% του λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού οχήματος, ενώ το ποσοστό σήμερα αγγίζει το 70% λόγω της αύξησης της τιμής τους. Παράλληλα, η μετακύληση των αυξήσεων στους πελάτες των μεταφορέων είναι πρακτικά αδύνατη καθώς η αγορά αδυνατεί να ανταπεξέλθει.

Αντιθέτως, οι μεταφορείς έχουν κληθεί να απορροφήσουν την αύξηση του κόστους πετρελαίου σε είδη και υπηρεσίες τις οποίες χρησιμοποιούν – όπως για παράδειγμα το κόστος των ακτοπλοϊκών ναύλων με την επιβολή επίναυλου καυσίμου ο οποίος έχει αυξητική τάση- αναλαμβάνοντας τελικά εξ’ολοκλήρου την οικονομική πίεση. Η πλειοψηφία των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων λειτουργεί σήμερα με αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα, ενώ τα χρηματοοικονομικά αποθεματικά έχουν πλέον μηδενιστεί.

Παράλληλα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη πως η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών οδικών μεταφορών είναι μικρές καθώς στην Ελλάδα πρόκειται κατά κύριο λόγο για μεμονωμένους αυτοκινητιστές, με τον μέσο όρο ιδιοκτησίας φορτηγών οχημάτων να φτάνει τα 1,2 οχήματα ανά ιδιοκτήτη. Γίνεται εύκολα αντιληπτό πως οι εταιρείες αυτού του μεγέθους δεν μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικά εργαλεία και δεν έχουν αποθεματικά για να καλύψουν τα αυξανόμενα ελλείμματα ταμειακών ροών.

Είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ πως αν δεν λάβουν οικονομική στήριξη από την Πολιτεία, πολλοί Έλληνες μεταφορείς θα αναγκαστούν πολύ σύντομα να ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους και τελικά να οδηγηθούν στην χρεοκοπία εντός των επόμενων μηνών, αφήνοντας κατά αυτόν τον τρόπο ένα τεράστιο κενό στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Κύριοι Υπουργοί,

Με την παρούσα επιστολή σας εφιστούμε την προσοχή στην κατεπείγουσα ανάγκη στήριξης του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σύμφωνα με τις κατευθυντήριες Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που περιλαμβάνονται τόσο στην από 08.03.22 ανακοίνωσή της σχετικά με την «Κοινή ευρωπαϊκή δράση για πιο προσιτή οικονομικά, εξασφαλισμένη και βιώσιμη ενέργεια», όσο και για τις κρατικές ενισχύσεις που αφορούν την ανακούφιση των επιπτώσεων της Ουκρανικής κρίσης.

Γνωρίζετε πολύ καλά, πως τα περισσότερα Κράτη-Μέλη έχουν ήδη λάβει μέτρα οικονομικής ενίσχυσης του νευραλγικού κλάδου των οδικών μεταφορών, με πιο πρόσφατα παραδείγματα από την Γαλλία και την Ισπανία όπου εγκρίθηκαν άμεσες επιδοτήσεις στις εταιρείες του κλάδου συνολικούς ύψους 400 εκατ. ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα Κράτη-Μέλη λειτουργεί ανέκαθεν σύστημα επιστροφής φόρους καυσίμου στους επαγγελματίες, τα οποία έχουν ενισχυθεί λόγω της σημερινής κατάστασης, δημιουργώντας κατά αυτόν τον τρόπο ασφυκτικές πιέσεις στους Έλληνες αυτοκινητιστές που ουδεμία κρατική στήριξη έχουν λάβει, και συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην ευρωπαϊκή αγορά!

Αποτελεί πάγιο αίτημα του κλάδου και αποτέλεσμα του παραγωγικού διαλόγου που διεξήχθη στο πλαίσιο της Πανελλαδικής Συνέλευσης στις 27/3, να ξεκινήσει άμεσα διάλογος μεταξύ των αρμόδιων Φορέων της Πολιτείας και των εκπροσώπων του κλάδου, με σκοπό την άμεση εφαρμογή μέτρων οικονομικής στήριξης προς τις εταιρείες Οδικών Μεταφορών.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ την εφαρμογή πλαφόν στην τιμής διάθεσης του πετρελαίου κίνησης στους επαγγελματίες μεταφορείς, στην τιμή των 1,10ευρώ/λίτρο πλέον ΦΠΑ, έτσι ώστε να επανέλθει το κόστος της μεταφοράς σε βιώσιμα επίπεδα και να μπορέσουν οι επαγγελματίες να ανταπεξέλθουν στην συνέχιση της δραστηριότητάς τους συμβάλλοντας στην διατήρηση του ομαλού εφοδιασμού της αγοράς.

Σε αντίθετη περίπτωση, η Πανελλαδική Συνέλευση των Αυτοκινητιστών, έλαβε ομόφωνα την απόφαση για την έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων στις 13 Απριλίου 2022.

Κύριοι Υπουργοί,

Κατανοώντας απόλυτα την εξαιρετικά δύσκολη αυτή περίοδο που διανύει η ευρωπαϊκή οικονομία και τη πρωτοφανή αυτή κρίση που πλήττει όλη την Ευρώπη σε πολλά επίπεδα, τονίζουμε πως το δίκαιο αίτημα των επαγγελματικών του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, αποτελεί μονόδρομο για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας καθώς και της εθνικής μας οικονομίας συνολικότερα, καθώς ο κλάδος λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας και οφείλουμε όλο μαζί να τον υποστηρίξουμε.

Προσδοκώντας στην άμεση ανταπόκρισή σας στο αίτημα έναρξης διαλόγου και για την εύρεση και την άμεση εφαρμογή αποτελεσματικών λύσεων, παραμένουμε στην διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω συνεργασία.

 

Στο ίδιο έργο θεατές.
Οι παραγωγοί τις Κρήτης θα κληθούν για άλλη μια φορά να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά.

Πιστεύεται και στην Δυτική Μακεδονία θα υπάρχουν οι ίδιες  κινητοποιήσεις με συμμετοχή και επιχειρήσεων που έχουν στην χρήση τους μικρά η μεγάλα φορτηγά, όπως Δ.Α.Σ, εργαστήρια, μάντρες , επιχειρήσεις γούνας, σούπερ μάρκετ κ.α  

Φτερογράφος

 

 

Πηγη

 

ΚΡΑΤΟΣ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑΣ - ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ : Με απόλυτη ερημιά στην Καστοριά κρατούν "αναμμένα" τα φανάρια - "Στου κασιδι το κεφάλι"

Κ.Μητσοτάκης: «Οι αυξήσεις στις τιμές που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες ήρθαν για να μείνουν »

ΡΕΖΙΛΙ οι Ουκρανοί και τα κανάλια!!! Έπαιξαν ΒΙΝΤΕΟ από ηλεκτρονικό παιχνίδι για ΑΛΗΘΙΝΟ – Κατέρριπταν ΔΗΘΕΝ ρωσικά ελικόπτερα!

Αρθρα για την Καστοριά:

Για καταγγελίες:fyllokaiftero@gmail.com        

             Τηλέφωνο: 6978276141

Διαδώστε την ιστοσελίδα της αλήθειας!!

Χορηγοί

                                                "Bioflorina" - Βότανα Biokott

                                            Τηλέφωνο παραγγελιών 6982864084

                                                        

                                        

 







 

Η κοινωνία αντιμέτωπη με δυσβάστακτη ακρίβεια – Κυβέρνηση: «Τα δύσκολα είναι μπροστά»!


Η κοινωνία αντιμέτωπη με δυσβάστακτη ακρίβεια – Κυβέρνηση: «Τα δύσκολα είναι μπροστά»!

Καταθέτουν συμπληρωματικό προϋπολογισμό από τα αποθεματικά.

Πληθωρισμός στο 8%  διαλύει την ελληνική οικονομία, με την κυβέρνηση να αποκαλύπτει ότι καταθέτει συμπληρωματικό προϋπολογισμό αλλά με φειδώ γιατί είμαστε στην αρχή της κρίσης!

Αντιμέτωπη με την ακρίβεια βρίσκεται η κοινωνία μετά τις αποφάσεις της κυβέρνησης να “τρέξουν” να συνταχθούν με τις δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας κάνοντας πως δεν έβλεπαν τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η κίνηση για την χώρα.

Με την ελληνική οικονομία  να κινείται σε σκηνικό απόλυτης αβεβαιότητας το οικονομικό επιτελείο ξαναγράφει τον προϋπολογισμό αφού ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση και η έκρηξη του πληθωρισμού που θα σπάσει το φράγμα του 8% τον Μάρτιο έχουν ανατρέψει όλες τις αρχικές προβλέψεις.

Παράλληλα εξαντλήθηκε όλος ο δημοσιονομικός χώρος που είχε η κυβέρνηση για να στηρίξει νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Υπό την πίεση αυτή, το οικονομικό επιτελείο καταθέτει την εβδομάδα που έρχεται συμπληρωματικό προϋπολογισμό ύψους 2 δισ. ευρώ από το «μαξιλάρι» των διαθεσίμων που ανέρχονται σε 40 δισ. ευρώ, ώστε να χρηματοδοτηθούν οι αυξημένες δαπάνες για τα μέτρα που έλαβε ή ετοιμάζεται να λάβει η κυβέρνηση.

Όπως λένε στο υπουργείο Οικονομικών σε συνθήκες τέτοιας μεταβλητότητας θα πρέπει να υπάρχουν δημοσιονομικές εφεδρείες για την αντιμετώπιση των έξτρα αναγκών, καθώς έχει συμπληρωθεί μόλις το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς και τα δύσκολα είναι μπροστά.

Ένα μέρος των 2 δισ. ευρώ θα καλύψει τη δαπάνη για μέτρα που έχουν ήδη εξαγγελθεί, όπως το επίδομα των 200 ευρώ σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, θα τροφοδοτήσει την παράταση του προγράμματος Συν-Εργασία για ακόμη δύο μήνες, ήτοι για τον Απρίλιο και για τον Μάιο, ενώ θα διατεθούν και για άλλα μέτρα που θα ληφθούν το επόμενο διάστημα, όπως αυτά για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα.

Νέο πακέτο μέτρων

Η κυβέρνηση επεξεργάζεται ένα νέο πακέτο μέτρων για τη διασφάλιση της επισιτιστικής επάρκειας, αλλά και της αποσυμπίεσης των εγχώριων παραγωγών και κτηνοτρόφων από τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις.

Για τις καλλιέργειες, εξετάζεται η κάρτα αγρότη που θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για αγορά λιπασμάτων έναντι συγκεκριμένου ποσού, χωρίς συμψηφισμό, με πιθανές φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι και η διατήρηση μέχρι το τέλος του 2022 του μειωμένου ΦΠΑ στην εστίαση, τον τουρισμό και τις μεταφορές, με κόστος 250 εκατ. ευρώ.

Επιδότηση πετρελαίου και τον Μάιο

Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσό που αγγίζει τα 400 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθεί για τις αυξημένες δαπάνες του δημοσίου τομέα και του στρατού σε καύσιμα, ενώ εξετάζεται  η επέκταση της επιδότησης του πετρελαίου κίνησης και για τον μήνα Μάιο.

Μείωση ΦΠΑ

Όσον αφορά τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε συγκεκριμένα προϊόντα πρώτης ανάγκης, η απόφαση -που έχει μεγάλο κόστος- θα εξαρτηθεί από τον δημοσιονομικό χώρο ο οποίος θα υπάρξει, από την πορεία του πολέμου αλλά και από τα στοιχεία που θα προκύψουν από την Έρευνα Οικογενειακού Προϋπολογισμού της ΕΛΣΤΑΤ.

Στις σημερινές δυσμενείς συνθήκες, όλοι οι δημοσιονομικοί στόχοι καθίστανται εξαιρετικά εύθραυστοι, καθώς όσο συνεχίζεται ο πόλεμος αλλά και η πρωτοφανής ενεργειακή κρίση τόσο η κυβέρνηση θα υποχρεώνεται να παρεμβαίνει με μέτρα ενισχύσεων των εισοδημάτων, που οδηγούν σε διεύρυνση του ελλείμματος αλλά και αύξηση του δημοσίου χρέους.

Και είμαστε μόνο στην αρχή…

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

Εντολές ΔΝΤ σε ελληνική κυβέρνηση: «ΜΗΝ καταργήσετε τον φόρο αλληλεγγύης και ΜΗΝ μειώσετε τις εισφορές! Ναι σε πράσινο τέλος άνθρακα»


 
 
 
 
 
Σε υποβάθμιση των εκτιμήσεών του για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά μία ποσοστιαία βαθμίδα προχώρησε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, αναμένοντας πλέον αύξηση του ΑΕΠ κατά 3,5% το 2022.

Η ισχυρότερη και πιο επίμονη αύξηση του ενεργειακού κόστους αναμένεται να ανεβάσει τον πληθωρισμό στο 4,5% φέτος.

Το Ταμείο τονίζει ότι τα σχέδια για μόνιμες περικοπές στις ασφαλιστικές εισφορές και στην εισφορά αλληλεγγύης θα πρέπει να αντιστραφούν, καθώς μεταφέρουν το βάρος στις μελλοντικές γενιές και δεν έχουν καλή στόχευση.

«Τα σχέδια για μόνιμες περικοπές στις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης και στον φόρο αλληλεγγύης για όλους τους φορολογούμενους θα πρέπει να ακυρωθούν, καθώς μεταφέρουν το βάρος στις μελλοντικές γενιές και είναι κακώς στοχευμένες ή τουλάχιστον δεν χρηματοδοτούνται πλήρως μέσω προσαρμογών στις παροχές και μέτρων διεύρυνσης της φορολογικής βάσης» αναφέρει το ΔΝΤ σε ανακοίνωσή του με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης στο πλαίσιο του άρθρου 4.

Εκτιμά ότι εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία η αύξηση του ΑΕΠ φέτος θα περιοριστεί στο 3,5%, ενώ ο πληθωρισμός θα κινηθεί κατά μέσο όρο στο 4,5% προτού υποχωρήσει.

Παράλληλα, θεωρεί ότι οι κίνδυνοι που απορρέουν από το υψηλό χρέος είναι μεσοπρόθεσμα διαχειρίσιμοι.

Το ΔΝΤ συνιστά να επιβληθεί φόρος άνθρακα που θα χρηματοδοτήσει την πράσινη μετάβαση.

(φωτο:intime) 

el.gr