Σε μία ακόμα ενέργεια αποτέλεσμα αγανάκτησης ο μαχητικός Μητροπολίτης
Καλαβρύτων Αμβρόσιος, ένας απο τους δυο τρεις που ξεχωρίζει απο τους
άλλους υποτακτικούς-δουλοπρεπείς μητροπολίτες των τοκογλύφων, μιλώντας
στους πιστούς το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής είπε χαρακτηριστικά: «Να
σαπίσει το χέρι του Φίλη αν υπογράψει τέτοια διατάγματα αθεΐας όπως η
κατάργηση των θρησκευτικών».
Όπως μετέφεραν αναγνώστες του enikos.gr, που ήταν αυτήκοοι μάρτυρες
στο κήρυγμα Αμβρόσιου, συνέχισε με την κατάρα στους άθεους, λέγοντας:
«Όσον αφορά στο κρέας που θα φάνε απόψε οι άθεοι που θα κάνουν τραπέζι,
να γίνει δηλητήριο και να τους τρυπήσει το στομάχι. Να γίνει πέτρα και
να μην το χωνέψουν» «Ενώπιόν σας, παρακαλώ τον Εσταυρωμένο Χριστό να σαπίσει το χέρι του
Φίλη αν υπογράψει τέτοια διατάγματα αθεΐας όπως η κατάργηση των
θρησκευτικών.>>
Όσον αφορά στο κρέας που θα φάνε απόψε οι άθεοι που θα
κάνουν τραπέζι, να γίνει δηλητήριο και να τους τρυπήσει το στομάχι. Να
γίνει πέτρα και να μην το χωνέψουν. Ας τρώει ο καθένας ό,τι θέλει και να
λατρεύει το Θεό που θέλει αλλά να μην προκαλεί το αίσθημα του
θρησκευτικού κόσμου», είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος.
Σε μία ακόμα ενέργεια αποτέλεσμα αγανάκτησης ο μαχητικός Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, ένας απο τους δυο τρεις που ξεχωρίζει απο τους άλλους υποτακτικούς-δουλοπρεπείς μητροπολίτες των τοκογλύφων, μιλώντας
στους πιστούς το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής είπε χαρακτηριστικά: «Να σαπίσει το χέρι του Φίλη αν υπογράψει τέτοια διατάγματα αθεΐας όπως η κατάργηση των θρησκευτικών».
Όπως μετέφεραν αναγνώστες του enikos.gr, που ήταν αυτήκοοι μάρτυρες
στο κήρυγμα Αμβρόσιου, συνέχισε με την κατάρα στους άθεους, λέγοντας:
«Όσον αφορά στο κρέας που θα φάνε απόψε οι άθεοι που θα κάνουν τραπέζι,
να γίνει δηλητήριο και να τους τρυπήσει το στομάχι. Να γίνει πέτρα και
να μην το χωνέψουν»
«Ενώπιόν σας, παρακαλώ τον Εσταυρωμένο Χριστό να σαπίσει το χέρι του
Φίλη αν υπογράψει τέτοια διατάγματα αθεΐας όπως η κατάργηση των
θρησκευτικών.
Όσον αφορά στο κρέας που θα φάνε απόψε οι άθεοι που θα
κάνουν τραπέζι, να γίνει δηλητήριο και να τους τρυπήσει το στομάχι. Να
γίνει πέτρα και να μην το χωνέψουν. Ας τρώει ο καθένας ό,τι θέλει και να
λατρεύει το Θεό που θέλει αλλά να μην προκαλεί το αίσθημα του
θρησκευτικού κόσμου», είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος.
Η απάτη του "αγίου" φωτός Η κοροιδία του λαού με οικονομικές προεκτάσεις
Ιστορική περίληψη
Περί τον 9ο αιώνα οι Χριστιανοί επισκέπτονταν τους Αγίους Τόπους για
να προσκυνήσουν τα εδάφη όπου έζησε(μάλλον) ο Ιησούς Χριστός. Όταν η
Ιερουσαλήμ πέρασε στα χέρια των Σαρακηνών οι οποίοι ήταν οπαδοί του
Μωάμεθ, οι προσκυνητές σταμάτησαν να την επισκέπτονται Θέλοντας να
ανανεώσει το ζήλο των προσκυνητών, ο Αυτοκράτορας της Δύσης , με άδεια
του Καλιφά, βασιλιά των Σαρακηνών, στόλισε την Ιερουσαλήμ με Μοναστήρια
και Εκκλησίες. Μετά τον θάνατο και των δύο αρχόντων οι Άραβες άρχισαν
πάλι τις καταστροφές και έτσι οι προσκυνητές και πάλι λιγόστεψαν, όπως
και τα... κέρδη των μοναχών.
Ο Κοραής έγραψε: «Οι Μοναχοί, ως φρόνιμοι, δεν άργησαν να θεραπεύσωσι
την δυστυχίαν, επινοήσαντες στο θαύμα του αγίου φωτός». Έτσι, για κάποιο
διάστημα, με «νύχια και με δόντια» οι μοναχοί κράτησαν το εφεύρημα τους
αυτό γεμίζοντας τα φυλακτήρια τους με τα αργύρια των αφελών πιστών.
Στις αρχές του 11ου αιώνα, ο Σουλτάνος της Αιγύπτου, Αχέμ Βαμριλλάχ,
«ακούσας ότι εγίνετο με δόλον των ιερέων θαύμα ετήσιον εις την
Ιερουσαλήμ, ωργίσθη τόσον, ώστε και τον Ναόν του Αγίου Τάφου κατέσκαψε,
και όλα τα ευρεθέντα εις αυτό πλούτη μετέφερεν εις το βασιλικόν του
θυσαυρόν» (MOSHEM).
Παρ' όλα αυτά, οι μοναχοί κατόρθωσαν να ανοίξουν και πάλι την επικερδή
επιχείρηση του προσκυνήματος και με το πρεστίζ του «θαύματος».Το μόνο
που έμενε να ρυθμίσουν, ήταν η απαλλαγή απο την ενόχληση των Αράβων και
κάτι τέτοιο έγινε με την επινόηση και την εγκληματική εκστρατεία των
Σταυροφοριών Μετά τις Σταυροφορίες, οι Λατίνοι παρέμειναν για 88 χρόνια
στην Ιερουσαλήμ, και έθρεψαν με το θαύμα τους αυτό την ακολασία τους.
Μετά το επικερδές αυτό εμπόριο πέρασε στα χέρια των Ανατολικών, και
συνεχίζεται μέχρι και σήμερα
Το "θαύμα"
Υπάρχουν πολλές καταγεγραμμένες αναφορές σχετικά με τη βίωση του
"θαύματος" του αγίου φωτός της Ιερουσαλήμ ανά τους αιώνες. Μια από τις
πρώτες, βρίσκουμε στο οδοιπορικό της Αιθερίας, που αναφέρεται στην
περιήγηση μιας μοναχής στους αγίους τόπους κατά τον 4ο ή 6ο αιώνα.
Γύρο στον 9ο αιώνα αρχίζει να παρουσιάζεται από προσκυνητές το εν λόγω
φως ως θαύμα, ως θεόπεμπτο δώρο που "κατέρχεται ουρανόθεν στον Άγιο
Τάφο". Μια ακόμη μαρτυρία, από τις πρώτες που αποδίδουν υπερφυσικό
χαρακτήρα στο άναμμα του Αγίου Φωτός ήταν αυτή του Γάλλου Βερνάρδου
(Bernardus Monachus), Καθολικού μισιονάριου και μοναχού, ο οποίος έκανε
προσκυνηματικό ταξίδι στην Αίγυπτο και την Παλαιστίνη μεταξύ του 865 έως
το 870 μ.Χ. και αποδίδει σε άγγελο τη μετάδοση του φωτός στον
Πατριάρχη.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η καταγραφή του γεγονότος από τον Φουσέ της
Σαρτρ (Foucher de Chartres, 1059-1127), τον Γάλλο ιερέα και χρονικογράφο
της Α' Σταυροφορίας, έναν από τους αξιόπιστους μάρτυρες των ιστορικών
γεγονότων της εποχής.
Ο κοινός παρονομαστής σε κάθε πιθανή μαρτυρία περί θαύματος είναι ότι
αυτές γίνονταν από εκκλησιαστικά πρόσωπα, ή πρόσωπα των οποίων το
πολιτικό μέλλον ήταν εξαρτώμενο από τη θρησκεία. Φυσικά υπήρξαν και
μερικές εξαιρέσεις όπως αυτή του Πάπα Γρηγορίου Η' (Αρχιερατεία:
1227-1241)που αποκήρυξε το Άγιο Φως ως απάτη, του Πατριάρχη Ιεροσολύμων
Εφραίμ Β΄ (1766-1771).ο οποίος κατάργησε την τελετή του αγίου φωτός ως
«χειροποίητον μηχανουργίαν κ.α.
Στο άρθρο μας θα κάνουμε σαφές ότι οι καιροσκοπικές και κερδοσκοπικές
αυτές μαρτυρίες είναι ψευδείς,γεγονός το οποίο δυστυχώς, καθιστά τους
ανθρώπους που εμπλέκονται ως σήμερα σε αυτές, ανίκανους να μεταδώσουν
την αλήθεια του χριστιανισμού
Η απάτη
Το 1964 κληρικός του Πατριαρχείου των Ιεροσολύμων αποκάλυψε: «Τα περί
του λεγομένου θαύματος του αγίου φωτός, δεν είναι δυνατόν να
κοινοποιηθούν, λόγω σκανδάλου. Ευχαρίστως όμως, εφ’ όσον μ’ ερωτάτε, θα
σας είπω εν περιλήψει πως γίνεται η τελετή και πώς λαμβάνεται το «άγιον»
φως». «Την Μεγάλην Παρασκευήν και μετά την περιφοράν του επιταφίου
πέριξ του Παναγίου Τάφου, ο Πατριάρχης τοποθετεί τον Επιτάφιον επί του
Τάφου. Κατόπιν τούτου σβήνουν όλα τα κανδήλια τα εντός και εκτός του
Τάφου. Την επομένην, Μέγα Σάββατον, ο Σκευοφύλαξ μεταφέρει κεκαλυμμένην
με αργυρούν κάλυμμα, μία ειδικήν κανδήλα αναμμένην, την οποίαν τοποθετεί
εντός του Παναγίου Τάφου. Εν συνεχεία ο διοικητής των Ιεροσολύμων
σφραγίζει τον Τάφον. Ενώ λοιπόν, πάντα τα φώτα και τα κανδήλια έχουν
σβυσθή, η ειδική κανδήλα εντός του Τάφου παραμένει αναμμένη. Την 10ην
ώραν και μετά την σχετικήν λιτανείαν πέριξ του Αγίου Τάφου, κατά την
οποίαν ψάλουν το λυχνικόν «φως ιλαρόν», ανοίγονται αι πύλαι του Ναού του
Παναγίου Τάφου και εισέρχεται ο λαός. Συγχρόνως ανοίγει και η πύλη του
Κουβουκλίου εις την οποίαν ευρίσκεται ο Τάφος και εισέρχεται ο
Πατριάρχης, αφού προηγουμένως τυπικώς αφαιρεί τα αρχιερατικά του άμφια
και μένει μόνον με το στιχάριον. Μετά από μίαν σχετικήν τυπικήν
προσευχήν, λαμβάνει το «άγιον» φως, όχι βεβαίως θαυματουργικώς, δια να
είμαι ειλικρινής, αλλά ανάπτει τον πυρσόν του από την αναμμένην ειδικήν
κανδήλα την οποίαν είχε μεταφέρει προηγουμένως ο Σκευοφύλαξ. Αυτή με
λίγα λόγια είναι είναι η διαδικασία περί του «αγίου» φωτός».
Μια πιο σύγχρονη και επιστημονική εξήγηση αφορά μια αρχαία, απόκρυφη
εφαρμογή που οργανώνεται απί τους κληρικούς του Πατριαρχείου
Ιεροσολύμων,σύμφωνα με την οποία τα κεριά έχουν εμβαπτιστεί προηγουμένως
σε φώσφορο, ο οποίος έχει την ιδιότητα της αυτοανάφλεξης μετά από
κάποιο χρονικό διάστημα. Οι υποστηρικτές του "θαύματος"
επιχειρηματολογούν λέγοντας ότι ο φώσφορος ανακαλύφθηκε τον 17ο αιώνα
ωστόσο είναι γνωστό πως στη μέση ανατολή από την αρχαιότητα ακόμα,
υπήρχαν ουσίες με παρόμοιες ιδιότητες.
Ένας άλλος ισχυρισμός σχετικά με την αγιότητα της ελεύσεως του φωτός
προκύπτει από το γεγονός ότι η φλόγα των 33 κεριών του δεν καίει εάν την
αγγίξεις για μερικά δευτερόλεπτα Αν και η φλόγα που δεν καίει
χρησιμοποιείται συχνά από πλανόδιους μάγους και κομπάρσους σε τσίρκο, ως
μη κανονική φλόγα, έχει δοθεί εξήγηση και σε αυτό. Είναι γνωστό, ότι η
αυτοανέφλεξη του φωσφόρου δεν προκαλεί θερμότητα στην αρχή και η φλόγα
είναι σχετικά ψυχρή. Έτσι εξηγείται επιστημονικά το φαινόμενο της
ακαΐας. Κατά την καύση των 33 κεριών, παράγεται ισχυρό ανοδικό ρεύμα,
και η φλόγα που δημιουργείται πάλλεται. Η παλλόμενη φλόγα σε συνδυασμό
με το παλλόμενο χέρι δημιουργούν μια παροδική ανοχή του σώματος μας σε
αυτήν, εφόσον δεν παρεμβάλλονται ουσίες ταχείας καύσης όπως πχ τρίχες.
Αυτή το "ιερό" κατασκεύασμα προσέλκυσης τουριστών-προσκυνητών είχαν το
θράσος να απαιτήσουν να γίνει "μυστήριο" και να αναγράφεται ως "τελετή
του μυστηρίου του αγίου Φωτός" αλλά ευτυχώς ο τότε μητροπολίτης
Κυριακουπόλεως Αριστόβουλος, αντέδρασε, λέγοντας πως κάτι τέτοιο είναι
ανίερο, αφού αποτελεί ανθρώπινο κατασκεύασμα.
Ο σοφός διδάσκαλος του γένους, Αδαμάντιος Κοραής, μας πληροφορεί σχετικά
στον τρίτο τόμο του βιβλίου του «ΑΤΑΚΤΑ», ότι, "οι χριστιανοί Πατέρες
δεν αναφέρουν τίποτα μέχρι τον 9ον μ.Χ αιώνα περί του «αγίου» φωτός",
και αφού αναγνωρίζει μόνο τον Ιησού Χριστό ως το Αληθινό Φως, αποκαλεί
τους Αγιοταφίτες ιερείς λαοπλάνους, και συνεχίζει λέγοντας «Το
ψευδόθαυμα αυτό το πιστεύουν ολίγοι, ίσως τινές δια μωρίαν και άλλοι δι΄
αισχροκέρδειαν... Ουδέ ο Χρυσόστομος το επίστευεν ή μάλλον ουδέ το
εγνώριζε, διότι, άν εις τον καιρόν του εθαυματουργείτο το άγιον φώς, πώς
ήτο δυνατόν να λέγη ότι δέν εγίνοντο πλέον θαύματα;
Επειδή σε αρκετά φυτώρια
και γεωπονικά καταστήματα κυριαρχούν τα υβρίδια, ζητήστε ντόπιες
ποικιλίες για να μπορέσετε να κρατήσετε σπόρους και να ξαναφυτέψετε.
Άλλωστε, η διάσωση και διάδοση των ντόπιων ποικιλιών, με άλλα λόγια της
διατροφικής μας κληρονομιάς, είναι ζήτημα αυτάρκειας, ελευθερίας, μα και
αξιοπρέπειας. Υπενθυμίζουμε ότι σήμερα το 50% του εμπορίου του σπόρου
ελέγχεται μόνο από έξι πολυεθνικές σποροπαραγωγικές εταιρείες, όπου
κυριαρχούν τα υβρίδια από τα οποία ο παραγωγός δεν μπορεί να κρατήσει
σπόρο για την επόμενη καλλιεργητική περίοδο και καθίσταται οικονομικά
δέσμιός τους.
Στην αντίπερα όχθη, αρκετές παραδοσιακές ποικιλίες έχουν
μεγάλη φήμη και αξία, καθώς είναι προσαρμοσμένες στο ελληνικό περιβάλλον
στο οποίο δημιουργήθηκαν και ικανοποιούν σύγχρονες καταναλωτικές
απαιτήσεις λόγω της νόστιμης γεύσης, της υψηλής ποιότητας και
διατροφικής αξίας.
Ενδεικτικά, σας παρουσιάζουμε μερικές ποικιλίες που θα
βρείτε στο εμπόριο σε σπόρο ή έτοιμα σπορόφυτα και αξίζει να τις
επιλέξετε. Συμπληρωματικά αναζητήστε κι άλλες ντόπιες ποικιλίες από
παραγωγούς της περιοχής σας ή απευθυνθείτε σε ομάδες διάσωσης
παραδοσιακών σπόρων όπως το Πελίτι.
Κερασοτομάτα Σαντορίνης
Ποικιλία τομάτας με καρπούς πολύ καλής ποιότητας, στρογγυλούς, με
λαμπερό κόκκινο χρώμα, βάρους 15-20 γρ. Είναι κατάλληλη για υπαίθρια
καλλιέργεια με φυτό χαμηλό, μαζεμένο, με μέτρια κάλυψη καρπού.
Χαρακτηρίζεται ως παραγωγική ποικιλία με καρπούς εύγευστους, πολύ καλή
καρπόδεση σε υψηλές θερμοκρασίες και γενικότερα κατάλληλη για
καλλιέργεια σε ξηροθερμικές συνθήκες.
Μελιτζάνα Λαγκαδά
Μεσοπρώιμη ποικιλία μελιτζάνας, κατάλληλη για υπαίθρια καλλιέργεια. Το
φυτό έχει ύψος 80-90 εκ. και παράγει επιμήκεις, μυτερούς καρπούς μήκους
20-25 εκατοστά και πλάτους 4 εκατοστών, μέσου βάρους 250 γρ. και
χρώματος μαύρου
Τσακώνικη Μελιτζάνα
Ποικιλία μελιτζάνας κατάλληλη για υπαίθρια καλλιέργεια, εύρωστο φυτό με
μέτρια ανάπτυξη. Οι καρποί επιμήκεις κυλινδρικοί, μήκους 17-20 εκ., με
χρώμα ανοικτό μωβ με λευκές ραβδώσεις κατά μήκος τους.
Μπάμια Πυλαίας
Ποικιλία μπάμιας πρώιμη και πολύ παραγωγική, φυτό με χαμηλά μεσογονάτια
διαστήματα, ανθεκτική σε ξηροθερμικές συνθήκες. Ο λοβός είναι
πεντάγωνος, μήκους 5 - 7εκ., ανοικτοπράσινος, ιδιαίτερα ανθεκτικός στο
μαύρισμα, πολύ γευστικός.
Πιπεριά Φλωρίνης
Μεσοπρώιμη ποικλία πιπεριάς, μακεδονικής προέλευσης. Ποικιλία πολύ
παραγωγική, με καρπό κόκκινο με παχιά τοιχώματα ελαφρώς κωνικό, με μέσο
μήκος που φθάνει τα 15 εκατοστά και πλάτος γύρω στα 4 εκατοστά. Η
συγκομιδή του καρπού γίνεται κατά την πλήρη ωρίμανση, όταν αποκτήσει
κόκκινο χρώμα.
Πιπεριά καυτερή Ιεράπετρας
Η ποικιλία είναι πρώιμη και δίνει κιτρινοπράσινους καρπούς μέσου βάρους
20-30. Φυτό ορθόκλαδο που οι επιμήκεις και καυτεροί καρποί του κρέμονται
στο φυτό. Συνιστάται για υπαίθρια και θερμοκηπιακή καλλιέργεια σε όλη
την Ελλάδα.
Πεπόνι Άργους
Ποικιλία πεπονιού μεσοπρώιμη και παραγωγική. Έχει ικανοποιητική
προσαρμοστικότητα σε διάφορα περιβάλλοντα και μέση αντοχή στις
ασθένειες. Οι καρποί είναι ωοειδείς και έχουν πορτοκαλί και γλυκιά
σάρκα. Καλλιεργείται κυρίως στη νότια Ελλάδα και συστήνεται για υπαίθρια
καλλιέργεια.
Φασόλι Μαυρομάτικο Τήνου
Ψιλόσπερμη ποικιλία καθιστού φασολιού, το γνωστό αμπελοφάσουλο, 60-65
ημερών για την ωρίμανση. Διαθέτει πράσινο λοβό 20-25 εκ., στρογγυλής
διατομής, με λευκό σπόρο. Φασόλι κατάλληλο για φρέσκια σαλάτα.
* Επισκεφθείτε στο facebook τη σελίδα "Tα Μυστικά του Κήπου" που επιμελείται ο Κώστας Λιονουδάκης.
Η Ρωσία προειδοποιεί την Ελλάδα: Αυτό το νησί σας είναι ο πραγματικός «στόχος» των Τούρκων
Πληθαίνουν τα περιστατικά στο Αιγαίο με τα Ρωσικά υποβρύχια να
αλωνίζουν τα Τουρκικά χωρικά ύδατα ανενόχλητα, χωρίς το ΝΑΤΟ και το
Τουρκικό Ναυτικό, να τα έχουν πάρει χαμπάρι!
Μπορεί
πολλοί να το γνώριζαν σαν φρούτο ή απλά να το είχαν ακουστά, ωστόσο
ερευνητές εξέτασαν πολύ προσεκτικά τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το
λευκό μούρο στον οργανισμό του ανθρώπου.
Έχουν
γλυκια γεύση και είναι πλούσια σε βιταμίνη C και Ε, ανθοκυανίνες,
φυτοχημικά, που ευθύνονται για τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις
ιδιότητες τους. Τα λευκά μούρα έχουν περισσότερη περιεκτικότητα σε κάλιο
από μια μπανάνα (776mg ανά 100γρ). Μια μικρή ποσότητα αποξηραμένων
λευκών μούρων καλύπτει σχεδόν το 10% των ημερησίων αναγκών του
οργανισμού σε ασβέστιο. Είναι επίσης εξαιρετική πηγή σιδήρου.
Επιπλέον, οι ανθοκυανίνες θεωρείται πως προστατεύουν την καρδιά,
αναστέλλουν τη συσσωμάτωση αιμοπεταλίων και την αύξηση του οξειδίου του
αζώτου και μειώνουν τον κίνδυνο σκλήρυνση των αρτηριών.
Βοηθούν
στην πρόληψη νευρικών δυσλειτουργιών όπως της νόσου του Alzheimer και
του Πάρκινσον. Ένα άλλο αντιοξειδωτικό που βρέθηκε στα λευκά μούρα είναι
η ρεσβερατρόλη (παρούσα σε κόκκινο κρασί). Η ρεσβερατρόλη, επιδεικνύει
παρόμοιες προστατευτικές ιδιότητες με την ανθοκυανίνη, αλλά επίσης
ενεργοποιεί τη μείωση της γλυκόζης στο αίμα και της κακή χοληστερόλης
(LDL).
Μια σημαντική έρευνα υποστηρίζει πως η ρεσβερατρόλη μειώνει την αποθήκευση λίπους στο ήπαρ.
Σε αδιέξοδο βρέθηκαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελλάδας και των
πιστωτών για τα προληπτικά μέτρα ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα τελειώνουν,
σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας The Wall Street Journal.
Η εφημερίδα σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι τα ταμεία της ελληνικής
κυβέρνησης αδειάζουν γρήγορα και τα εναπομείναντα ταμειακά διαθέσιμα
στον δημόσιο τομέα θα εξαντληθούν πιθανότατα τον Ιούνιο, σύμφωνα με
κάποια ευρωπαϊκά στελέχη, αναφέρει η WSJ. Εάν εξαντληθούν τα ταμειακά
διαθέσιμα, η Ελλάδα μπορεί να αναγκαστεί να καθυστερήσει την πληρωμή
μισθών ή συντάξεων του δημοσίου, ή διαφορετικά να μην πληρώσει το ΔΝΤ,
όπως έκανε το 2015.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελλάδας και των διεθνών πιστωτών
βρέθηκαν σε αδιέξοδο ύστερα από τα αιτήματα για επιπλέον λιτότητα,
πλήττοντας τις ελπίδες για μια γρήγορη λήξη του αδιεξόδου στο πρόγραμμα
διάσωσης της χώρας. Η WSJ αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση και το ΔΝΤ
είναι σε διαμάχη για το πώς θα βρεθούν τα 3,6 δισ. ευρώ των
αποκαλούμενων προληπτικών μέτρων, ή επιπλέον ρευστότητας, εάν η Ελλάδα
δεν πετύχει τους δημοσιονομικούς στόχους, τονίζει και προσθέτει:
Έλληνες και ορισμένοι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ήλπιζαν ότι μια συμφωνία
θα μπορούσε να επιτευχθεί άμεσα και να εγκριθεί από τους ΥΠΟΙΚ της
ευρωζώνης την Πέμπτη.
Ορισμένοι στην Αθήνα φοβούνται πως αν δεν υπάρχει συμφωνία –και
συνεδρίαση του Eurogroup- μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, η
ομάδα μπορεί να μην συνεδριάσει πριν από τις 24 Μαΐου, που είναι η
προγραμματισμένη συνεδρίαση.
Στο αρχείο ο φάκελος για το προβληματικό πόθεν έσχες Τσίπρα
Την περασμένη Παρασκευή μπήκε στο αρχείο ο φάκελος για το πρόβλημα που είχε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με το πόθεν έσχες του
Την περασμένη Παρασκευή μπήκε στο αρχείο ο φάκελος για το πρόβλημα που είχε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με το πόθεν έσχες του.
Όπως γράφει ο Γ. Παπαχρήστος, στη στήλη
του στα ΝΕΑ, την ημέρα που τα ΜΜΕ απεργούσαν η εισήγηση του δικαστικού
μέλους της επιτροπής πόθεν έσχες της Βουλής, της οποίας προΐσταται ο Γ. Βαρεμένος,
ήταν απαλλακτική για τον πρωθυπουργό, όχι για αυτή καθ’ εαυτή την
παράλειψη να αναφέρει στο πόθεν έσχες του, όταν ήταν πρόεδρος του
Συνασπισμού, τις εταιρίες που διέθετε μαζί με τον υπουργό Επικρατείας
και φίλο του Ν. Παππά και τον ξάδελφό του Γ. Τσίπρα, αλλά διότι έχει επέλθει παραγραφή.
Έτσι ή κάπως, γράφει ο Γ. Παπαχρήστος, τα
μέλη της επιτροπής αποφάσισαν ομόφωνα -πλην ενός- να θέσουν την υπόθεση
στο αρχείο. Όσο για εκείνον που διαφώνησε δεν ήταν άλλος από τον
αντιπρόεδρο της Βουλής Νικήτα Κακλαμάνη ο οποίος παρά τη διαφωνία του παρέλειψε να ενημερώσει για την εξέλιξη τον πρόεδρό του Κυριάκο Μητσοτάκη.
Δές θαμώνα των εξαρχείων, θαμώνα των "Κωλονακείων" της Ελλάδος, και θαμώνα των καφετερίων που τον καφε που πίνεις τον στερούνται κάποιοι άλλοι, οι γονείς σου ; η οι παπούδες σου; Δές "θαμώνα" του σαλονιού του καναπέ σου.
Ένταση επικράτησε στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης, όταν καταστηματάρχες αποδοκίμασαν έντονα τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσο Κουράκηκαθώς και στελέχη του κόμματος, που έκαναν βόλτα στο σημείο.
Εξοργισμένοι καταστηματάρχες, με εκφράσεις όπως «φύγετε» και «δεν
ντρέπεστε να κάνετε βόλτα στην αγορά», επιτέθηκαν φραστικά στους
βουλευτές, εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για τις πολιτικές της
κυβέρνησης.
Ένταση επικρατεί αυτή την ώρα στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης όταν πολίτες και έμποροι αντιλήφθηκαν την παρουσία κλιμακίου του ΣΥΡΙΖΑ Α' Θεσσαλονίκης με επικεφαλείς τους Τάσο Κουράκη και Τριαντάφυλλο Μηταφίδη.
Με φράσεις όπως ''φύγετε'', ''δεν ντρέπεστε να κάνετε και βόλτα στην
αγορά'', πολίτες στο Καπάνι επιτέθηκαν φραστικά στους βουλευτές
εκφράζοντας έτσι την αγανάκτησή τους για την πολιτική που ακολουθεί η
κυβέρνηση.
Νωρίτερα, ο κ. Κουράκης αγόρασε το περιοδικό δρόμου ''Σχεδία'', ενώ ο
κ. Μηταφίδης συνομίλησε με τον γνωστό σε όλους καστανά της πλατείας
Αριστοτέλους ο οποίος διαμαρτυρήθηκε για το πρόστιμο που του είχε
επιβληθεί.
Δείτε τις φωτογραφίες και το βίντεο του Thestival:
Σε περιβάλλον
αυξανόμενου βαθμού δυσκολίας, όπου το "φάντασμα" του bail in αρχίζει να
αποκτά σάρκα και οστά στην Ευρώπη, καλούνται να επιβιώσουν και να
αναπτυχθούν οι ελληνικές τράπεζες.
Το γεγονός ότι πέρασαν τη διαδικασία των stress tests και πρόλαβαν
να ολοκληρώσουν την ανακεφαλαιοποίησή τους πριν από την εκπνοή του 2015
και την εφεξής εφαρμογή της οδηγίας BRRD, που ρίχνει το βάρος της
διάσωσης των τραπεζών στους μετόχους, ομολογιούχους και καταθέτες τους,
αποτελεί ένα πρώτο εχέγγυο. Μέσα στο 2016 οι ελληνικές
τράπεζες είναι απαλλαγμένες από τα τεστ αντοχής που θα περάσουν όλες οι
άλλες ευρωπαϊκές τράπεζες και, επιπλέον, βρίσκονται με δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας της τάξης του 17%. Επομένως, προσεχώς είναι απίθανο να τεθεί θέμα κεφαλαιακής τους επάρκειας.
Ωστόσο, το περιβάλλον –εντός και εκτός– θέτει πλέον πολλά ερωτηματικά στον χρονικό ορίζοντα του "προσεχώς". Και αυτό, διότι πανευρωπαϊκά το bailin αποτελεί ήδη πραγματικότητα
και όχι σενάριο, και μάλιστα σε μια περίοδο αυξημένων προβλημάτων για
το ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα. Από την άλλη πλευρά, οι ελληνικές
τράπεζες βρίσκονται ακόμη "αιχμάλωτες" μιας
παρατεταμένης διαπραγμάτευσης, που τις εμποδίζει να βρουν τον βηματισμό
τους μετά την ανακεφαλαιοποίηση με την οποία ορθοπόδησαν.
Ο μόνος τομέας από τον οποίο προσδοκούν να επιστρέψουν στην κερδοφορία –αυτός της διαχείρισης των "κόκκινων" δανείων– παραμένει ουσιαστικά σε αδρανή κατάσταση, ενώ η εκκρεμής αξιολόγηση αργεί να απελευθερώσει από την ΕΚΤ θετικές εξελίξεις για τη ρευστότητα, κρατώντας, έτσι, δέσμιες τις τράπεζες στην ακριβή χρηματοδότηση του ELA.
Όπως έχουν, λοιπόν, τα πράγματα τώρα, οι ελληνικές τράπεζες όχι μόνο
δεν έχουν κανένα ρόλο ύπαρξης, αλλά επίσης το μέλλον τους είναι
αμφισβητούμενο. Και, με βάση τη διαπίστωση αυτή, ναι μεν νέες κεφαλαιακές ανάγκες για το 2016 μπορείνα μην προκύπτουν
(για να γίνει κάτι τέτοιο, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα έπρεπε
να υπάρξει σωρευτικά από το 2015 μια υποχώρηση του ΑΕΠ κατά 7%), ωστόσο
καθόλου δεν μπορούν να αποκλειστούν για το 2017.
"Μαύρα σύννεφα" στην Ευρώπη
Την ίδια ώρα, τα "μαύρα σύννεφα" στην Ευρώπη συσσωρεύονται και οι... ομπρέλες αρχίζουν να ανοίγουν. Η οδηγία περί εξυγίανσης
των τραπεζών με τη συμμετοχή των πιστωτών τους (μέτοχοι, ομολογιούχοι,
καταθέτες) και όχι πλέον των φορολογουμένων αποτελεί πραγματικότητα, αρχής γενομένης από την Αυστρία.
Μετά τα σοβαρά προβλήματα τραπεζών στη γειτονική Ιταλία, οι οποίες καλούνται να προχωρήσουν άμεσα σε αυξήσεις κεφαλαίου και με προεξάρχουσα την περίπτωση της MontedeiPaschi,
που αναζητεί χωρίς αποτέλεσμα αγοραστή το τελευταίο 18μηνο (47 δισ.
ευρώ, δηλαδή το 40% του συνολικού χαρτοφυλακίου δανείων της τράπεζας
είναι μη εξυπηρετούμενα), ένας "Άτλαντας" καλείται να σηκώσει το βάρος "κόκκινων" δανείων του τραπεζικού τομέα, ύψους 360 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για το υπό σύσταση fund που θα χρηματοδοτηθεί με κρατικά κονδύλια προκειμένου να αγοράζει τα "κόκκινα" δάνεια και να καλύπτει κεφαλαιακά ελλείμματα των τραπεζών στην περίπτωση που αυτές δεν μπορέσουν να τα καλύψουν μέσω αυξήσεων κεφαλαίου.
Στο fund αυτό, περί τα 6 δισ. ευρώ θα συνεισφέρουν οι μεγάλοι
ασφαλιστικοί όμιλοι, τα ιδρύματα των τραπεζών, οι ίδιες οι τράπεζες και η
κρατική εταιρεία SgR, που είχε δημιουργηθεί το 1997 για να διαχειριστεί
τη διάσωση της Banco di Napoli. Πέραν της παροχής κεφαλαιακής στήριξης, ο "Άτλας" θα προβαίνει και σε αγορά τίτλων που θα προκύψουν μέσω τιτλοποίησης από τη διαχείριση "κόκκινων" δανείων, με στόχο να διαμορφώσει τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά που θα πρόσφεραν οι "γύπες" των αγορών.
Σημειώνεται ότι τα "κόκκινα" δάνεια στην Ιταλία ισοδυναμούν με το 1/5 του ΑΕΠ της χώρας και αντιστοιχούν στο 1/3 των συνολικών επισφαλών δανείων της Ευρωζώνης.
Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" της 16ης Απριλίου.
Τα παλιότερα χρόνια που δεν υπήρχαν χημικά χρώματα, χρησιμοποιούσαν
βαφές από την φύση κυρίως από τα φυτά για να δώσουν χρώματα στα υφάσματα
και τα αντικείμενά τους. Αυτή η μέθοδος και η τεχνική δυστυχώς έχει
ξεχαστεί και χαθεί στις ημέρες μας.
Δεν θα ασχοληθώ εδώ ούτε με τον τρόπο βαφής υφασμάτων, ούτε με πολλά
χρώματα ίσως το κάνω κάποια άλλη στιγμή. Επειδή πλησιάζει το Πάσχα και
ξέρω πολλοί από εσάς θέλετε βάψετε τα αυγά σας με φυσική βαφή θα σας παρουσιάσω τον πιο απλό, εύκολο και φτηνό τρόπο πως έβαφαν τα αυγά τους τα παλιά χρόνια.
Οι αποχρώσεις που μπορείτε να βάψετε τα αυγά σας είναι πορτοκαλί, κόκκινο και βαθύ σκούρο κόκκινο, αναλόγως τις προτιμήσεις σας.
Πως βάφω φυσικά κόκκινα αυγά
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα που συνήθως χωράει 12-20 αυγά άνετα, για να
μη χτυπάνε μεταξύ τους στο βρασμό, προσθέτουμε τόσο νερό ώστε να
σκεπάζει καλά τα αυγά (1-2 δάχτυλα πιο πάνω είναι απαραίτητο γιατί
πρέπει να υπολογίσουμε και το νερό που θα εξατμιστεί με το βρασμό).
Καθαρίζουμε με ένα πανάκι που έχει ξύδι τα αυγά μας και τα τοποθετούμε
στην κατσαρόλα με το νερό μας.
Τα αυγά και το νερό μας πρέπει να είναι σε θερμοκρασία δωματίου.
Προσθέτουμε ένα φλιτζανάκι ξύδι στο νερό μας και τις εξωτερικές φλούδες
από 10 μεγάλα κρεμμύδια. Δεν χρειάζεται να ξεφλουδίσουμε με μαχαίρι τα
κρεμμύδια γιατί χρησιμοποιούμε μόνο τις εξωτερικές φλούδες από αυτά.
Ανάβουμε την φωτιά στην κουζίνα μας όχι στο τέρμα αλλά περίπου στην
μέση. Δεν θέλουμε να βράζει και να κοχλάζει πολύ το νερό μας γιατί θα
χτυπιούνται περισσότερο τα αυγά μας με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να
σπάσουν.
Από τη στιγμή που θα αρχίσει να κοχλάζει το νερό μας πρέπει να το
αφήσουμε να βράζει για 20-30 λεπτά μέχρι να γίνουν και τα αυγά μας
εσωτερικά. Το χρώμα τους στο τέλος του βρασμού θα έχει γίνει κόκκινο. Αν
θέλουμε να γίνει σκούρο κόκκινο μπορούμε να τα αφήσουμε για 10-20 λεπτά
ακόμη, αφού σβήσουμε την φωτιά μας. Τα αυγά συνεχίζουν να παίρνουν πιο
έντονο χρώμα μέσα στο ζεστό νερό. Όταν πάρουν το χρώμα που θέλουμε τα
βγάζουμε από το νερό και τα αφήνουμε να στεγνώσουν.
Τέλος τα τρίβουμε με ένα πανί που έχουμε βάλει λάδι για να γυαλίσουν και
να πάρουν πιο έντονο χρώμα. Την ίδια διαδικασία κάνουμε και για
πορτοκαλί χρώμα, απλώς βάζουμε λιγότερες φλούδες από κρεμμύδια στο νερό
μας.
Σας παραθέτω μερικές φωτογραφίες από τις δοκιμές που έκανα σε λίγα αυγά με τις φλούδες του κρεμμυδιού.
Φυσικά και μπορούμε να κάνουμε και σχέδια στα αυγά μας με διάφορα φυλλαράκια αρκεί να είναι πλατιά,τυλίγοντας τα με τούλι.
Στην ακόλουθη φωτογραφία βλέπετε την διαφορά χρώματος της φυσικής
βαφής με κρεμμύδια και βαφής του εμπορίου (με τα κρεμμύδια είναι τα πιο
σκουρόχρωμα).
Εάν θέλετε και άλλα χρώματα, μπορείτε να βρείτε σωστές οδηγίες
βαφής στο βιβλίο «Βαφικά φυτά της Κρήτης & τεχνικές βαφής», στη
βιβλιοθήκη της ιστοσελίδας στη κατηγορία "Βιβλία για φαγώσιμα χόρτα και εδώδιμα φυτά"
- See more at: http://www.ftiaxno.gr/2009/03/blog-post_31.html#sthash.VlWYQIOg.dpuf
Τα παλιότερα χρόνια που δεν υπήρχαν χημικά χρώματα, χρησιμοποιούσαν
βαφές από την φύση κυρίως από τα φυτά για να δώσουν χρώματα στα υφάσματα
και τα αντικείμενά τους. Αυτή η μέθοδος και η τεχνική δυστυχώς έχει
ξεχαστεί και χαθεί στις ημέρες μας.
Δεν θα ασχοληθώ εδώ ούτε με τον τρόπο βαφής υφασμάτων, ούτε με πολλά
χρώματα ίσως το κάνω κάποια άλλη στιγμή. Επειδή πλησιάζει το Πάσχα και
ξέρω πολλοί από εσάς θέλετε βάψετε τα αυγά σας με φυσική βαφή θα σας παρουσιάσω τον πιο απλό, εύκολο και φτηνό τρόπο πως έβαφαν τα αυγά τους τα παλιά χρόνια.
Οι αποχρώσεις που μπορείτε να βάψετε τα αυγά σας είναι πορτοκαλί, κόκκινο και βαθύ σκούρο κόκκινο, αναλόγως τις προτιμήσεις σας.
Πως βάφω φυσικά κόκκινα αυγά
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα που συνήθως χωράει 12-20 αυγά άνετα, για να
μη χτυπάνε μεταξύ τους στο βρασμό, προσθέτουμε τόσο νερό ώστε να
σκεπάζει καλά τα αυγά (1-2 δάχτυλα πιο πάνω είναι απαραίτητο γιατί
πρέπει να υπολογίσουμε και το νερό που θα εξατμιστεί με το βρασμό).
Καθαρίζουμε με ένα πανάκι που έχει ξύδι τα αυγά μας και τα τοποθετούμε
στην κατσαρόλα με το νερό μας.
Τα αυγά και το νερό μας πρέπει να είναι σε θερμοκρασία δωματίου.
Προσθέτουμε ένα φλιτζανάκι ξύδι στο νερό μας και τις εξωτερικές φλούδες
από 10 μεγάλα κρεμμύδια. Δεν χρειάζεται να ξεφλουδίσουμε με μαχαίρι τα
κρεμμύδια γιατί χρησιμοποιούμε μόνο τις εξωτερικές φλούδες από αυτά.
Ανάβουμε την φωτιά στην κουζίνα μας όχι στο τέρμα αλλά περίπου στην
μέση. Δεν θέλουμε να βράζει και να κοχλάζει πολύ το νερό μας γιατί θα
χτυπιούνται περισσότερο τα αυγά μας με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να
σπάσουν.
Από τη στιγμή που θα αρχίσει να κοχλάζει το νερό μας πρέπει να το
αφήσουμε να βράζει για 20-30 λεπτά μέχρι να γίνουν και τα αυγά μας
εσωτερικά. Το χρώμα τους στο τέλος του βρασμού θα έχει γίνει κόκκινο. Αν
θέλουμε να γίνει σκούρο κόκκινο μπορούμε να τα αφήσουμε για 10-20 λεπτά
ακόμη, αφού σβήσουμε την φωτιά μας. Τα αυγά συνεχίζουν να παίρνουν πιο
έντονο χρώμα μέσα στο ζεστό νερό. Όταν πάρουν το χρώμα που θέλουμε τα
βγάζουμε από το νερό και τα αφήνουμε να στεγνώσουν.
Τέλος τα τρίβουμε με ένα πανί που έχουμε βάλει λάδι για να γυαλίσουν και
να πάρουν πιο έντονο χρώμα. Την ίδια διαδικασία κάνουμε και για
πορτοκαλί χρώμα, απλώς βάζουμε λιγότερες φλούδες από κρεμμύδια στο νερό
μας.
Σας παραθέτω μερικές φωτογραφίες από τις δοκιμές που έκανα σε λίγα αυγά με τις φλούδες του κρεμμυδιού.
Φυσικά και μπορούμε να κάνουμε και σχέδια στα αυγά μας με διάφορα φυλλαράκια αρκεί να είναι πλατιά,τυλίγοντας τα με τούλι.
Στην ακόλουθη φωτογραφία βλέπετε την διαφορά χρώματος της φυσικής
βαφής με κρεμμύδια και βαφής του εμπορίου (με τα κρεμμύδια είναι τα πιο
σκουρόχρωμα).
Εάν θέλετε και άλλα χρώματα, μπορείτε να βρείτε σωστές οδηγίες
βαφής στο βιβλίο «Βαφικά φυτά της Κρήτης & τεχνικές βαφής», στη
βιβλιοθήκη της ιστοσελίδας στη κατηγορία "Βιβλία για φαγώσιμα χόρτα και εδώδιμα φυτά"
- See more at: http://www.ftiaxno.gr/2009/03/blog-post_31.html#sthash.VlWYQIOg.dpuf
Τα παλιότερα χρόνια που δεν υπήρχαν χημικά χρώματα, χρησιμοποιούσαν
βαφές από την φύση κυρίως από τα φυτά για να δώσουν χρώματα στα υφάσματα
και τα αντικείμενά τους. Αυτή η μέθοδος και η τεχνική δυστυχώς έχει
ξεχαστεί και χαθεί στις ημέρες μας.
Δεν θα ασχοληθώ εδώ ούτε με τον τρόπο βαφής υφασμάτων, ούτε με πολλά
χρώματα ίσως το κάνω κάποια άλλη στιγμή. Επειδή πλησιάζει το Πάσχα και
ξέρω πολλοί από εσάς θέλετε βάψετε τα αυγά σας με φυσική βαφή θα σας παρουσιάσω τον πιο απλό, εύκολο και φτηνό τρόπο πως έβαφαν τα αυγά τους τα παλιά χρόνια.
Οι αποχρώσεις που μπορείτε να βάψετε τα αυγά σας είναι πορτοκαλί, κόκκινο και βαθύ σκούρο κόκκινο, αναλόγως τις προτιμήσεις σας.
Πως βάφω φυσικά κόκκινα αυγά
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα που συνήθως χωράει 12-20 αυγά άνετα, για να
μη χτυπάνε μεταξύ τους στο βρασμό, προσθέτουμε τόσο νερό ώστε να
σκεπάζει καλά τα αυγά (1-2 δάχτυλα πιο πάνω είναι απαραίτητο γιατί
πρέπει να υπολογίσουμε και το νερό που θα εξατμιστεί με το βρασμό).
Καθαρίζουμε με ένα πανάκι που έχει ξύδι τα αυγά μας και τα τοποθετούμε
στην κατσαρόλα με το νερό μας.
Τα αυγά και το νερό μας πρέπει να είναι σε θερμοκρασία δωματίου.
Προσθέτουμε ένα φλιτζανάκι ξύδι στο νερό μας και τις εξωτερικές φλούδες
από 10 μεγάλα κρεμμύδια. Δεν χρειάζεται να ξεφλουδίσουμε με μαχαίρι τα
κρεμμύδια γιατί χρησιμοποιούμε μόνο τις εξωτερικές φλούδες από αυτά.
Ανάβουμε την φωτιά στην κουζίνα μας όχι στο τέρμα αλλά περίπου στην
μέση. Δεν θέλουμε να βράζει και να κοχλάζει πολύ το νερό μας γιατί θα
χτυπιούνται περισσότερο τα αυγά μας με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να
σπάσουν.
Από τη στιγμή που θα αρχίσει να κοχλάζει το νερό μας πρέπει να το
αφήσουμε να βράζει για 20-30 λεπτά μέχρι να γίνουν και τα αυγά μας
εσωτερικά. Το χρώμα τους στο τέλος του βρασμού θα έχει γίνει κόκκινο. Αν
θέλουμε να γίνει σκούρο κόκκινο μπορούμε να τα αφήσουμε για 10-20 λεπτά
ακόμη, αφού σβήσουμε την φωτιά μας. Τα αυγά συνεχίζουν να παίρνουν πιο
έντονο χρώμα μέσα στο ζεστό νερό. Όταν πάρουν το χρώμα που θέλουμε τα
βγάζουμε από το νερό και τα αφήνουμε να στεγνώσουν.
Τέλος τα τρίβουμε με ένα πανί που έχουμε βάλει λάδι για να γυαλίσουν και
να πάρουν πιο έντονο χρώμα. Την ίδια διαδικασία κάνουμε και για
πορτοκαλί χρώμα, απλώς βάζουμε λιγότερες φλούδες από κρεμμύδια στο νερό
μας.
Σας παραθέτω μερικές φωτογραφίες από τις δοκιμές που έκανα σε λίγα αυγά με τις φλούδες του κρεμμυδιού.
Φυσικά και μπορούμε να κάνουμε και σχέδια στα αυγά μας με διάφορα φυλλαράκια αρκεί να είναι πλατιά,τυλίγοντας τα με τούλι.
Στην ακόλουθη φωτογραφία βλέπετε την διαφορά χρώματος της φυσικής
βαφής με κρεμμύδια και βαφής του εμπορίου (με τα κρεμμύδια είναι τα πιο
σκουρόχρωμα).
Εάν θέλετε και άλλα χρώματα, μπορείτε να βρείτε σωστές οδηγίες
βαφής στο βιβλίο «Βαφικά φυτά της Κρήτης & τεχνικές βαφής», στη
βιβλιοθήκη της ιστοσελίδας στη κατηγορία "Βιβλία για φαγώσιμα χόρτα και εδώδιμα φυτά"
- See more at: http://www.ftiaxno.gr/2009/03/blog-post_31.html#sthash.VlWYQIOg.dpuf