16 Μαΐου 2018

Σ.Φάμελλος στην Επιτροπή Περιβάλλοντος: Ασφαλής η καύση RDF από την τσιμεντοβιομηχανία

Σ.Φάμελλος στην Επιτροπή Περιβάλλοντος: Ασφαλής η καύση RDF από την τσιμεντοβιομηχανία

Στην θέση του περι «ασφαλούς» καύσης του RDF από την ΑΓΕΤ και τις τσιμεντοβιομηχανίες της χώρας, εμμένει ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος.

Μιλώντας σήμερα στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής,επανέλαβε ότι η καύση του υλικού από την ΑΓΕΤ στο Βόλο γίνεται πειραματικά και όπως δείχνουν οι μετρήσεις που έχουν γίνει από την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας αλλά και τα ειδικά μικτά κλιμάκια, δεν υπάρχει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία. Εξέφρασε την απόλυτη ενόχλησή του για το γεγονός ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας δημοσιοποίησε στοιχεία που αποδείκνυαν πως το φορτηγό της ΑΓΕΤ ξεφόρτωσε την Κυριακή των Βαϊων υλικό με πλαστικό σε ποσοστό 80%.

Όπως είπε, δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα οι έλεγχοι που έγιναν στο φορτίο μέσα στο καράβι που το μετέφερε, και είναι σύμφωνα με τον ίδιο RDF, με τη διαφορά ότι το RDF δεν μετράται ως υλικό, δηλαδή ως σκουπίδι, αλλά με τη θερμογόνο δύναμη. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι έλεγχοι απέδειξαν πως δεν υπάρχει σύνδεση με πλαστικό.Επίσης, αμφισβήτησε για μια ακόμη φορά τις επιδημιολογικές μελέτες που έδωσε στη δημοσιότητα ο διοικητής του Νοσοκομείου Βόλου, Ματθαίος Δραμητινός και είπε πως η ΑΓΕΤ διαθέτει εξοπλισμό για την καύση και για τα απαέρια.  Δεν υπάρχει, σύμφωνα με τον ίδιο, εξοπλισμός για την εκφόρτωση του RDF στο λιμάνι. «Είναι μια δύσκολη σχολή αυτή που πρεσβεύουμε», είπε και τόνισε ότι δουλειά του είναι να αυστηροποιήσει το θεσμικό πλαίσιο.

Εκπρόσωποι της ΑΓΕΤ  δήλωσαν πως και στο Βέλγιο υπάρχουν εργοστάσια δίπλα στις πόλεις που λειτουργούν με καύσιμο από απορρίμματα. Ο κ. Φάμελλος, μιλώντας για το συλλαλητήριο, αναρωτήθηκε για ποιο λόγο δεν έχουν βγει στο δρόμο οι πολίτες για το γεγονός ότι δεν γίνεται ανακύκλωση στην πόλη και για τις διοξίνες στο έδαφος και τον αέρα που αποκαλύφθηκαν το 2007… φωτογραφίζοντας άλλη βιομηχανία που ενοχοποιήθηκε για το πρόβλημα.


volosday.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου