Η κυβέρνηση υποχρέωσε τους εργολάβους να παραδώσουν όπως-όπως σήραγγες και κεντρικούς οδικούς άξονες για να κόψει κορδέλες και να «πουλήσει» ανάπτυξη, αλλά μετά το φιάσκο του ιστορικού μποτιλιαρίσματος την Δευτέρα του Πάσχα οι δρόμοι ξανακλείνουν για να ολοκληρωθούν τα ημιτελή έργα.
Τέτοιος ευτελισμός δεν έχει ξανασυμβεί. Όλο το προηγούμενο διάστημα ο Πρωθυπουργός, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και κουστωδία παρατρεχάμενων μεταξύ των οποίων και μεγαλοκατασκευαστές που μεταφέρονταν με αυτοκίνητα υπουργών (σ.σ. θα μας πουν άραγε ποιος εργολάβος κατέβηκε από το αυτοκίνητο του κ. Φλαμπουράρη στα εγκαίνια της Ολυμπίας Οδού;) έκαναν σόου ανά την Ελλάδα βαφτίζοντας σήραγγες και κόβοντας κορδέλες με ένα ψαλίδι στο χέρι.
Σήμερα προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη στις εταιρείες επειδή δεν πρόλαβαν να τελειώσουν τα έργα και αναγκαστικά κάποια τμήματα δρόμων θα ξανακλείσουν μετά την Πρωτομαγιά για να ολοκληρωθούν οι εργασίες.
Το θέμα είναι πρωτίστως πολιτικό και δευτερευόντως τεχνικό. Είναι κοινό μυστικό ότι η κυβέρνηση πίεζε εδώ και μήνες τους εργολάβους να παραδώσουν νωρίτερα τους δρόμους ώστε να προσθέσει όσες περισσότερες φιέστες μπορεί στο επικοινωνιακό της χαρτοφυλάκιο. Αντί να περιμένουν μερικές εβδομάδες μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στο 100% και οι δρόμοι να είναι πράγματι αξιόπιστοι, λειτουργικοί και ακίνδυνοι, προτίμησαν να στήσουν επικοινωνιακά παιχνίδια στην άσφαλτο.
Το στραπάτσο της Δευτέρας όπου εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα εγκλωβίστηκαν στα «στενά» της Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό και στην Κορίνθου – Πατρών (Ολυμπία Οδός), μετέτρεψε σε φιάσκο την ιστορία επιτυχίας που λίγες ημέρες πριν παρουσίαζαν τα στελέχη της κυβέρνησης.
Η Ιόνια Οδός δεν έχει παραδοθεί ακόμη –θα δοθεί στην κυκλοφορία τον Μάιο και θα την εγκαινιάσει ο Αλέξης Τσίπρας- αλλά μόλις την Μεγάλη Τετάρτη ο Χρήστος Σπίρτζης παρέδιδε στη κυκλοφορία επιπλέον 37 χιλιόμετρα του έργου (σύνολο 96 χιλιομέτρων) μαζί με τις σήραγγες της Παλιοβούνας (Κλόκοβα) και της Καλυδώνας. Το έργο είναι ολοκληρωμένο στο μεγαλύτερο ποσοστό του καθώς υπολείπονται 10 χιλιόμετρα, αυτά που ουσιαστικά συνδέουν τη σήραγγα της Κλόκοβας με τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και «ευθύνονται» εν πολλοίς για το μεγάλο μποτιλιάρισμα.
Αντίστοιχα στην Ολυμπία Οδό μένει να γίνει η τελική ασφαλτόστρωση σε τμήματα κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου από το ύψος του Ξυλοκάστρου έως το Ρίο.
Τόσο στην Ολυμπία όσο και στην Ιόνια Οδό
η πρόοδος των εργασιών φθάνει το 95%. Η κυβέρνηση θα μπορούσε να
περιμένει την ολοκλήρωση και του εναπομείναντος 5% πριν αρχίσει να κόβει
κορδέλες.
Η Ολυμπία Οδός
Και κάπως έτσι ήρθε το φιάσκο. Ο
αυτοκινητόδρομος της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή Κορίνθου-Πατρών που
εγκαινιάστηκε πανηγυρικά, θα ξανακλείσει προσεχώς αφού εκκρεμεί ακόμη η
ολοκλήρωση ενός μεγάλου κομματιού, και συγκεκριμένα η απόσταση από το
Ξυλόκαστρο μέχρι το Ρίο. Αυτές οι εργασίες αναμένεται να έχουν
ολοκληρωθεί με βάση το χρονοδιάγραμμα της κοινοπραξίας έως τα τέλη
Ιουνίου. Το κλείσιμο του δρόμου θα γίνεται κατά τις βραδινές ώρες, ανά
λωρίδα, και όπου χρειάζεται η κυκλοφορία θα εκτρέπεται σε παράδρομους.
Κι όμως στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού είχε ξεκαθαριστεί από την αρχή
ότι δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί εννέα κρίσιμα χιλιόμετρα σε τέσσερα
σημεία. Το Δερβένι, τις Καμάρες, τα Αραχωβίτικα και τον ανισόπεδο κόμβο
Ρίου. Οι εργασίες σε αυτό το κομμάτι έχουν προγραμματιστεί να
ολοκληρωθούν ως τα τέλη Αυγούστου. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στον
κόμβο του Ρίου έχουν δοθεί στην κυκλοφορία μόνο δύο από τα συνολικά οκτώ
ρεύματα. Στον ίδιο αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει σύνδεση του κόμβου της
Λυκοποριάς με το τοπικό δίκτυο, που σημαίνει ότι οι οδηγοί πρέπει να
διανύσουν μεγάλη διαδρομή, προκειμένου να φτάσουν στην συγκεκριμένη
περιοχή.
Ιόνια Οδός
Τα μεγάλα προβλήματα παρουσιάστηκαν στην
Ιόνια Οδό. Εκεί κατά την επιστροφή των εκδρομέων την περασμένη Δευτέρα η
ουρά ξεπέρασε τα οκτώ χιλιόμετρα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται
στη νέα σήραγγα της Κλόκοβας, όπου λίγο πριν μπουν μέσα τα αυτοκίνητα,
οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση γίνονται ξαφνικά μία. Το αποτέλεσμα ήταν
πολλοί οδηγοί να χρειάζονται δύο ώρες για να κάνουν μια διαδρομή 35
χιλιομέτρων από το Μεσολόγγι στο Αντίρριο. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ο
αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε πως η Ιόνιο Οδός θα συναντά τη γέφυρα
Ρίου-Αντιρρίου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας (συν ΛΕΑ). Αλλά ακόμη να
παραδοθεί στην κυκλοφορία αυτό το τμήμα των πρώτων 10 χιλιομέτρων, με
αποτέλεσμα οι οδηγοί να διανύουν την απόσταση μέσω της Παλαιάς Εθνικής
Οδού! Ταυτόχρονα, στον γυρισμό για την Αθήνα, οι λωρίδες ανά κατεύθυνση
γίνονται μία, καθώς ο σχεδιασμός πέφτει πάνω στον παλαιό δρόμο. Τώρα το
σχέδιο προβλέπει ότι μέχρι το τέλος Μαίου θα δοθούν τα 10 χλμ από το
Αντίρριο έως την είσοδο της Κλόκοβας, και έως το τέλος Ιουνίου, τα 27
χλμ από την Αμφιλοχία έως το Κομπότι όπως και άλλα 14 χλμ από την
Πέρδικα (Ιωάννινα) έως την Εγνατία.
Ένα μόνο έργο από τα τρία ήταν έτοιμο
για παράδοση, δηλαδή η σήραγγα των Τεμπών, και το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί
του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου που εγκαινιάστηκε στις 6 Απριλίου. Δεν
είναι τυχαίο ότι εκεί δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα.
Η άρον- άρον παράδοση των οδικών αξόνων
εξέθεσε την κυβέρνηση που προτίμησε για άλλη μια φορά το φαίνεσθαι παρά
την ουσία, σαν άλλος Μαυρογιαλούρος.
liberal.gr