03 Δεκεμβρίου 2016

Φωτογραφία-σοκ από την ΠΑ εν μέσω φρενίτιδας τουρκικών προκλήσεων: Πύραυλοι cruise SCALP-EG φορτώθηκαν μέσα στη νύχτα σε Mirage 2000-5Mk2!

ΕΝΑ «ΚΑΘΑΡΟ» ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ


21:09 μ.μ
03/12/2016

του Πέτρου Αναστασίου
 
Σε ένα ιδιότυπο "ψυχρό πόλεμο" εισέρχονται οι ελληνοτουρκικές σχέσεις με την ελληνική πλευρά να προβαίνει πριν λίγο σε μία κίνηση που δεν έχει προηγούμενο.
 
Η Πολεμική Αεροπορία "διέρρευσε" μια φωτογραφία που περικλείει μια πεντακάθαρη προειδοποίηση προς την Αγκυρα για το τι θα μπορούσε να σημαίνει για την Τουρκία μια "θερμή" κλιμάκωση στο Αιγαίο:
 
Ενα Mirage 2000-5Mk2 έμφορτο με υποστρατηγικό πύραυλο cruise SCALP-EG, ένα όπλο για το οποίο-ακόμα-δεν έχει απάντηση η τουρκική αεράμυνα.
 
Και δεν θα έχει απάντηση μέχρι την επιχειρησιακή ένταξη ικανοποιητικού αριθμού της νέας σειράς αντιαεροπορικών μικρού βεληνεκούς SHORADS.
 
Η κίνηση είναι ερμηνεύεται ως "ιδιαίτερα προχωρημένη" από την ΠΑ, καθώς ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα φωτογραφία με πύραυλο cruise SCALP-EG αναρτημένο σε Mirage 2000-5Mk2 και μάλιστα σε συγκεκριμένη επιχειρησιακή διαμόρφωση.
 
Ακόμα και στο αποκλειστικό ρεπορτάζ της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ του τότε διευθυντή του περιοδικού Τάσου Γκουριώτη που πέταξε σε εικονική αποστολή εκτόξευσης βλήματος cruise SCALP-EG με μαχητικά αεροσκάφη MIrage 2000-5Mk2 της 331 Μοίρας από την Τανάγρα, στο αεροσκάφος με το οποίο ΄γινε η πτήση είχε φορτωθεί στο αεροσκάφος ομοίωμα του βλήματος.
 
Και οι πιλότοι της ΠΑ ασκούνται με ομοιώματα του βλήματος σε πτήσεις εξομοίωσης. Ποτέ με πραγματικά βλήματα.
 
H παρακάτω φωτογραφία είναι από την γαλλική Αεροπορία!
 
 
Βασικά εξαιρετικά σπάνια ανοίγουν τα κιβώτια με τα 91 ή 92 βλήματα που αγοράστηκαν από την Γαλλία όταν οι ΗΠΑ αρνήθηκαν να πουλήσουν βλήματα AGM-130 στην Ελλάδα το 2000.  
 
Πολύ περισσότερο να φορτωθούν βλήματα και να φωτογραφηθούν αναρτημένα στον κεντρικό πυλώνα με τον πιλότο να ανεβαίνει στο μαχητικό και μάλιστα σε νυχτερινή αποστολή κρούσης. Μάλιστα, πληροφορίες λένε ότι τα Mirage 2000-5Mk2 στα οποια φορτώθηκαν οι SCALP-EG ήταν δύο...
 
Τα βλήματα SCALP-EG ανήκουν στην κατηγορία των βλημάτων cruise. Την 21/08/2000 υπογράφηκε η σύμβαση απόκτησης των αεροσκαφών στην οποία συμπεριελήφθη και η απόκτηση 56 βλημάτων SCALP-EG που εν συνεχεία μέσω της option έγιναν τελικά 91 ή 92.
 
Το SCALP-EG έχει επίσης μήκος 5,1μ. και άνοιγμα πτερύγων 3μ., αλλά είναι βαρύτερο από το Apache με βάρος γύρω στα 1.300 κιλά αν και η γόμωση που μεταφέρει έχει βάρος 450 κιλά. Η ακτίνα δράσης της ελληνικής διαμόρφωσης είναι επτασφράγιστο μυστικό: Απαγορεύεται να είναι πάνω από 500 χλμ. βάσει της συνθηκης για τον περιορισμό των όπλων μεσαίου βεληνεκούς στην Ευρώπη, αλλά όλοι ξέρουν ότι "Μπορεί να είναι και μεγαλύτερη"...
.    
Έτσι η γόμωση τύπου BROACH μπορεί να διαπεράσει σκυρόδεμα πάχους μεγαλύτερου των 6μ. ή να εισχωρήσει σε βάθος εδάφους μεγαλύτερο των 9 μ. και να επιφέρει πλήγμα σε καλά προστατευμένους στόχους. Eχουν ακρίβεια πλήγματος της τάξης των 2μ!
 
 
Oι στόχοι τους είναι υψηλής επιχειρησιακής και πολιτικής αξίας, όπως οι γέφυρες του Βοσπόρου, το στρατηγείο της 1ης Στρατιάς στην Κωνσταντινούπολη, οι ναύσταθμοι του Γκιολτσούκ, της Σμύρνης, του Ακσάζ και της Μερσίνας, τα αεροδρόμια του Εσχί Σεχίρ, σταθμοί έγκαιρης προειδοποίησης, το τουρκικό υπουργείο Αμυνας κλπ. κλπ.
 
Χθες ο Αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος Χρήστος Βαΐτσης απαντώντας σε ερώτημα για τις τουρκικές προκλήσεις τόνισε: «Είναι μία πρακτική των γειτόνων μας οι οποίοι παίρνουν τις απαντήσεις τους καθημερινά από τη δική μας αντίδραση»
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου