13 Δεκεμβρίου 2020

Clickaway ή πως ο πελάτης γίνεται υπηρεσία ταχυμεταφορών: «Κανείς έξω από μαγαζί για πάνω από 10 λεπτά»

Clickaway ή πως ο πελάτης γίνεται υπηρεσία ταχυμεταφορών: «Κανείς έξω από μαγαζί για πάνω από 10 λεπτά»

Πως θα γίνεται η αγορά και τι πρέπει να προσέξουμε για να μην εισπράξουμε... πρόστιμο


Clickaway και e-katanalotis. Με αυτές τις ωραίες λέξεις που επέλεξε η κυβέρνηση θεωρούν ότι ανοίγουν τα μαγαζιά (ουσιαστικά μετατρέπουν τον πελάτη σε εταιρεία ταχυμεταφορών). Από σήμερα αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο θα πραγματοποιούμε όλοι τις αγορές μας έως και τις 7 Ιανουαρίου.

Προκειμένου να μετακινηθούν στα μαγαζιά οι πολίτες θα μπορούν να επιδείξουν την ηλεκτρονική απόδειξη πληρωμής ή το μήνυμα SMS με τα στοιχεία της επιχείρησης.

ADVERTISING

"Τονίζω ότι θα επιτρέπεται μόνο ένα άτομο να παραλαμβάνει την παραγγελία του και όχι ομάδες προσώπων. Η παραγγελία θα παραδίνεται σε έναν και θα παραλαμβάνεται από έναν", τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Ήδη πολλά καταστήματα έχουν ανοίξει τις πλατφόρμες τους με τις οποίες θα διεκπεραιώνεται η διαδικασία των αγορών και θα υπάρχει η επιλογή παραλαβής της παραγγελίας από το φυσικό κατάστημα.

Οι παραγγελίες από τους καταναλωτές μπορεί να γίνει μέσω του εκάστοτε ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) ή στην περίπτωση που δεν υπάρχει τηλεφωνικά. Και στις δυο περιπτώσεις για παραλαβή από το κατάστημα θα είναι απαραίτητο το κλείσιμο ραντεβού, προκειμένου να μην δημιουργηθεί συνωστισμός στις εισόδους.

Όπως τόνισε άλλωστε και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, δεν θα δικαιολογείται η παραμονή έξω από το κατάστημα περισσότερο από 10 λεπτά, ενώ η καταγραφή των ραντεβού με τις ώρες θα πραγματοποιείται από τα καταστήματα.

Σημειώνεται ότι αναμένεται άμεσα να δημοσιευθεί η σχετική απόφαση στο ΦΕΚ που θα ορίζει όλες τις λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσουν, καθώς υπάρχουν ακόμα ορισμένα ερωτηματικά για την λειτουργία του συστήματος, όπως για παράδειγμα τις πληρωμές με POS, καθώς πολλά καταστήματα δεν διαθέτουν ασύρματο σύστημα, με αποτέλεσμα οι πελάτες να χρειάζεται να εισέλθουν μέσα στο κατάστημα.

Αναφορικά με τα καταστήματα που δεν διαθέτουν e-shop γι' αυτά οι συναλλαγές θα γίνονται με την πλατφόρμα e-katanalotis μέσω της οποίας θα αποστέλλεται δωρεάν και το SMS της αγοράς στους καταναλωτές χωρίς επιβάρυνση της επιχείρησης.

Μόλις ο καταναλωτής λάβει το μήνυμα στο κινητό του τότε θα μπορεί να παραλάβει την παραγγελία του, στέλνοντας το «2» στο 13033 και έχοντας και το μήνυμα που έχει σταλθεί από την πλατφόρμα e-katanalotis, θα μπορεί να μετακινηθεί προς το κατάστημα.

Στο κατάστημα θα μπορεί να μεταβεί μόνο ένα άτομο, αυστηρά, για να παραλάβει την παραγγελία του, ενώ θα πρέπει να έχει μαζί του το αποδεικτικό της αγοράς στο οποίο θα φαίνεται η επωνυμία, η διεύθυνση αλλά και το ΑΦΜ της επιχείρησης και η ακριβής ώρα παραλαβής.

Αυτήν την Κυριακή θα είναι προαιρετικά ανοιχτά τα σούπερ μάρκετ. Όπως είπε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης απαντώντας σε σχετική ερώτηση:

«Εφόσον ξεκινά η υπηρεσία click away σε όλα τα υπόλοιπα καταστήματα θα απελευθερωθούν και στα σούπερ μάρκετ».

Τα πρόστιμα

Επιχείρηση που θα αποδεικνύεται στους ελέγχους ότι έχει ανοίξει και έχει βάλει μέσα στο κατάστημα πελάτη θα έχει πρόστιμο από 2.000 έως 50.000 και αναστολή από 15 έως 90 ημέρες ανάλογα με τα τετραγωνικά.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς το click away μπορεί να λειτουργήσει μόνο σε επιχειρήσεις με είσοδο στο δρόμο. Κατά συνέπεια mall, κλειστά εμπορικά κέντρα και επιχειρήσεις που συστεγάζονται σε κτήρια και δεν έχουν ξεχωριστή είσοδο σε δημόσιο δρόμο δεν θα ανοίξουν με click away.

H απόσταση έξω από τα καταστήματα πρέπει να είναι 2 μέτρα το ελάχιστο.

Ο κ. Γεωργιάδης διευκρίνισε, επίσης, ότι οι επιχειρήσεις που θα αποφασίσουν να λειτουργήσουν με «click away» νοούνται ως παραμένουσες κλειστές με κρατική εντολή και θα λαμβάνουν τα μέτρα που ελάμβαναν ως απολύτως κλειστές.

Ο υπουργός Ανάπτυξης προειδοποίησε επίσης ότι εάν υπάρξουν εικόνες συνωστισμού ή καταστρατηγηθούν από κάποιους για να δημιουργηθεί μεγάλη προσέλευση τότε θα αποσύρουμε τη ρύθμιση αυτή.

Αγωνία από επιχειρηματίες

Την πεποίθηση ότι ούτε το click away θα βοηθήσει να μην χαθεί ο εορταστικός τζίρος για τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις εκφράζει το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας το οποίο συνεδρίασε εκτάκτως το Σάββατο, με τη συμμετοχή προέδρων ομοσπονδιών από όλη την Ελλάδα και μεγάλων εμπορικών συλλόγων.

Το διοικητικό συμβούλιο ασχολήθηκε με το νέο πλαίσιο λειτουργίας της εορταστικής αγοράς, και εξέδωσε Ψήφισμα Διαμαρτυρίας και Προτάσεων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις.


Μετά τις χθεσινές εξαγγελίες μέτρων της Κυβέρνησης το ΔΣ δηλώνει ότι διαμαρτύρεται για: "την επινόηση και καθιέρωση αδοκίμαστων και αμφιλεγόμενων πρακτικών τύπου click away, που πρακτικά ευνοούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις και για τη μη εφαρμογή κανόνων ισοτιμίας, ισονομίας και ισοπολιτείας για όλους τους κλάδους του λιανικού εμπορίου"

Pronews

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου