10 Φεβρουαρίου 2025

Αποθρασύνθηκαν ξανά με αυτήν την κυβέρνηση οι εισπρακτικές… καθημερινό μαρτύριο για πολίτες και επιχειρήσεις - Ζητούν εξόφληση για ποσά που έχουν πληρωθεί στη ΔΕΗ- «Βροχή» οι καταγγελίες για τις πρακτικές τους


αποθρασύνθηκαν-οι-εισπρακτικές-καθ-1096195

Ζητούν εξόφληση για ποσά που έχουν πληρωθεί στη ΔΕΗ- «Βροχή» οι καταγγελίες για τις πρακτικές τους

Οι εισπρακτικές εταιρείες και τα δικηγορικά γραφεία που έχουν αναλάβει για λογαριασμό οργανισμών όπως η ΔΕΗ την αποπληρωμή οφειλών έχουν πλέον αποθρασυνθεί.

Πολίτες και επιχειρήσεις καθημερινά βρίσκονται αντιμέτωποι με απειλές για ποσά που έχουν ήδη εξοφλήσει και για τα οποία τα δικηγορικά γραφεία που διαδραματίζουν ρόλο «εισπράκτορα» δεν έχουν ενημερωθεί και συνεχίζουν να ενοχλούν δίχως λόγο και αιτία τους καταναλωτές.

Δικηγορικό γραφείο με έδρα τη Θεσσαλονίκη τις δύο τελευταίες μέρες επικοινώνησε περισσότερες από τρείς φορές με επιχείρηση του Βόλου απαιτώντας την πληρωμή ποσού οφειλής 200! ευρώ, αγνοώντας ότι έχει ήδη αποπληρωθεί. Παρά τις διαβεβαιώσεις του οφειλέτη η υπάλληλος της εισπρακτικής επέμενε να ζητάει αποπληρωμή, με τον θιγόμενο επαγγελματία να προειδοποιεί με προσφυγή τόσο κατά της εισπρακτικής όσο και κατά της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτροδότησης. Το άκρων άωτο μάλιστα είναι πως η συγκεκριμένη οφειλή αφορούσε σε αποθήκη, η οποία είναι κλειστή.

Σε μία άλλη περίπτωση χθες 55χρονη Βολιώτισσα, υπάλληλος στον ιδιωτικό τομέα δέχτηκε περισσότερες από 10 κλήσεις, από διαφορετικά νούμερα, που αφορούσαν επίσης στην εξόφληση οφειλής στο ρεύμα.

Χρήστες των social media αναρτούν σχεδόν σε καθημερινή βάση αρκετούς από αυτούς τους αριθμούς, μέσω των οποίων επικοινωνούν οι εισπρακτικές και τα οποία αν επιχειρήσει να καλέσει πίσω ο οφειλέτης, δείχνουν «αόρατα».

Οι καταγγελίες για τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι εισπρακτικές εταιρείες είναι πλέον σε καθημερινή διάταξη. Το μαρτύριο που βιώνουν οφειλέτες και δανειολήπτες δεν περιγράφεται.

Λειτουργούν με δύο μέτρα και δύο σταθμά και μοναδική τους μέριμνα είναι η εξασφάλιση των συμφερόντων των «πελάτων» τους. Είναι μάλιστα ενδεικτικό πως όταν πρόκειται να εξυπηρετήσουν τον καταναλωτή μπορεί να περάσουν μήνες ολόκληρη, ώστε να δώσουν μία απάντηση για διακανονισμό ή για έκδοση μιας βεβαίωσης οφειλών ή εξόφλησης.

Οι διαδικασίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι αδυνατούν να βγάλουν άκρη.

Οι εισπρακτικές εταιρίες δεν υπολογίζουν ούτε τα πρόστιμα που επιβάλλονται κατά καιρούς σε βάρος τους για ανεπίτρεπτες συμπεριφορές κατά καταναλωτών.

Υποτίθεται πως στο πλαίσιο της επικοινωνίας τους με τους οφειλέτες θα πρέπει να καλούν μία φορά την εβδομάδα μόνον κατά τις εργάσιμες ημέρες 9 π.μ. έως 8 μ.μ., όμως τα τηλεφωνήματα πέφτουν «βροχή», κάθε μέρα, πρωινές ώρες και μεσημέρι.

Ενώ είναι υποχρεωμένες να καλούν, αποκλειστικά, για ενημέρωση και διαπραγμάτευση των όρων πιθανής ρύθμισης, τις περισσότερες φορές οι εκπρόσωποί τους δε συμπεριφέρονται κόσμια, αγριεύουν, μιλούν απότομα και «τρομοκρατούν» τους οφειλέτες, ασκώντας ψυχολογική βία.

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων, μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης ύψους από 5.000€ έως 500.000€. Εάν υπάρξει υποτροπή, το ανώτατο όριο προστίμου διπλασιάζεται και ο Υπουργός μπορεί να διατάξει διαγραφή της εταιρείας από το μητρώο για 1 έως 6 μήνες. Σε περίπτωση δε περαιτέρω υποτροπής, μπορεί να διατάξει την οριστική διαγραφή της εταιρείας.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου