09 Μαΐου 2019

Μείωση 7% στους λογαριασμούς της ΔΕΗ λόγω νέου ΦΠΑ -ΦΠΑ 13% σε τρόφιμα και εστίαση -Πού θα μειωθούν οι τιμές


Δράσεις ευαισθητοποίησης για το αλάτι στα τρόφιμα από τον ΕΦΕΤ

Η μείωση του ΦΠΑ στους λογαριασμούς ρεύματος σημαίνει μείωση κατά 7% του λογαριασμού στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας η οποία είναι πολύ σημαντική και θα αυξήσει τις δυνατότητες των καταναλωτών να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους για να κάνουν διακανονισμούς.

Αυτό επεσήμανε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Εμμ. Παναγιωτάκης σε συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό «ΟΡΕΝ», σημειώνοντας ότι «γι’ αυτό το υποδεχθήκαμε, εκτός από την κοινωνική ευαισθησία, και ως επιχείρηση, πάρα πολύ θετικά αυτό το μέτρο» ενώ διευκρίνισε ότι η μείωση θα φανεί από τους επόμενους λογαριασμούς, του Μαίου.

Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Παναγιωτάκης απέκλεισε το ενδεχόμενο αύξησης των τιμολογίων της ΔΕΗ, παρά την αύξηση του κόστους που έχει μεσολαβήσει ενώ διαβεβαίωσε ότι υπάρχει υπερεπάρκεια στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και έχουν ληφθεί μέτρα ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα ηλεκτροδότησης στα νησιά. Επανέλαβε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να καταρρεύσει η ΔΕΗ και ότι η εφετινή χρονιά θα κλείσει με κέρδη καθώς οι ζημιές που ανακοινώθηκαν για το 2018 είναι σε μεγάλο βαθμό λογιστικές. Σε σχέση με την τιτλοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ, ο επικεφαλής της επιχείρησης υπογράμμισε ότι αυτό αφορά τη ΔΕΗ και το fund το οποίο θα δώσει κάποια χρήματα έναντι εκχώρησης των οφειλών. «Οι καταναλωτές, σημείωσε, δε θα έχουν καμία διαφορά σε σχέση μ’ αυτό που συμβαίνει σήμερα. Θα έχουν να κάνουν με τη ΔΕΗ και μόνο με τη ΔΕΗ».

Δήλωσε τέλος αισιόδοξος για το διαγωνισμό πώλησης των λιγνιτικών μονάδων Μεγαλόπολης και Φλώρινας , τονίζοντας ότι «Θα είναι σαφώς καλύτερα τα πράγματα αυτή τη φορά» και ότι «ελπίζουμε αυτή τη φορά να έχουμε σοβαρές προσφορές».

ΦΠΑ 13% σε τρόφιμα και εστίαση

Σημαντική μείωση των τιμών στο καλάθι της νοικοκυράς θα επιφέρει η μείωση του ΦΠΑ στο 13% σε όλα τα τρόφιμα που σήμερα επιβαρύνονται με συντελεστή 24%, την οποία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.
Το μέτρο θα εφαρμοστεί άμεσα, αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή το οποίο θα κατατεθεί εντός του Μαΐου. Η μείωση αυτή αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση των τιμών των τροφίμων. Παράλληλα, σημαντική μείωση αναμένεται και στις τιμές των υπηρεσιών εστίασης λόγω της εφαρμογής ΦΠΑ 13% από το 24% σήμερα, μέτρο το οποίο επίσης περιλαμβάνεται στο πακέτο των ελαφρύνσεων που θα ενεργοποιηθεί άμεσα.
Αναλυτικά τα βασικά καταναλωτικά αγαθά στο οποία ο συντελεστής ΦΠΑ μειώνεται από το 24% στο 13% είναι τα ακόλουθα: Καφές, κακάο, τσάι, χαμομήλι, ζάχαρη, αλάτι, ξύδι, μπαχαρικά, αλλαντικά, μαρμελάδες, σοκολάτες, γκοφρέτες, μπισκότα, παγωτά, κρουασάν, παξιμάδια, κονσέρβες, σνακ, δημητριακά, ηλιέλαια, σογιέλαια, καλαμποκέλαια, φυτικές λιπαρές ουσίες.

Επίσης, στην εστίαση η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% αφορά τα ακόλουθα: Οβελιστήρια, πιτσαρίες, αρτοποιεία, εστιατόρια, ταβέρνες, μεζεδοπωλεία, καφετερίες, ζαχαροπλαστεία, σνακ μπαρ, φαστ φουντ, κυλικεία – καντίνες κ.ά..

enikonomia.gr
ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΒΙΝΤΕΟ: Λεβέντης: Τι έλεγε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων για τον πατέρα του Τσίπρα και τη χούντα


Ο Βασίλης Λεβέντης έχει κατ' επανάληψη δηλώσει ότι εργάσθηκε στην εταιρεία του αείμνηστού Παύλου Τσίπρα και ότι «έπαιρνε δουλειές από τη χούντα, από τον Παττακό»

Τουλάχιστον σε δύο συνεντεύξεις του, χωρίς να διαψευσθεί ποτέ, ο πρόεδρος της Ενωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης έχει δηλώσει ευθέως ότι ο αείμνηστος πατέρας του πρωθυπουργού, Παύλος Τσίπρας «έπαιρνε δουλειές από τη χούντα, από τον Παττακό».

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ.Λεβέντη, ο ίδιος ως νεαρός μηχανικός το 1974, είχε εργασθεί επί εξάμηνο, περίπου, στην εταιρεία του πατέρα του πρωθυπουργού. «Εχω δουλέψει στον πατέρα του κ.Τσίπρα. Έπαιρνε δουλειές από τον Παττακό, από τη χούντα. Δεν το λέω ως κακό. Όλοι οι εργολάβοι έπαιρναν, γιατί ή έπρεπε να παύσουν να είναι εργολάβοι ή να συνεργασθούν με το καθεστώς», λέει χαρακτηριστικά ο κ.Λεβέντης στις συνεντεύξεις του.

Μάλιστα, σύμφωνα με την δική του αφήγηση, ο αείμνηστος Παύλος Τσίπρας «δεν ήταν αριστερός.

Εγώ τον έβλεπα ως βασιλόφρονα τον πατέρα του Τσίπρα. Μάλιστα μαλώναμε. με θεωρούσε εμένα αριστερό. Ήταν ακραίος δεξιός». 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ


.

Με πληροφορίες απο το protothema

Καστοριά: Είναι τράπεζα και τοποθετεί φωτεινές επιγραφές όπου θέλει σε δημοτικό - δημόσιο χώρο (Εικόνες)


Είναι τράπεζα και τοποθετεί φωτεινές επιγραφές όπου θέλει  ελέω τραπεζοκρατίας στην Ελλάδα ; σε δημοτικό  παρκάκι (δημόσιο χώρο)

Διαθέτει η τράπεζα αυτή της εικόνας που βλέπουμε  σχετική άδεια με απόφαση Δ/Σ του Δήμου Καστοριάς  ;
 Θα μπορούσε ένας απλός επιχειρηματίας  να το κάνει αυτό ;

Είναι βέβαιο ότι ένας απλός ιδιώτης επιχειρηματίας  δεν θα μπορούσε να το κάνει αυτό. Να τοποθετήσει φωτεινή επιγραφή 50 και πλέον μέτρων μακριά από το σημείο πώλησης του, τοποθετώντας καλώδια ηλεκτρο-μεταφοράς  στο πεζοδρόμιο με σχεδόν "πρόχειρο" η ασύμβατο τρόπο σε μικρό βάθος.


Πως πάροχοι κινητής τηλεφωνίας κλέβουν καταναλωτές- Πριν έκλεβαν χρόνο ομιλίας τώρα χρόνο χρήσης ίντερνετ ( ΜΒ )

Πρίν δύο χρ;oνια έκλεβαν χρόνο ομιλίας τώρα κλέβουν ασύστολα ΜΒ και αφου μας  κλέψουν τα πληρωμένα ΜΒ μετά "προσφέρουν"  ...κάποια ΜΒ ως δώρο !!! το οποίο καταναλώνεται ως διά μαγίας σε χρόνο ντε τε dt

Πως πάροχοι κινητής τηλεφωνίας κλέβουν καταναλωτές σε συνεργασία με τα 5ψήφια sms

Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με επιστολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς τον πρόεδρο της πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Καθηγητή (ΕΕΤΤ) Δημήτρη Τσαμάκη, εμφανίσθηκαν νέες μορφές επιθετικών εμπορικών πρακτικών, οι οποίες συνδυάζονται με τη χρήση των έξυπνων κινητών (smartphones) και οδηγούν τους καταναλωτές, μέσα από διαρκώς εξελισσόμενες και δυναμικές εφαρμογές, στην εγγραφή τους, χωρίς τη βούλησή τους, ως συνδρομητών.

Το αποτέλεσμα είναι ανεπιθύμητες χρεώσεις που επιβαρύνουν περαιτέρω τους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας.
Συγκεκριμένα,
με βάση την παραπάνω πρακτική, την οποία, όπως διαπίστωσε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, εφαρμόζουν εδώ και μερικούς μήνες ήδη, δύο εταιρείες πολυμεσικής πληροφόρησης, οι χρήστες “έξυπνου κινητού” που χρησιμοποιούν το 3G δίκτυο ορισμένου παρόχου [δηλαδή τα δεδομένα τους (data), όχι μέσω ασύρματης πρόσβασης (WI-FI)] εγγράφονται σε υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης οι οποίες είναι υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης, χωρίς να καταχωρούν οι ίδιοι με θετική τους ενέργεια τον αριθμό της κινητής τους σύνδεσης σε ορισμένο για τον σκοπό αυτό πεδίο ιστοσελίδας παροχής ΥΠΠ.Η ιστοσελίδα παροχής της ΥΠΠ εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής του κινητού τηλεφώνου ως αναδυόμενο παράθυρο (pop-up window ή ως display banner), “γνωρίζοντας” προφανώς ήδη τον αριθμό της κινητής σύνδεσης. Η εγγραφή και, άρα, η χρέωση για την υπηρεσία γίνεται με την άσκηση πίεσης σε εικονίδιο με την ένδειξη “ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 18”, ή “έναρξη”, ή “ΟΚ”, ή “ΕΙΣΟΔΟΣ” ή άλλες παρόμοιες ενδείξεις και, στη συνέχεια, αφού επιλεχθεί το σχετικό κουτάκι (tickbox), με το οποίο δηλώνεται η αποδοχή από τον χρήστη των συναλλακτικών όρων (Γ.Ο.Σ.), μεταξύ των οποίων και το ποσό της χρέωσης για την παροχή της συνδρομητικής υπηρεσίας, με την άσκηση πίεσης σε εικονίδιο με την ένδειξη “επιβεβαίωση”, ή “ΟΚ”, ή “ΕΙΣΟΔΟΣ”, κλπ.
Χαρακτηριστικό της εν λόγω πρακτικής είναι ότι ο πάροχος της ΥΠΠ δεν αποστέλλει σύντομο μήνυμα με κωδικό (PIN), τον οποίο ο χρήστης θα πρέπει να εισαγάγει στην ιστοσελίδα της ΥΠΠ σε κατάλληλο για τον σκοπό αυτό πεδίο, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή του στην υπηρεσία και, άρα, να εκκινήσουν οι χρεώσεις των εισερχομένων συνήθως μηνυμάτων, τα οποία ο χρήστης δεν χρειάζεται καν να “ανοίξει” για να χρεωθεί.
Eγγραφή εκ παραδρομής
Λόγω μάλιστα της οθόνης αφής στα “έξυπνα” κινητά, είναι εξαιρετικά ευχερές η εγγραφή να πραγματοποιηθεί τυχαία ή εκ παραδρομής, χωρίς δηλαδή τη συνειδητή ενεργοποίηση της υπηρεσίας από τον κάτοχο της συσκευής, επειδή, όπως προαναφέρθηκε, δεν απαιτείται η εισαγωγή PIN.
Αυτός ο κίνδυνος της ακούσιας (τυχαίας ή εκ παραδρομής) ενεργοποίησης είναι αυξημένος, όταν η ιστοσελίδα της συνδρομητικής υπηρεσίας εμφανίζεται αιφνιδιαστικά στην οθόνη της συσκευής του κινητού τηλεφώνου κατά την πλοήγηση στο διαδίκτυο ως αναδυόμενο παράθυρο (pop-up window) και κορυφώνεται αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι κατά το αρχικό στάδιο δεν απαιτείται από την εφαρμογή η εισαγωγή με θετική ενέργεια από τον χρήστη του αριθμού της κινητής του σύνδεσης στην ιστοσελίδα της.
Έτσι, ο άπειρος χρήστης, προσπαθώντας να “εξαφανίσει” το αναδυόμενο παράθυρο από την οθόνη του, προχωρεί σε επαναλαμβανόμενες ενέργειες που ενέχουν τον κίνδυνο να δοθεί, για τεχνικούς λόγους, εντολή διαφορετικού περιεχομένου από αυτό του “κλεισίματος” του παραθύρου.
Έτσι, ο καταναλωτής περιέρχεται σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, δυσανάλογη με τα τεχνικά μέσα απόδειξης που ο μέσος χρήστης μπορεί να διαθέτει, αφού η πολυπλοκότητα των ψηφιακών συστημάτων που χρησιμοποιούνται για τη διαδικτυακή (online) σύναψη τέτοιων συμβάσεων δεν του επιτρέπει να έχει πρόσβαση σε εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να αποδείξουν την ενεργητική (ή μη) σύμπραξή του στην εγγραφή.
Αυτόματες χρεώσεις
Επισημαίνεται ότι οι χρεώσεις αυτές εμφανίζονται αυτόματα στον λογαριασμό παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών που λαμβάνει, χωρίς άλλη σχετική από πλευράς του εξουσιοδότηση προς τον πάροχο των υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών που χρησιμοποιεί.
Η χρέωση των μηνυμάτων αυτών γίνεται συνήθως σε εβδομαδιαία βάση με ανώτατο ποσό ανά υπηρεσία τα 20 ευρώ το μήνα χωρίς ΦΠΑ.
Μετά από εξέταση των σχετικών αναφορών που δέχθηκε η ανεξάρτητη αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή”, προχώρησε σε αυστάσεις προς τις εταιρείες που εφαρμόζουν αυτή την πρακτική, επισημαίνοντας ότι οι χρεώσεις είναι παράνομες, διότι προσκρούουν τόσο στον Κώδικα Δεοντολογίας για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικών Πληροφόρησης (ιδίως άρθρο 8 παρ. 8 (β)), όσο και στον ν. 2251/1994 (άρθρα 9 παρ. 5, 9ζ παρ. 1 και 9η (γ)) για την “Προστασία των καταναλωτών”.
Αποδεκτή η πρώτη σύσταση

Η πρώτη από τις συστάσεις έγινε ήδη δεκτή αλλά οι συστάσεις έχουν κοινοποιηθεί από τον

Συνήγορο του Καταναλωτή και στην ΕΕΤΤ για τις κατά την περαιτέρω ενέργειες, δεδομένου ότι το θέμα αφορά εξαιρετικά μεγάλο αριθμό καταναλωτών. Από τις απαντήσεις των εταιρειών αναδείχθηκαν και πτυχές του θέματος που εγείρουν ζητήματα για τον ρόλο και των παρόχων κινητής τηλεφωνίας με τους οποίους συνεργάζονται οι πάροχοι των 5ψηφιων στη σχετική διαδικασία.
Όπως προκύπτει, οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας συμμετέχουν ενεργά στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών αυτών, εγκρίνοντας και πιστοποιώντας τις υπηρεσίες που παρέχονται στον καταναλωτή, λαμβάνοντας το οικονομικό αντάλλαγμα που ορίζεται στη σύμβασή τους με τους παρόχους ΥΠΠ, γεγονός που θα μπορούσε να δικαιολογήσει τη συνευθύνη τους.
Πηγή: BankWars