Σε ηλικία 80 ετών "έφυγε" ο Πρωτοπρεσβύτερος Αργύριος Μόσχου, συνταξιούχος κληρικός της μητροπόλεως Καστοριάς.
Η εξόδιος ακολουθία θα τελεσθεί το Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 13:30 στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Τοιχιό.
Σε ηλικία 80 ετών "έφυγε" ο Πρωτοπρεσβύτερος Αργύριος Μόσχου, συνταξιούχος κληρικός της μητροπόλεως Καστοριάς.
Η εξόδιος ακολουθία θα τελεσθεί το Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 13:30 στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Τοιχιό.
Η στάση του Τραμπ έχει αναζωπυρώσει τις συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της Βόρειας Θάλασσας, ιδίως όσον αφορά τις περιβαλλοντικές πολιτικές και τις μεθόδους παραγωγής ενέργειας.
Η πρόταση μπορεί να επηρεάσει τις στρατηγικές αποφάσεις και να προκαλέσει περαιτέρω συζητήσεις σχετικά με τις βιώσιμες ενεργειακές προσεγγίσεις.
Οι πετρελαϊκές εταιρείες σταδιακά αλλά σταθερά εγκαταλείπουν δραστηριότητες στη Βόρεια Θάλασσα τις τελευταίες δεκαετίες.
Η παραγωγή αργού έχει υποχωρήσει από την κορύφωσή της στα 4,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα στις αρχές της χιλιετηρίδας σε περίπου 1,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα σήμερα.
Η ανάρτηση του Τραμπ ήταν μια αντίδραση σε δημοσιεύματα σχετικά με την προτεινόμενη αποχώρηση της αμερικανικής μονάδας Apache της APA από τη Βόρεια Θάλασσα έως το 2029, αναμένοντας ετήσια μείωση της παραγωγής κατά 20% έως το 2025.
Τροχοπέδη οι υψηλοί φόροι
Εν τω μεταξύ, η βρετανική κυβέρνηση έχει
λάβει μέτρα για την ενίσχυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας,
αυξάνοντας τους έκτακτους φόρους στους παραγωγούς πετρελαίου και φυσικού
αερίου της Βόρειας Θάλασσας στο 38%.
Η κυβέρνηση ελπίζει να διοχετεύσει τα κεφάλαια που παράγονται από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο σε έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με στόχο την απεξάρτηση από τον άνθρακα στον τομέα της ενέργειας μέχρι το 2030.
Ωστόσο, οι υψηλότεροι φόροι έχουν οδηγήσει τους παραγωγούς της Βόρειας Θάλασσας να προειδοποιήσουν για πιθανή πτώση των επενδύσεων, με ορισμένους, όπως η Harbour Energy, να εξετάζουν το ενδεχόμενο να πουλήσουν τις συμμετοχές τους.
Παρά τις σημαντικές επενδύσεις σε υπεράκτια αιολικά πάρκα στη Βόρεια Θάλασσα από τη Βρετανία και την Ευρώπη, ο τομέας παλεύει με την αύξηση του κόστους λόγω τεχνικών προκλήσεων, διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού και υψηλών επιτοκίων.
Τα κλιμακούμενα έξοδα έχουν ωθήσει τις εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης στον κόσμο εταιρείας ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών πάρκων Orsted, να επανεκτιμήσουν τις επενδυτικές στρατηγικές τους.
Εγκαταλείπουν τις ανεμογεννήτριες οι πετρελαϊκές
‘Αλλωστε, οι
επενδυτές, εμφανίζονται εξαιρετικά κουρασμένοι από τις υποσχέσεις της
ενεργειακής μετάβασης, σύμφωνα με τη στήλη Lex των Financial Times.
Εν προκειμένω θα πρέπει να απαντηθούν σειρά ερωτημάτων: Θα πρέπει οι εταιρείες ορυκτών καυσίμων και βιομηχανίας να δαπανούν δισεκατομμύρια για την ανάπτυξη νέων, «καθαρότερων» δραστηριοτήτων;
Ή θα πρέπει να φροντίσουν να αποκομίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα μετρητά από τις υπάρχουσες δραστηριότητες, ακόμα κι αν αυτές βρίσκονται σε δομική παρακμή;
Οι επιτυχημένες μελέτες σεναρίων που υποστηρίζουν την πρώτη επιλογή (Α) γίνονται όλο και πιο σπάνιες.
Η τελευταία μεταμόρφωση της 207 ετών βρετανικής βιομηχανικής εταιρείας Johnson Matthey δείχνει πώς οι καλοπροαίρετες ιδέες μπορούν να μετατραπούν σε δαπανηρές αποτυχίες — καθώς και τους κινδύνους να γίνει μια ενεργειακή μετοχή περισσότερο πράσινη.
Τη Δευτέρα, η Standard Investments, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Johnson Matthey, επέκρινε την εταιρεία επειδή δαπανά «σημαντικά κεφάλαια» σε «μη αποδεδειγμένες» αναπτυξιακές δραστηριότητες.
Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί η εταιρεία δέχεται πιέσεις: διαπραγματεύεται περίπου 20% χαμηλότερα από τους ανταγωνιστές της βάσει EV/ebitda της FactSet.
Η Johnson Matthey είναι μια βρετανική πολυεθνική εταιρεία που παράγει ειδικές χημικές και βιώσιμες τεχνολογίες, η οποία παραμένει εξαιρετικά κερδοφόρα, παρά τις πιέσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πράγματι, όπως έχει δηλώσει, η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα αποφέρει τουλάχιστον 4,5 δισ. λίρες σε μετρητά έως το 2031, εκ των οποίων τα 2 δισ. έχουν ήδη παραχθεί.
Το πρόβλημα είναι ότι κάποια best sellers προϊόντα της αναμένεται -με τον χρόνο- να καταστούν παρωχημένα καθώς οι καταναλωτές απομακρύνονται από τους κινητήρες καύσης.
Ο Liam Condon, που ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος το 2022, ακολουθεί μια στρατηγική που βασίζεται εν μέρει στο στοίχημα ότι άλλες τεχνολογίες, όπως το «καθαρό» υδρογόνο, θα γνωρίσουν ανάπτυξη.
Αυτό απαιτεί σημαντικές επενδύσεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Standard, εξαιρουμένων των πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων, η βασική δραστηριότητα της Johnson Matthey έχει καταναλώσει 135 εκατ. λίρες από την 1η Απριλίου 2021.
Για αυτό δεν ευθύνονται αποκλειστικά οι αναπτυξιακές δραστηριότητες: η Johnson Matthey επενδύει επίσης στις παραδοσιακές δραστηριότητές της, όπως η κατασκευή ενός πιο αποδοτικού διυλιστηρίου στην Κίνα για κρίσιμα υλικά, συμπεριλαμβανομένης της πλατίνας.
Σύμφωνα με τη Standard, η μονάδα υδρογόνου -η οποία κατασκευάζει εξαρτήματα για κυψέλες καυσίμου και ηλεκτρολύτες- έχει καταναλώσει 310 εκατ. λίρες από το οικονομικό έτος 2022.
Αυτό προκαλεί ανησυχία, δεδομένου ότι η βιομηχανία καθαρού υδρογόνου βρίσκεται σε στασιμότητα.
Ο 39χρονος που εργάζεται ως ψυχολόγος στην Καστοριά είχε επισκεφθεί τους γονείς του για την περίοδο των εορτών. Βγήκε από το σπίτι προκειμένου να πάει μια βόλτα και έκτοτε τα ίχνη του χάθηκαν. Αίσθηση ωστόσο προκαλεί η αποκάλυψη του Γεράσιμου Κουρουκλή, υπευθύνου της γραμμής ζωής του Silver Alert, ότι μάρτυρες τον είδαν να αγοράζει ημερολόγια μέσα σε κατάστημα, μια ημέρα μετά από την εξαφάνισή του.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι την υπόθεση έχουν αναλάβει ανώτερα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ, ενώ όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, από αυτό της αρπαγής μέχρι και του ατυχήματος.
Όπως αναφέρει το larissanet.gr, κάμερες κατέγραψαν τον 39χρονο την ημέρα της εξαφάνισής του να κινείται στην περιοχή του Αλκαζάρ όπου βγήκε για την βόλτα του, καθώς το πατρικό του σπίτι βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τον Πηνειό. Άνδρες της ΕΜΑΚ κάνουν έρευνες στην περιοχή του Πηνειού και στους παραπόταμους, «χτενίζοντας» τα σημεία με drones αλλά και τη συνδρομή εκπαιδευμένου σκύλου.
Παράλληλα, δόθηκε εντολή να διακοπεί η ροή του ποταμού με τεχνητό τρόπο, προκειμένου να διευκολυνθούν οι έρευνες.
Έκκληση για πληροφορίες σχετικά με την εξαφάνιση του ανιψιού του έκανε μέσω ανάρτησης και ο Γιώργος Αποστολάκης τονίζοντας:
«Σας θερμοπαρακαλώ: Αν είδατε κάτι, αν ξέρετε κάτι για τον Βασίλη μας , βοηθείστε. Απευθυνθείτε και σε μένα.
Ζητώ τις προσευχές σας.
Αγαπητοί φίλοι,
Υπάρχει εξαφάνιση ΕΝΗΛΊΚΟΥ.
Ο Βασίλειος Καλογήρου, 39 ετών, εξαφανίστηκε από το σπίτι των γονέων του, που είχε επισκεφθεί για τις γιορτές, στη Λάρισα, το απόγευμα της 30/12/2024, όταν έφυγε για την καθημερινή του βόλτα και δεν επέστρεψε. Έκτοτε, δεν έχει δώσει σημεία ζωής.
Έχει καστανά μαλλιά με φαλάκρα κορυφής, πράσινα μάτια, ύψος 1,79μ και είναι κανονικού βάρους.
Την ημέρα που εξαφανίστηκε φορούσε μπλε σκούρο μπουφάν τύπου παρκά, σκουρόχρωμη μπλούζα, μπλε τζιν παντελόνι, μαύρα αθλητικά παπούτσια και γυαλιά μυωπίας χρώματος θαλασσί με κοκάλινο σκελετό.
Η ΓΡΑΜΜΗ ΖΩΗΣ, ειδοποιήθηκε από τους οικείους του το βράδυ της 01/01/2025 και μετά τη συγκέντρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, ενεργοποιεί τον Κοινωνικό Συναγερμό SILVER ALERT, για την κινητοποίηση όλων για την ανεύρεσή του.
Η ζωή του βρίσκεται σε κίνδυνο.
Εάν γνωρίζετε κάτι επικοινωνήστε με την υπηρεσία Silver Alert, όλο το 24ωρο, στην Εθνική Γραμμή SOS 1065».
Για την εξαφάνισή του 39χρονου Βασίλης Καλογήρου βγήκε Silver Alert πριν από δύο μέρες, στο οποίο αναφέρεται πως:«εξαφανίστηκε από το σπίτι των γονέων του, που είχε επισκεφθεί για τις γιορτές, στη Λάρισα, το απόγευμα της 30/12/2024, όταν έφυγε για την καθημερινή του βόλτα και δεν επέστρεψε. Έκτοτε, δεν έχει δώσει σημεία ζωής. Έχει καστανά μαλλιά με φαλάκρα κορυφής, πράσινα μάτια, ύψος 1,79μ και είναι κανονικού βάρους. Την ημέρα που εξαφανίστηκε φορούσε μπλε σκούρο μπουφάν τύπου παρκά, σκουρόχρωμη μπλούζα, μπλε τζιν παντελόνι, μαύρα αθλητικά παπούτσια και γυαλιά μυωπίας χρώματος θαλασσί με κοκάλινο σκελετό. Παρακαλείται όποιος γνωρίζει οτιδήποτε να επικοινωνήσει με την Εθνική Γραμμή SOS 1065».
Μια είδηση για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας για το 2025 απεικονίζει την τραγική οικονομική κατάσταση που βρίσκονται εκατοντάδες χιλιάδες Ελλήνων.
Το υπουργείο Οικονομικών δεν έδωσε παράταση φέτος στην πληροφορική των τελών κυκλοφορίας και όπως ανακοινώθηκε περίπου 800.000 πολίτες ή το 12% όσων ήταν υπόχρεοι να πληρώσουν δεν είχαν καν αυτή τη δυνατότητα.
Όπως ανακοίνωσε το ΥΠΟΙΚ περίπου 800.000 οδηγοί που δεν πλήρωσαν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ οχημάτων για το 2025, καθώς η προθεσμία έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, χωρίς να δοθεί παράταση.
Όπως ανακοίνωσε η ΑΑΔΕ, από το σύνολο των 6,7 εκατομμυρίων οχημάτων, εμπρόθεσμα πληρώθηκαν τέλη κυκλοφορίας για 5,9 εκατομμύρια, δηλαδή, ποσοστό 88%. Το ποσοστό αυτό του 12% είναι μεγαλύτερο από το 10% που δεν είχαν κατορθώσει να πληρώσουν τα χαράτσι το 2024, αλλά εκείνο έληξε στις 4 Μαρτίου μετά διαδοχικές παρατάσεις.
Με πληροφορία από το pronews.gr
Σχετικά άρθρα:
Χορηγοί: