06 Αυγούστου 2023

Το τρενάκι έλεγαν (τον Νοέμβριο του 2021) δημοτική αρχή και αντιπολίτευση θα φέρει την ανάπτυξη στην Καστοριά .."πιο γελοίος πεθαίνεις"



Στις αρχές Νοεμβρίου του 2021  το δημοτικό Συμβούλιο συνεδρίασε κι έλαβε -κατα πλειοψηφία- την απόφαση να εγκρίνει την κυκλοφορία τουριστικού τρένου στον παραλίμνιο δρόμο, κατά τη διάρκεια του  Εορταστικού Διαστήματος των Χριστουγέννων – Πρωτοχρονιάς – Ραγκουτσαριών. Ετσι ικανοποίησαν οικονομικά συμφέροντα...

Από εκεί και πέρα οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας είπαν,  όπως το εισιτήριο για τη διαδρομή, το κέρδος του Δήμου από την λειτουργία του τρένου, η διασφάλιση της κυκλοφορίας προς το Νοσοκομείο, οι περιορισμοί λόγω Covid, ο τρόπος που επιλέχθηκε η συκεκριμενη διαδρομή κ.α. είναι κάπως διφορούμενα ακόμη. 

 Υπήρξαν και χλιαρές αντιδράσεις Δημοτικών Συμβούλων.

Οι θιασώτες της ανάπτυξης που τους πάσαρε ο επιχειρηματίας θα είναι εξαιρετική η παρουσία ενός τουριστικού τρένου κατα τη διάκρεια των γιορτών, αυτό είναι δεδομένο. 

Οι περισσότεροι θα λαχταρούσαμε μια βόλτα στην στολισμένη παραλία με ένα γιορτινό τρενάκι έλεγαν ως υπάλληλοι του θα έλεγε κανείς ...το έλεγαν οι πολίτες.

Αν οργανωθεί άψογα και με λεπτομέρεια τόνιζαν, έστω και τώρα ~20 Νοεμβρίου,  η ανάπτυξη του δήμου και του νομού με πολύ  μάλλον εξυπνάδα και περισσή ευφυϊα.

Η μόνη ανάπτυξη που ήρθε ήταν η ανάπτυξη αναμνηστικής  φωτογραφίας της κυρίας στην φωτο.



  Η Δημοτική Σύμβουλος κα Αικατερίνη Σπύρου κατέθεσε τα εξής:
«Εγκρίνω την εισήγηση με την επιφύλαξη ότι δεν υπάρχει σχετική απόφαση για το οικονομικό. Δηλαδή
για την δωρεάν παραχώρηση του δρόμου στον ιδιώτη χωρίς ενοίκιο. Δεν είμαι σίγουρη αν για την
δωρεάν παραχώρηση η Δημοτική αρχή μπορεί να αποφασίσει μόνη της. Άποψή μου είναι ότι δεν
μπορεί».
  Η Δημοτική Σύμβουλος κα Ιωάννα Κύρου κατέθεσε τα εξής:
«Η ιδέα ενός τουριστικού τρένου που θα διασχίζει την όμορφη Καστοριά μας κατά την εορταστική
περίοδο με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη. Όμως από την στιγμή που δεν ήμασταν έτοιμοι να το
λειτουργήσουμε εμείς, σαν Δήμος, θεωρώ πως η δεύτερη καλύτερη λύση θα ήταν η ανάθεσή του σε
ιδιώτη που όπως θα γινόταν με κάποιον διαγωνισμό μιας που ο συγκεκριμένος κύριος ίσως να μην είναι
και ο μόνος ενδιαφερόμενος. Επίσης στην εισήγηση δεν αναφέρεται κάπου το κέρδος του Δήμου. Απλά
ζητάει έγκριση και του την δίνουμε? Χωρίς κάποιο ποσοστό κέρδους από τα εισιτήριά του?»
και επανήλθε με νέο μήνυμά της αναφέροντας:
«Μετά από τηλεφωνική μας επικοινωνία σχετικά με τα ερωτήματα που σας έθεσα και από την στιγμή
που είναι αδύνατον για τον Δήμο να αναλάβει την λειτουργία του τρένου, πως δεν υπάρχει κανένας
άλλος ενδιαφερόμενος και την διαβεβαίωση του αρμόδιου αντιδημάρχου πως δεν θα δημιουργηθεί
κάποιο θέμα με τον δρόμο που χρησιμοποιείται από τα ασθενοφόρα δηλώνω σύμφωνη.»
  Η Δημοτική Σύμβουλος κα Κυριακή Σαββουλίδου κατέθεσε τα παρακάτω:
«Η εισήγηση είναι ελλιπέστατη, έρχεται τελευταία στιγμή ενώ υπήρχε το χρονικό περιθώριο να
συζητηθεί κανονικά.
Επίσης η διαδρομή που έχετε αποφασίσει είναι «απαγορευτική». Ως εκ τούτου ψηφίζω αρνητικά.
Θα παρακαλούσα να επανέλθει το θέμα με πληρέστερη εισήγηση και διαφορετική διαδρομή (π.χ.
Βόρεια παραλία) γιατί θα ήθελα πάρα πολύ να ψηφίσω θετικά για κάτι τόσο όμορφο.»
  Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Χρήστος Λέκκος κατέθεσε τα εξής:
«ψηφίζω ΝΑΙ, με τις επισημάνσεις μήπως έπρεπε να έχουμε άποψη από Τροχαία και Νοσοκομείο για
την κυκλοφορία και τα χαρακτηριστικά του τρένου, μήκος – πλάτος.»
  Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Μιχαήλ Ζησόπουλος κατέθεσε τα εξής:
«Ναι ΜΌΝΟ με την προϋπόθεση να εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία στην κυκλοφορία των
ασθενοφόρων από και προς το νοσοκομείο.»
  Η Δημοτική Σύμβουλος κα Αγγελική Ιπποκομίδου δήλωσε ΠΑΡΟΥΣΑ στο θέμα
Στη συνέχεια το ΔΣ αφού έλαβε υπόψη τις διατάξεις του ΔΚΚ και όλα τα ανωτέρω

Η εισήγηση και απόφαση, όπως αναρτήθηκε στη Διαύγεια:


Την εκδήλωση ενδιαφέροντος από επιχειρηματία (αριθ. πρωτ. 41638/10-11-21 αίτηση Κολοβού
Ιωάννη), ο οποίος προτίθεται, κατά τη διάρκεια των εορτών, να θέσει σε κυκλοφορία τουριστικό
τρενάκι, στολισμένο κατάλληλα, χωρίς οικονομική επιβάρυνση του Δήμου μας, το οποίο θα κινείται
στον παραλίμνιο δρόμο της πόλης, και συγκεκριμένα:
― θα έχει αφετηρία στη Λεωφόρο Κύκνων
― θα συνεχίζει στην οδό Μεγ. Αλεξάνδρου και
― μέσω της οδού Ορεστειάδος, θα καταλήγει στην περιοχή Μύτκα, όπου στο πλάτωμα του δρόμου,
πριν από το Νοσοκομείο, θα κάνει αναστροφή, για να ακολουθήσει αντίστροφα την ίδια
διαδρομή.
Ως αφετηρία και τερματισμός προτείνεται ο χώρος απέναντι από τα γραφεία της ΔΕΗ, επί της Λεωφόρου
Κύκνων.
Η ταχύτητα του τρένου θα είναι 15χλμ/ώρα και η διαδρομή δεν υπερβαίνει τα 8,00.χιλ. που θέτει
περιοριστικά ο νόμος.

 

 

Αρκετός αριθμός  Δημοτικών Συμβούλων αντέδρασε για την πρόταση αυτή τότε το 2021 και δηλώνε τα εξής: 

Ο Αλέξανδρος Ταμήλιας, επικεφαλής του συνδυασμού «Τελευταία ευκαιρία» και για
λογαριασμό όλου του συνδυασμού, ήτοι των: κ.κ. Σταύρου Πετρόπουλου, Αθανασίου
Ευαγγέλου, Κωνσταντίνου Παύλου, και Αναστασίας Δούφλια κατέθεσε την παρακάτω
τοποθέτηση:
«Σύσσωμος ο συνδυασμός μας «τελευταία ευκαιρία» ψηφίζει αρνητικά στο θέμα αυτό.
Σχετικά με την 20η
πρόσκληση του Δημοτικού Συμβουλίου για έκτακτη διά περιφοράς συνεδρίαση με
θέμα: «Λήψη απόφασης για την έγκριση κυκλοφορίας τουριστικού τρένου στο Δήμο Καστοριάς, κατά
τη διάρκεια των εορτών»
«…Η συνεδρίαση συγκαλείται εκτάκτως, λόγω των περιορισμένων χρονικών περιθωρίων εν όψει των
επερχόμενων Εορτών και για την έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών αδειοδότησης και
εγκατάστασης του τρένου…»
Για πολλοστή φορά θέματα του δημοτικού συμβουλίου έρχονται ως έκτακτα (Πέμπτη 18 Νοεμβρίου
2021 ώρα 15:37) και μάλιστα δια περιφοράς μέσω email με δήλωση παρουσίας και σύμφωνη ή μη
γνώμη επί του θέματος (Παρασκευή 19 Νοεμβρίου ώρα 12:00), όταν σύμφωνα με την εισήγηση του
αντιδημάρχου τουρισμού η αίτηση από τον ενδιαφερόμενο επιχειρηματία έγινε 10 Νοεμβρίου 2021.
Επιβεβαιώνεται η προχειρότητα και η μη ύπαρξη οργανωμένου σχεδίου και στρατηγικού σχεδιασμού
γενικότερα για τα τεκταινόμενα στο Δήμο μας.
Ελλιπή είναι τα δεδομένα της εισήγησης: δεν αναφέρεται το χρονικό διάστημα λειτουργίας, οι ώρες
λειτουργίας , οι προδιαγραφές (μήκος- πλάτος) του αυτοκινούμενου τρένου καθώς και το αντίτιμο της
διαδρομής.
Και το κυριότερο: δεν αναφέρεται πουθενά η διασφάλιση της εύρυθμης διέλευσης των ασθενοφόρων
από και προς το νοσοκομείο και μάλιστα σε μια δύσκολη περίοδο λόγω covid στο μοναδικό δρόμο
πρόσβασης σε αυτό.
Επιπλέον η προχειρότητα, η έλλειψη προπαρασκευής και σχεδίου, η αποσπασματικότητα και
σπασμωδικότητα αναδεικνύεται από την εισήγηση του αντιδημάρχου τουρισμού που αναφέρει
χαρακτηριστικά
«…να θέσει σε κυκλοφορία τουριστικό τρενάκι, στολισμένο κατάλληλα, χωρίς οικονομική επιβάρυνση
του Δήμου μας, το οποίο θα κινείται στον παραλίμνιο δρόμο της πόλης, και συγκεκριμένα:
― θα έχει αφετηρία στη Λεωφόρο Κύκνων
― θα συνεχίζει στη Λεωφόρο Νίκης και
― μέσω της οδού Ορεστειάδος, θα καταλήγει στην περιοχή Μύτκα, όπου στο πλάτωμα του δρόμου,
πριν από το Νοσοκομείο, θα κάνει αναστροφή, για να ακολουθήσει αντίστροφα την ίδια διαδρομή…»
Ο συντάκτης της εισήγησης προφανώς αντί Λ. Νίκης εννοεί Μ. Αλεξάνδρου… διαφορετικά το τρενάκι
θα είναι ιπτάμενο!»