Πρακτικές προμηθευτών να προσφέρουν ιδιαιτέρως ελκυστικούς όρους και εν συνεχεία να τους αναθεωρούν δύνανται να θεωρηθούν καταχρηστικές.
Την αντίδραση της ΡΑΕ προκάλεσε το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Κ», σύμφωνα με το οποίο πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, επικαλούμενοι την άνοδο της χονδρεμπορικής τιμής ρεύματος και έναν γενικόλογο όρο του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, αλλάζουν μονομερώς τα τιμολόγια πελατών τους από σταθερά σε κυμαινόμενα με ρήτρα αναπροσαρμογής.
Η ΡΑΕ στην ανακοίνωσή της σημειώνει πως «η αύξηση του κόστους της χονδρεμπορικής αγοράς εύλογα –ώς έναν βαθμό– συντείνει στην τροποποίηση των συμβάσεων προμήθειας της χαμηλής τάσης. Ωστόσο, το δικαίωμα των προμηθευτών να τροποποιούν –βάσει της ανωτέρω διαδικασίας– τους συμβατικούς όρους ελέγχεται ως προς την καταχρηστική του άσκηση. Στο πλαίσιο αυτό, πρακτικές προμηθευτών να προσφέρουν ιδιαιτέρως ελκυστικούς όρους και εν συνεχεία να τους αναθεωρούν, αφενός δύνανται να θεωρηθούν καταχρηστικές στρατηγικές μεγέθυνσης του πελατολογίου, αφετέρου επιτείνουν κλίμα ανασφάλειας στους πελάτες τους, περιάγοντάς τους είτε σε διαρκή αναζήτηση προμηθευτή είτε σε αποδοχή δυσμενέστερων όρων. Η ΡΑΕ, στη βάση συγκεντρωτικών στοιχείων από την εν γένει λειτουργία της αγοράς, εξετάζει τις συμπεριφορές των προμηθευτών και υπό αυτό το πρίσμα».
Οπως ανέφερε το δημοσίευμα, κάποιοι πάροχοι ενημερώνουν ως οφείλουν τους καταναλωτές για την αλλαγή του τιμολογίου, αλλά η ενημέρωση βρίσκεται στο τέλος του λογαριασμού με ψιλά γράμματα. «Η σήμανση της επικείμενης αλλαγής στο “περιθώριο” του λογαριασμού, δηλαδή σε σημείο του λογαριασμού όπου ο μέσος καταναλωτής ευλόγως δεν ανατρέχει κατά τη συνήθη επισκόπηση των χρεώσεών του, καθώς και η χρήση μη ευανάγνωστων γραφικών χαρακτήρων («ψιλά γράμματα»), συνιστούν πρακτικές που εν τέλει αντιστρατεύονται την εκπλήρωση της υποχρέωσης προηγούμενης ειδοποίησης», σημειώνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Με ανακοίνωσή της εξάλλου η ΔΕΗ σημειώνει ότι τα σταθερά της τιμολόγια myHome Enter, myHome Enter+ και myHome Online έχουν ορισμένη διάρκεια και τιμή, η οποία παραμένει σταθερή μέχρι τη λήξη της σύμβασης. Τα συμβόλαια αυτά δεν υπόκεινται σε καμία ρήτρα και η ΔΕΗ δεν έχει προβεί σε καμία αλλαγή όρων της σύμβασης σταθερού συμβολαίου πριν από τη λήξη της για τους περισσότερους από 500.000 πελάτες της, που έχουν επιλέξει προϊόντα σταθερού τιμολογίου.
Βεβαίως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ εφάρμοσε για πρώτη φορά ρήτρα αναπροσαρμογής στα τιμολόγιά της από τις 5 Αυγούστου 2021, συνδέοντας μέσα σε μία ημέρα το σύνολο των τιμολογίων της με την τιμή της χονδρεμπορικής αγοράς. Εφάρμοσε ταυτόχρονα και εκπτώσεις, ώστε να περιορίσει τις επιβαρύνσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου