Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Καστοριάς ΟΔΟΣ
ΟΔΟΣ 13.10.2022 | 1144 |
Επανερχόμενος ["εδώ"]
για μια ακόμη φορά στο θέμα υποβάθμισης της εισόδου της Καστοριάς από
το Δισπηλιό, ο βουλευτής με την Νέα Δημοκρατία κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας,
δείχνει να επιμένει ότι κομίζοντας την δική του άποψη, όπως και την
άποψη 33 πολιτών από τους 34 (!) σύμφωνα με τον δικό του υπολογισμό και
μέτρημα ενδιαφερόμενων της παραλίμνιας ζώνης, είναι όχι μόνο νόμιμο
αλλά και ηθικό να επιμένει.
Να αντιμετωπισθεί
δηλαδή η είσοδος της Καστοριάς, η βιτρίνα της πόλης ως επαρχιακό δίκτυο
με ό,τι αυτό συνεπάγεται, καταστροφικό οπωσδήποτε σε σχέση με την
εκμετάλλευση της παραλίμνιας γεωγραφικής ζώνης.
Η
επαναφορά του ίδιου θέματος που έχει εγκλωβίσει πολιτικά τον
κυβερνητικό βουλευτή σε άκαμπτες θέσεις, δεν περιορίζεται μόνο στο
καθεαυτό τεχνικό θέμα. Που σε κάθε περίπτωση είναι μείζον: Αν
κατισχύσουν αυτές οι απόψεις θα καταστραφεί η είσοδος από το Δισπηλιό
και η υπερ-εκμετάλλευση θα προκαλέσει περαιτέρω και για πάντα καταστροφή
στην «παλιά» Καστοριά που είναι ήδη έρημη.
Είναι
επιπλέον και ουσιαστικά πολιτικό: Καθώς κάθε νόμιμη άποψη για τον
βουλευτή είναι απαραίτητα και ηθική όταν η πλειοψηφία τάσσεται για
ζητήματα γενικού ενδιαφέροντος. Πόσο μάλλον, όταν η νομιμότητα είναι και
η ίδια σχετική.
Αν αποφάσιζε ηθικά η
πλειοψηφία με βάση τις σφυγμομετρήσεις της κοινής γνώμης και τις θέσεις
των κοινοβουλευτικών κομμάτων, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής θα παραιτούνταν
από την προσπάθεια ένταξης της Ελλάδος στην ΕΟΚ, ούτε θα επανέφερε την
χώρα στις τάξεις του ΝΑΤΟ. Θα ήταν σήμερα η Ελλάδα κάτι σαν Ουκρανία.
Στο
προκείμενο θέμα, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ένα ευρύτερο κοινωνικό
και τοπικό ζήτημα, που σχετίζεται με το μέτρο της εκμετάλλευσης και
κατάχρησης στην ανοικοδόμηση, το παρελθόν και το μέλλον της πόλης της
Καστοριάς ως πιγκ-πογκ μεταξύ στρατοπέδων.
Η
παρέμβαση μάλιστα του περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γεωργίου
Κασαπίδη που σε σχόλιό του παρατήρησε δηκτικά ότι «ο νόμος ορίζει ότι
πρωτεύουσες το νομών θα πρέπει να συνδέονται με το εθνικό οδικό δίκτυο
μεταξύ τους, η Καστοριά δεν εξαιρείται και δεν υπάρχει δυνατότητα
εναλλακτικής επιλογής, έτσι ώστε να υποβιβαστεί ο δρόμος
Δισπηλιό-Καστοριάς. Δεν μπορούμε να δίνουμε υποσχέσεις χωρίς να έχουν
περιεχόμενο», στην πραγματικότητα συσκότισε ακόμη περισσότερο την
κατάσταση.
Είναι πιθανό να εξελίσσεται… τιτανομαχία μεταξύ των οικονομικών παραγόντων. Των αφεντικών της περιοχής.
Αν —ο μη γένοιτο— συμβαίνει κάτι τέτοιο, το πρόβλημα είναι ακόμη χειρότερο. Και σίγουρα όχι και τόσο ηθικό.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 13 Οκτωβρίου 2022, αρ. φύλλου 1144.
* * *
[...] Eίναι σαν ο βουλευτής, ο δήμαρχος, ο περιφερειάρχης επικαλεστούν αύριο τις φωνές αγωνίας και αγανάκτησης των ιδιοκτητών και κληρονόμων των σε πολλές περιπτώσεις καθ’ υπερβολή διατηρητέων ακινήτων της Καστοριάς που είναι εκατοντάδες και όχι απλά 33 (του κ. Τζηκαλάγια) και παρουσιάζουν ως εύλογο και δίκαιο το αίτημά του να ισοπεδωθούν όλα, να καταργηθούν οι συντελεστές και οι περιορισμοί δόμησης. Να μπορούν να ανεγείρουν ουρανοξύστες και να εκμεταλλεύονται κατά το προσωπικό τους δοκούν, την ιδιοκτησία τους.
ΟΔΟΣ 16.9.2021 | 1095
Διαδώστε την ιστοσελίδα της αλήθειας!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου